1601. |
|
Sjovt platformsspil der har ladet sig inspirere af Alex Kidd. Få irritationsmomenter. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1602. |
|
Sidescrollende beat'em up som vor mor lavede dem. Godt moveset og imponerende store sprites + cutscenes får spillet til at skille sig ud, men kampfeelet er lidt vel trægt. Et lille 7-tal. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1603. |
|
Meget tilgængelig platformer, med god styring og gavmildt balanceret. Banerne er varierede, og spillet er underholdende, men kort. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1604. |
|
Et adventurespil i traditionen af Zelda 2. Mange interessante indslag, men en del virker lettere overflødigt eller fjollet.
Stadig en udmærket titel med charme. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1605. |
|
Godt platformsspil med mange fine elementer. Kontrollen er ret irriterende men den ødelægger ikke spillet på nogen måde. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1606. |
|
Sjov og ligefrem shooter. Det fungerer ganske godt, om end det er en smule kort til en høj vurdering. Kontrollerne er gode, men fjenderne spawner en smule pludseligt. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1607. |
|
God efterfølger med mange elementer der spiller ind i de efterfølgende spil i serien. Har sine problemer - bl.a. en række meget ulogiske puzzles og alt for meget backtracking. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1608. |
|
Mindre fortælling, men lige kryptisk. Gør sig absolut bedst med dual stick controls. Mange features gør spillet stort og levedygtigt, men kontrollerne mangler lidt. Næsten til en 8'er. |
Kamek |
0 |
6,5/10 |
1609. |
|
En kort men tilfredsstillende platformer, med god styring, og uden pjat. Op til fire spillere! Spillet er kort, men der er også en sværere sværhedsgrad at prøve. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1610. |
|
Sød og forholdsvis let platformer. Et par sjove ideer og mekanikker holder spillet lidt over gennemsnittet, men ellers er oplevelsen ikke sindsoprivende. |
Kamek |
0 |
6,5/10 |
1611. |
|
Gennemført og underholdende platformer, med mange opfindsomme mekanikker. Det hele er godt skruet sammen, selv om sværhedsgraden bliver meget høj. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1612. |
|
Selv om SR ikke officielt er en del af serien holder spillet sig tæt til sine rødder. Høj produktionsværdi og solidt og varieret gameplay. Spillets sidescrollende dele trækker dog ned til et 7-tal. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1613. |
|
Et multi-scrollende shm'up med en del gode ideer! Man kan vende i luften, man kan skyde op / ned, og man opgraderer ens fly for penge fra banerne. Spillet er dog ret kort, og savner lidt mere indhold |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1614. |
|
Sjov og finurlig puzzle platformer komplet med C64-grafik og musik. Hovedspillet tager ikke lang tid at gennemføre, men mini games og ekstra udfordringer forlænger levetiden en del. Anbefales! |
Kamek |
3 |
6,5/10 |
1615. |
|
Spillet er tæt pakket - mange fjender og skud på skærmen, masser af eksplosioner og bevægelse. Det er desværre også en smule kort, men ganske underholdende. Sær præmis. |
Kamek |
1 |
6,5/10 |
1616. |
|
Kæmpe spil, masser af monstre og items, stort world map, og en temmelig omfattende fortælling for et NES spil. Sublimt spil, men lidt megen grinding nødvendig. |
Kamek |
2 |
6,3/10 |
1617. |
|
Et underholdende spil, med masser af fjender og omgivelser der skal pulveriseres! Banerne er dog temmelig labyrintiske og forvirrende, hvilket er det eneste der giver spillet levetid. |
Kamek |
2 |
6,3/10 |
1618. |
|
Spillet har en masse charme, men det er ikke helt nok til at bære det middelmådige gameplay, og frustrerende områder. Musik og grafik taber til f.eks. Metroid og Zelda. Auberginer sucks! |
Kamek |
3 |
5,9/10 |
1619. |
|
Sjovt men til tider frustrerende svært platformsspil. Flot grafik og irriterende lyd løfter spillet. |
Kamek |
2 |
5,9/10 |
1620. |
|
En titel hvor man må tage det gode med det dårlige. Hyggelig atmosfære og nogle sjove ideer, men frustrerende styring, og uigennemskuelige baner. Og spillets fire stykker musik genbruges uendeligt. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1621. |
|
Frustrerende svær og utilgivende shm'up. Nogle pickups er skadelige for én, eller sender én tilbage til en tidligere bane (!). Man har dog nogle underholdende supervåben. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1622. |
|
Sjovt lille spil hvor man styrer to pingviner samtidig på hver sin del af skærmen. Målet er at få de to pingviner til at mødes. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1623. |
|
En relativt ordinær platformer, til trods for features som skift af karakter og XP af en art.
Spillet bliver temmelig svært mod enden, og bliver let repetitivt. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1624. |
|
Spillet har hverken turneringer eller grafisk pynt, men sværhedsgraden går højt. Det er helt klart målrettet skakentusiaster, men det gør det også udmærket. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1625. |
|
Flot og sjovt platformsspil med masser af mere eller mindre vellykkede humoristiske indslag. Langt bedre end sin forgænger. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1626. |
|
En okay platformer med en interessant setting og historie. Desværre skæmmes oplevelsen af middelmådig voice acting og upræcis kontrol. Spillet er også lige kort nok. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1627. |
|
Ligefrem action platformer, med den ekstra gimmick at man kan gøre sig til en drage. Banerne er få og korte, med en vis sværhedsgrad. Et fint lille spil. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1628. |
|
Interessant platformer, med et par sjove mekanikker, som f.eks. at bygge platforme at stå på. Banesystemet er uigennemskueligt - man skal stort set have en guide for at gennemføre. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1629. |
|
Rigtig sjovt hockeyspil der udmærker sig ved en vældig fin multiplayer-del, og mulighed for at bygge sit hold op med forskellige spillertyper. Singleplayer-delen er ligegyldig. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1630. |
|
Rigtig sjovt hockeyspil der udmærker sig ved en vældig fin multiplayer-del, og mulighed for at bygge sit hold op med forskellige spillertyper. Singleplayer-delen er ligegyldig. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1631. |
|
Alt for meget backtracking og ikke den store variation i gameplay. Frustrerende defend-missioner kunne man godt have undværet. Alligevel et okay underholdende spil med en vis mængde udforskning. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1632. |
|
Godt actionspil med få RPG-elementer. Ganske udfordrende og grafisk okay. Det store problem med spillet er den meget ujævne kontrol som gør spillet sværere end det er i forvejen. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1633. |
|
Et hurtigt og meget underholdende bilspil, med en håndfuld gode påhit. Spillet lider dog under ikke at have nogen progression mod et endeligt mål, men bare en uendelig række af baner der looper. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1634. |
|
Spillet har en interessant købe-funktion hvor ens bil kan opgraderes, og multiplayer funktionen trækker desuden op. Gameplayet kan dog være ret uforudsigeligt. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1635. |
|
Styringen er ret begrænset, hvilket er en smule uheldigt for et bilspil, og der er ikke den store variation. Ingen continues gør også spillet svært, men det har sin charme. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1636. |
|
Fint lille arkadespil, hvor den Asteroids-agtige styring har hovedrollen. Ikke så meget snak, bare skyd de onde! |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1637. |
|
Hurtigt overstået, men med en rimelig variation i fjender og powerups, samt både horisontal og vertikal scrolling. Bosserne kunne godt være en smule sværere. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1638. |
|
Hurtigt overstået, men med en rimelig variation i fjender og powerups, samt både horisontal og vertikal scrolling. Bosserne kunne godt være en smule sværere. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1639. |
|
Ganske pænt spil, men der er mange kritikpunkter. Elendig styring, uigennemskuelig hoppemekanik, alt for kort, repetitivt og uden overraskelser. Alligevel har det en vis charme... men godt skjult. |
Kamek |
1 |
5,8/10 |
1640. |
|
Et ok spil for sin tid, men uden nogen innovationer. Udfordringen kommer fra den hårde tidsbegrænsning, og stive styring. I det mindste er licensen nice! |
Kamek |
3 |
5,6/10 |
1641. |
|
Et tidligt eksempel på at malke et brand - nærmest samme spil som det første Donkey Kong. |
Kamek |
3 |
5,6/10 |
1642. |
|
Donkey Kong, med den særlige mekanik at man skal blæse pesticider efter Donkey Kong og sværme af insekter for at beskytte blomster... hvor får de det fra? Ret kedeligt, og kun 4 baner. Uimponerende. |
Kamek |
2 |
5,4/10 |
1643. |
|
Donkey Kong, med den særlige mekanik at man skal blæse pesticider efter Donkey Kong og sværme af insekter for at beskytte blomster... hvor får de det fra? Ret kedeligt, og kun 4 baner. Uimponerende. |
Kamek |
2 |
5,4/10 |
1644. |
|
Sjov men ujævn platformer. Alt for kort. |
Kamek |
2 |
5,4/10 |
1645. |
|
Spillet holder et højt tempo, og har nogle interessante mekanikker såsom variabelt tempo og transformation mellem fly og mech suit. Desværre er det ensformigt, og der er ingen level progression. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1646. |
|
Et mere interessant filmlicens spil end de fleste, med first person labyrinter og forskellige items. Man dør dog meget let, og man har kun ét liv - desuden er spillet langsomt at gå igennem. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1647. |
|
Et mini-metroidvania spil, hvor det desværre er fuldstændig uigennemskueligt hvad man skal gøre for at komme frem i spillet. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1648. |
|
Udmærker sig ved at være meget voldeligt mens udfordringen mere eller mindre begrænser sig til hiscore-fanatikere da der er uendelige continues. Er i øvrigt utroligt grimt. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1649. |
|
Spil baseret på filmlicenser er sjældent gode, og dette er ingen undtagelse. Alternative mekanikker som flyvebaner og et world map, kan ikke gøre op for ringe styring og irriterende musik. |
Kamek |
1 |
5,0/10 |
1650. |
|
Yderst repetitivt spil, uden nogen nævneværdig progression. I øvrigt er der ingen credits når man gennemfører... sigende. Selve gameplayet er faktisk ok, det mangler bare variation og udvikling. |
Kamek |
0 |
5,0/10 |