X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CBB Mobil - de fusker


Svar
OkottaOkottaSkrevet 12/10-04 23:40 
I får lige hele beskeden her, som jeg sendte til Usenet gruppen dk.teknik.telefoni.mobil

-------------------------------

Den 24 September optanker jeg mit mobilnummer hos CBB, som jeg har gjort
snart mange gange før og helt uden problemer.

Ca. en uge efter er alle pengene forsvundet, uden jeg stort set har brugt
telefonen - og jeg bruger næsten ikke den telefon.

Ringer til kundeservice, og logger samtidigt ind på min Forbrugsoversigt på
deres hjemmeside. Imens jeg sidder og snakker med kundeservice
medarbejderen, i min fastnet telefon, kan jeg sidde og se, at det beløb jeg
stadig har til rådighed på min mobiltelefon, at det hele tiden svinder ind,
og pludselig står kontoen på nul - imens mobiltelefonen ligger på et bord
ved siden af, og ikke bliver brugt.

Medarbejderen fejlmelder nummeret og de vil ringe tilbage til mig indenfor
2-4 dage.

Jeg hører ingenting i løbet af 5 dage og ringer tilbage til CBB for at høre
om status. Får at vide at nummeret slet ikke er blevet fejlmeldt, så det
gør den nye medarbejder jeg snakker med. Får igen at vide, at de vil ringe
tilbage til mig i løbet af et par dage, og ihvertfald inden der er gået en
uge.

I dag ringer jeg igen til CBB (nu er det en uge siden jeg sidst snakkede med
dem, uden at høre fra dem), og får IGEN at vide, at nummeret IKKE er blevet
fejlmeldt!

Hende jeg snakker med idag, giver mig fuldkommen ret i, at der er noget galt
mht. den måde pengene er forsvundet på, for i følge min Forbrugsoversigt, så
burde der sagtens være penge på min konto.

Nu fejlmelder hun så nummeret igen, og giver mig sit navn så jeg ved det er
hende der har fejlmeldt det denne gang.

Men - helt ærligt - nu er det tredje gang at jeg skal bede dem fejlmelde det
nummer, uden de har gjort noget ved det. De har sagt flere gange - efter jeg
har spurgt dem - at jeg får beløbet refunderet, når de finder fejlen.

Har nogen af jer prøvet noget lignende med et mobilselskab, hvor de penge I
har sat ind som taletid, er forsvundet?

Hvad kan man evt. gøre, for at få dem til at tage situationen *lidt* mere
alvorligt?

--------------------------------------

Jeg har ikke hørt en disse fra CBB, efter jeg sendte dem en halv vred email, så jeg har bare droppet at bruge selskabet mere. Men det var ment som en advarsel mod firmaet. Kan sagtens forestille mig, at andre firmaer som bruger taletid, at de også har fået kunders indbetalte beløb væk.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HardballerHardballerSkrevet 13/10-04 00:35 
Det lyder skam vildt..

Har haft CBB fra omkring da de kom frem, uden nogen form for problemer..

Nej Telia, dem skal man holde sig fra..
3of193of19Skrevet 13/10-04 00:35, rettet 13/10-04 00:36 
Har du Tele2 ADSL? I det tilfælde kan du få et super billigt mobil abonnement: 68 øre i minuttet, 19 øre per sms, ingen grundgebyr, men 20 kroner minimumsforbrug per måned. Og ikke noget af det taletidspjat (udover at man får 199 kroners taletid ved oprettelse, som koster 199).
Tele2 har i forvejen nogle af de bedste DSL tilbud (imo, hvis man også vil have nogenlunde hurtig upload og ubegrænset forbrug).
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/10-04 14:01 
Ellers kunne du jo prøve Telmore eller Sonofon's Selvhenter.dk
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
PapandPapandSkrevet 13/10-04 14:18 
Jeg vil godt lige smide en anbefaling til Telmore. Har haft dem i 3 år nu. Der har aldrig været noget, og servicen har altid været i orden.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HulleHulleSkrevet 13/10-04 14:40 
Jeg har heller aldrig haft problemer med Telmore i de snart 3 år jeg har haft dem. Men min ansøgning om at flytte mit nummer til CBB skulle gerne ligge på deres bord om et stykke tid hvis de ellers vælger at modtage den ;)

Årsag:
Ingen prisnedsættelser siden TDC har overtaget. Jeg finder det ikke fair da CBB har ligget under dem i over et halvt år nu. Hvem kan vi bebrejde.. Højst sandsynligt TDC.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OkottaOkottaSkrevet 13/10-04 16:20 
Jeg smed bare mit "gamle" Orange simkort i telefonen igen, og fik oprettet GPRS, så nu er alt i skønneste orden igen.

Men aldrig mere CBB - det er helt sikkert.

Smid f.eks flere hundrede kr's taletid ind på et CBB taletids kort, og hvis pengene pludseligt forsvinder, så vil CBB hævde at det ikke rigtigt er deres skyld - ifølge en lov om noget telefoni-et-eller-andet, som de henviser til. Derefter kan man sejle sin egen sø.

Jeg videresender min mail, som jeg sendte til deres kundeservice, til DR's Kontant m.m.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 13/10-04 17:23 
Det var da lidt foruroligende at høre. Min nummerportering fra Telmore til CBB går igennem om to dage.
SumezSumezSkrevet 13/10-04 17:45 
Jeg synes at CBB's reklamer lugter langt væk af "Vi er et fuskerfirma", ligesom Debitel..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SarnathSarnathSkrevet 13/10-04 18:41 
Problemerne med Cbb er først startet efter de blev opkøbt. Har også selv haft lidt problmer med forsvunde penge.
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
OkottaOkottaSkrevet 16/10-04 12:45 
D. 14/10 har CBB indsat de forsvundne penge på min taletids konto.

Det hjælper at brokke sig til dem, og truslerne om at gå til DR's Kontant osv, har åbenbart hjulpet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig