301. |
|
Helt fremragende demonstration af at børnespil kan designes intelligent og derved både appellere til store og små - ligesom de gjorde det i gamle dage. Indeholder begge de første SW Lego + lidt mere. |
Wehner |
03/01-08 |
8/10 |
302. |
|
Højdepunktet i beat 'em up-genren, som vi kender den fra de klassiske arcade-dage. Veldesignet på alle måder med en del valgmuligheder, både hvad angår rute og strategi. |
Wehner |
14/09-07 |
7/10 |
303. |
|
Udgør sammen med Halo og Shadowrun 'de store' multiplayer shooters på Xbox Live. I princippet uendelig levetid. Indeholder som bonus en fin lille kampagne. |
Wehner |
14/09-07 |
8/10 |
304. |
|
Sablet af et anmelderkorps, der ikke forstår multiplayerspil, men det er det tætteste på et moderne, dynamisk, veldesignet CS vi kommer på konsol. Meget lang levetid. Genopliv-systemet genialt. Sport. |
Wehner |
21/08-07 |
9/10 |
305. |
|
Overset perle fra back in the day, som trods/pga. et alternativt controller-setup aldrig blev ret udbredt, men godt var det. Glem alt om emulatorer og prøv det på Sporup Arcademuseum. |
Wehner |
14/07-07 |
6/10 |
306. |
|
Hæsblæsende, varieret, medrivende og moderne campaign for en enkelt spiller suppleres perfekt af en mindre co-op campaign og diverse pvp-modes. |
Wehner |
22/03-07 |
8/10 |
307. |
|
Fint forsøg på at lave et Secret of Mana-spil til GBA (faktisk er det forgængeren). Spillet er temmelig langt og står grafisk rent og klart i al sin sort/hvide glans. |
Wehner |
07/03-07 |
4/10 |
308. |
|
Ikke engang specielt imponerende, da det kom, men det fungerer da. Enkelt 2d-platformspil, der var temmelig nemt - og et af de tidlige tegn på at Mario ikke nødvendigvis betød topkvalitet. |
Wehner |
07/03-07 |
4/10 |
309. |
|
I dag er det svært at værdsætte spillets kvaliteter på en s/h GameBoy. De er der dog, og blandingen af platform og rpg fungerede i sin tid sublimt. |
Wehner |
07/03-07 |
5/10 |
310. |
|
Mere tilgængeligt og pænere, men har dog kun næsten Morrowinds totale frihed, så gamplayet er lidt mere gearet mod casual gamers. Et spil man vender tilbage til for liiige at prøve dét og dét... |
Wehner |
06/03-07 |
9/10 |
311. |
|
Minder ligeså meget meget om Mario som om GTA. En yderst veldesignet sandkasseby med masser af ting at foretage sig moderniserer platformgenren og viser samtidig at superheltespil kan fungere sublimt. |
Wehner |
05/03-07 |
8/10 |
312. |
|
Opdatering af GR2, der desværre ikke decideret forbedrer det, men stadig er et forrygende spil. Færre fjender på banerne end i GR2 - ellers noget af det samme. |
Wehner |
27/02-07 |
8/10 |
313. |
|
Flot og stemningsfuldt japansk forsøg på en tps. Formlen hedder: Level, Nintendo-boss, cutscene. Gentag 11 gange. Træg styring og ikke-eksisterende AI skæmmer et ellers veldesignet spil. |
Wehner |
22/02-07 |
7/10 |
314. |
|
Hamrende sjovt i både sp, mp og co-op. Ambitiøst, med den nye drone som det store scoop. Her er man ikke i tvivl om hvilken generation, man sidder og spiller. Sp og mp/co-op er to forskellige engines. |
Wehner |
21/02-07 |
8/10 |
315. |
|
Minder faktisk mere om Gears of War end om de andre Tom Clancy-spil, men hvis man er indstillet på det, ligger her en flot og fængende oplevelse i både single player, co-op og adversarial. |
Wehner |
12/02-07 |
8/10 |
316. |
|
Blandt generationens bedste fighters og fungerer sågar upåklageligt med GC-controller. Flot, udfordrende og meget detaljerigt. For en gangs skyld også interessant single-player. |
Wehner |
20/01-07 |
8/10 |
317. |
|
Når jeg giver 10 i stedet for 9, er det fordi jeg nu (forgæves) forsøger at bruge GoW's cover-system i andre shooters. Elegant og tight kontrol. Så godt som et spil, der ikke er Halo 2, kan være. |
Wehner |
22/12-06 |
10/10 |
318. |
|
Yderst vellykket Xbox-konvertering af en teknisk krævende fps. Gameplay og historie smelter godt sammen i en stemningsfuld setting. CGI-figurerne leverer noget af det stærkeste kunstige skuespil set. |
Wehner |
11/11-06 |
8/10 |
319. |
|
Endelig et børnespil af den gamle (=Mario) skole, der kan nydes af alle aldre, fordi det basalt set er et rigtig godt spil. Grafik, lyd, underholdning og levetid i top. |
Wehner |
31/10-06 |
8/10 |
320. |
|
Fremragende fighter med lækker grafik, godt gameplay og masser af unlockables man rent faktisk gider låse op. Diverse cutscenes binder en kitschet humoristorisk tynd historie sammen med masser af hud. |
Wehner |
27/10-06 |
8/10 |
321. |
|
Spændende horror-spil, der dog bliver lidt ensformigt hen ad vejen. Styringen er Resident Evil-serien langt overlegen, og alene det gør titlen interessant, hvis man kan lide genren. |
Wehner |
26/10-06 |
6/10 |
322. |
|
Rigtige mænd gennemfører alle varianter af story'en - jep, der var faktisk frihed til at vælge vej et par gange. Gennemtænkte puzzles og god stemning gør dette til den foreløbige Indiana Jones 4. |
Wehner |
12/10-06 |
6/10 |
323. |
|
Bedømt som helhed kan jeg ikke give denne pakke andet end 10/10, for spilleglæden er utrolig høj og pakken indeholder skelsættende spil. Sådan et cartridge man holder klar til kommende nevøer/niecer. |
Wehner |
08/10-06 |
10/10 |
324. |
|
Om spillet skulle have heddet Mario eller ej, kan for så vidt være ligegyldigt. Spillet er god og afvekslende comfort-gaming, da det er lidt lettere end de andre spil i serien. |
Wehner |
08/10-06 |
7/10 |
325. |
|
I sin tid blandt det ypperste. En re-gennemspilning afslører, at der bag den grimme grafik stadig ligger et godt men utilgivende spil, selvom man ikke længere går i 7. og sidder med en ordbog. |
Wehner |
08/10-06 |
6/10 |
326. |
|
Godt adventure med puzzles man ikke (eller i hvert fald sjældent) behøver løsning til. Humoren er tit både god og beskidt på en underfundig måde. |
Wehner |
08/10-06 |
6/10 |
327. |
|
Måske det arcade-spil, der kom tættest på Bubble Bobbles sublime co-op gameplay. Der er stadig et stykke op, men Snow Bros holder. Musikken er også klassisk. |
Wehner |
10/09-06 |
7/10 |
328. |
|
Masser til husarerne, men også til dem, der godt kan lide et godt spil med et simpelt nogenlunde tidløst design. |
Wehner |
10/09-06 |
6/10 |
329. |
|
Rigtig underholdende actionspil og bestemt en værdig efterfølger til Gryzor. God blanding mellem reflekser og hukommelse kræves af spilleren. |
Wehner |
10/09-06 |
5/10 |
330. |
|
Drag med Lance og Bill aka Sly og Arnie i krig i dette udmærkede og afvekslende sidescrollende skydespil med varierede våben og alternative banetyper. Kostede vist en del at gennemføre... |
Wehner |
09/09-06 |
5/10 |
331. |
|
Meget svært at sætte tal på, for designet er arkaisk, men alligevel er dette labyrint-hack'n'slash-voldsorgie stadig sjovt, hvilket 360-versionen kun understreger. Stor historisk betydning også. |
Wehner |
09/09-06 |
6/10 |
332. |
|
Vi fik det aldrig genneført på den lokale grill, men et stort hit var det - primært pga. den spændende verden. Cutesy platformsspil, der bliver ganske svært hen ad vejen. |
Wehner |
09/09-06 |
6/10 |
333. |
|
Mit første bip-spil og helt usædvanlig veldesignet er det. Det fulgte mig overalt, og man kan få sindssygt høje scores. Dog en grænse for, hvor sjovt den slags er i dag. |
Wehner |
01/09-06 |
5/10 |
334. |
|
Horribelt at spille med joystick, men vandt rigtig meget, hvis man brugte det numeriske tastatur i stedet, grundet den øgede præcision. |
Wehner |
01/09-06 |
3/10 |
335. |
|
Sidescrollende shmup. Et af mine fem første computerspil og stadig ikke (helt) uden kvaliteter, selvom tidens tand bider hårdt - ikke mindst hvad længde angår. |
Wehner |
01/09-06 |
3/10 |
336. |
|
Langsom og karaktermæssigt ubalanceret hjemmeversion. Spillet går ned efter bane 255, hvilket vi fandt ud af efter at Amstrad'en stod tændt i en uge. Det tæller jeg som gennemført. |
Wehner |
19/08-06 |
3/10 |
337. |
|
Forbavsende sjovt lige at løbe igennem igen efter alle de år. Dog forældet i en sådan grad, at spillet alligevel må betegnes som næsten dårligt efter nutidens standarder. Blandt de store spil dengang. |
Wehner |
19/08-06 |
4/10 |
338. |
|
Et spil, der er lige så sjovt i 2004 som i 1986, er en sjældenhed. Har brugt usundt mange timer på diverse grillbarer foran denne revolutionerende perle. Toppen af både 8bit og spilhistorien generelt. |
Wehner |
03/08-06 |
10/10 |
339. |
|
Bag en ucharmerende overflade gemmer der sig et gameplay med både dybde og frihed og en god co-op del. Desværre så svært tilgængeligt at mange misser spillets gode sider. Multiplayer bør ignoreres. |
Wehner |
03/03-06 |
8/10 |
340. |
|
Blandt Xboxens bedste fps'er. Et væld af fjender, co-op og store ikke-lineære baner giver en flot oplevelse - ikke mindst over Live. Fremragende styring og god framerate. |
Wehner |
21/01-06 |
8/10 |
341. |
|
Overset klassiker fra dengang, der var spillehaller til. Nyskabende fordi player 1 og 2 styrede vidt forskellige fartøjer. I dag forventer man mere af en toptitel, men det er stadig sjovt. |
Wehner |
21/01-06 |
7/10 |
342. |
|
Det bedste rpg, jeg har spillet. Endelig frihed i en verden, der føles som en verden, hvor det at stjæle/dræbe giver dårlig samvittighed. Resten af genren bør nok revurderes. Halter teknisk. |
Wehner |
21/01-06 |
9/10 |
343. |
|
Den dag i dag er der noget rent og langtidsholdbart over SMB. Fremragende banedesign og en finurlig måde at komme omkring manglen på save points. |
Wehner |
21/01-06 |
7/10 |
344. |
|
Helt forrygende når man lejede det fra den lokale tank i 1990. Kan godt spilles i dag, selvom alderen har sat sine spor. Blandingen af RPG og platform fungerer overraskende godt. |
Wehner |
21/01-06 |
5/10 |
345. |
|
Under middel efter dagens standarder, men stadig værd at kigge på, hvis man vil opleve starten på en legende. Nok svært at tygge sig igennem for folk uden nostalgiske briller. |
Wehner |
21/01-06 |
4/10 |
346. |
|
Højdepunktet på den sort/hvide Game Boy. Har en meget speciel og drømmeagtig stemning. Puzzles samt verdensdesign er i top og fjeren virker godt, selvom det er uvant at hoppe i Zelda. |
Wehner |
30/10-05 |
8/10 |
347. |
|
Rigtig god online tactical shooter både hvad angår coop og pvp. Savner de nye Xbox Live muligheder. Indeholder også en glimrende campaign. Masser af gratis content download. |
Wehner |
31/08-05 |
7/10 |
348. |
|
Godt da da kom frem trods en draw distance på ca. 5 cm, hvilket jo var et generelt PS problem. Lidt kort og egentlig halvtyndt gameplay, men båret af rigtig god humor og charme. |
Wehner |
10/05-05 |
4/10 |
349. |
|
Det eneste spil i denne generation hvor jeg har benyttet mig af forretningernes tilbud om at tage åbnede spil retur. Håbløs Gauntlet klon i dræbende tempo og uden nævneværdige kvaliteter overhovedet. |
Wehner |
29/04-05 |
2/10 |
350. |
|
Hyggeligt rpg, der efter sigende er bedre på Sega Saturn. Kampsystemet trækker op, men historien er svær at huske, når man først har lagt spillet væk. |
Wehner |
28/03-05 |
6/10 |