Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
Rate titles
|
|||||||
# | Title | Comment | Profile | Total | Score | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
801. |
|
For størstedelen velfungerende og tilpas afvekslende platformspil med lav sværhedsgrad, som akkompagneres af en fantastisk lydside samt en overraskende dyb historie med skæve personligheder. |
RJK | 3 | 6,8/10 | ||
802. |
|
Space Harrier/Panzer Dragoon-light gameplay, men den fantastiske audiovisuelle oplevelse er det hele værd. Specielt sidste bane er en unik oplevelse, der i min definition er kunst. |
RJK | 13 | 6,7/10 | ||
803. |
|
Spændende baggrund og charmerende figurer i en forfriskende genreblanding. Eventyrdelen er dog overfladisk, mens rytmespillene spænder fra det frustrerrende over det generiske til det fantastiske. |
RJK | 2 | 6,7/10 | ||
804. |
|
Ganske imponerende og finpudset blanding af TC og Crisis Zone med en fin stil og lidt nye elementer, som resulterer i genrens måske bedste spil. |
RJK | 2 | 6,7/10 | ||
805. |
|
Alt er genkendeligt, med det er lutter glædelige gensyn, og alt er på vanligt kvalitetsniveau. De nye hovedpersoner giver tilpas nyskabelse, og den begrænsede længde er opnået ved at fjerne alt fyld. |
RJK | 4 | 6,6/10 | ||
806. |
|
En helt unik balance gør, at spillet også holder i dag. Kræver en utrolig koncentration, da én fejl kan betyde Game Over, mens man omvendt altid kan redde sig, hvis man spiller fornuftigt. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
807. |
|
Hvad Murder skulle have været. Måske nok klicheer hele vejen igennem, men det virker og twistet til sidst overraskede mig virkelig dengang. Et af få adventures jeg har spillet flere gange. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
808. |
|
Overbevisende racerspil, der virker gennemarbejdet på alle punkter. Fartfornemmelsen er herlig og banerne er gode. Som det ekstra prik er motion-kabinettet velfungerende og hurtigt. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
809. |
|
For sin tid enestående actionrollespil, der nærmest var skræmmende i sin gigantiske størrelse. Utallige timer er gået med bare at undersøge omgivelserne. Datidens Morrowind? |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
810. |
|
Flot, langt og solidt afsnit, men for primitivt og generisk til at nå seriens bedste. Bedømt som remake er det nær perfekt, men bedømt som nyt spil, så savnes meget af seriens udvikling siden 1992. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
811. |
|
Simplistisk spilmekanik der fuldstændig overgåes af en ofte meget opfindsom historie, med gakkede og geniale figurer, der overrasker med stor dybde i både sympatiske og afstumpede personligheder. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
812. |
|
Meget solid opdatering af det første spil, hvor det meste nu gik op i en højere enhed. Det største problem er, at det bliver ensformigt i længden. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
813. |
|
Skal nok genspilles for at give en retfærdig bedømmelse. For sin tid, som Amiga-ejer, var det helt enestående. Det gennemarbejdede finish og sværhedsgraden sikrer dog kvalitet frem til i dag. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
814. |
|
Fantastisk langtidsholdbart spil der kombinerede det bedste fra alle hidtige fodboldspil og dertil tilføjede den nyskabende karrieredel med for sin tid ekstremt omfattende data. Og det holder stadig. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
815. |
|
Rammer i sin lethed og tilgængelighed lige min stil hvad angår strategiske RPG'er. Måske er SFIII og FFT bedre, men de virker meget tunge i forhold. |
RJK | 1 | 6,5/10 | ||
816. |
|
Det original Sim-spil gjorde virkelig en stor forskel og var dengang enestående. I dag må man sige at det er overgået mange gange, men stadig spilbart på sin forholdsmæssige enkelthed. |
RJK | 3 | 6,5/10 | ||
817. |
|
Starten er lidt kedelig, men længere inde udfolder det sig som det formentligt bedste beat 'em up i klassisk stil. Er tydeligvis gennemarbejdet med mange fine detaljer. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
818. |
|
Langt bedre end forgængerne med mange interessante - næsten rollespilsagtige - elementer og mere dyster stemning. En del tåbelige designvalg og alt for lette dødsfald forhindrer dog bedre vurdering. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
819. |
|
Trods alderen er spilkonceptet stadig forfriskende og uopdyrket territorie. Historien er spændende og personerne velintegrerede, så man lever med de tekniske mangler og nogle helt urimelige bosskampe. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
820. |
|
Originalitet i et kampspil. Og endda fra Capcom. Man tror det næppe... Godt og sjovt, men på alle måder overgået af 2'eren. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
821. |
|
Bevarer forgængernes stil og overordnede charme, men uden at bidrage. Mange gåder er kun variationer over tidigere, og historien folder sig først ud til sidst, og svigter dermed oplæggets potentiale. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
822. |
|
Det bedste af de klassiske spil i serien. Det hele hænger bedre sammen og der er ikke så mange åbenlyse svagheder. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
823. |
|
Lyspistolgenrens hidtige højdepunkt, uden at det siger for meget. Overlegent i forhold til HOTD, men stadig for simpelt til, at det hænger ved. Link tæller op - hvis jeg kunne få det til at virke... |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
824. |
|
Udmærket drejning af Bubble Bobble-konceptet og måske historiens sødeste spil. Dog noget irriterende kollisionssystem. |
RJK | 2 | 6,3/10 | ||
825. |
|
Teknisk primitivt, men der er noget fornøjeligt ved det gammeldags og mindre idiotsikrede spildesign. En stor del af Zelda-magien er der også blevet plads til. |
RJK | 8 | 6,2/10 | ||
826. |
|
Savner helt forgængernes spænding og originalitet, og fremstår som langtrukken genbrug, uden nævneværdige pointer eller overraskelser. Uden en genial historie, ender det næsten som tidsspilde. |
RJK | 3 | 5,9/10 | ||
827. |
|
Gameplaymæssigt er det godt nok kun en bleg kopi af Devil May Cry, men det audiovisuelle - upåagtet at det "bare" er lånt fra filmen - hæver oplevelsen voldsomt. Desværre noget ensformigt. |
RJK | 2 | 5,9/10 | ||
828. |
|
Moderne Super Sprint med udmærket fysik. Meget underholdende i multiplayer - desværre ikke alene. |
RJK | 2 | 5,9/10 | ||
829. |
|
Gennemført hack'n slash som leverer alt man forlanger af genren (bortset fra multiplay) og også tilføjer nyt. Romer-universet har sine begrænsninger, men det er rart med lidt afveksling fra fantasy. |
RJK | 2 | 5,9/10 | ||
830. |
|
Tales-kernen fungerer fint, kampene er sjove og det klassiske setup er rart. Historien er dog ofte volapyk, sværhedsgraden lav og produktionskvaliteten middelmådig, så det er figurerne der redder det. |
RJK | 2 | 5,9/10 | ||
831. |
|
Stilistisk overbevisende mix af gamle elementer på en ny og interessant måde. Det bliver utvivlsomt hurtigt ensformigt, men kombinationen af pistolspil og dansebevægelser er spændende - især i versus. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
832. |
|
Serien tro bydes der på masser af humor, drama og udspekulerede forbrydelser, men selvom spilmekanikken er blevet bedre, er oplevelsen ikke. Tempoet er alt for ujævnt og de fjernede retssager savnes. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
833. |
|
Velfungerende adventure der primært plages af ikke at være rigtigt unikt. Det er på mange punkter for hverdagsagtigt, omend det naturligvis også har sin charme. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
834. |
|
Utroligt ubalanceret, men stadigvæk sjovt. Og så er der jo også... Dolphins Rule! |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
835. |
|
Ligeså svært, som 2'eren er let. Virker frustrerrende, men det rigtig sjove ligger og lurer lige under overfladen. Håber jeg... |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
836. |
|
Typisk førstepersonsskydespil der bliver bedre undervejs, som det så småt adskiller sig fra inspirationskilderne. Heldigvis er der ikke meget af arcadeorginalen tilbage, udover lidt tiltrængt humor. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
837. |
|
Super Sprint om igen. Det er set før, men det bliver det ikke mindre underholdende af. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
838. |
|
Datidens Advance Wars, med mere dybde, men mindre historie og charme. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
839. |
|
Første halvdel er et usædvanligt flot, velproduceret og spændende JRPG, der formår at være klassisk og moderne. Desværre er anden halvdel en langtrukken omgang gentagelser med alt for meget grinding. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
840. |
|
Grundlæggende et kærligt gensyn med serien og genren, som da den var bedst. Kvaliteten af elementerne svinger en del, men figurerne er sjove og historien spændende - indtil den stopper brat halvvejs. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
841. |
|
I forhold til TC1 og 2 er "ærtebøssen" udskiftet med en tung maskinpistol, som gør spillet meget mere udfordrende og intenst. Fra start til slut finpudset og gennemarbejdet til et af genrens bedste. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
842. |
|
Virkelig god stemning, men mod slutningen går det lidt af sporet og de gameplaymæssige aspekter af gameplayet var også til at overse med en del ulogiske puzzles. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
843. |
|
Spilmekanikken og mulighederne er så velfungerende og endnu dybere end tidligere, men det føles som at spille det samme om igen. Figurerne er igen meget morsomme, men ikke seriens bedste. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
844. |
|
Den grundlæggende mekanik og universet er som altid meget velfungerende og finpudset, men historien er ligegyldig og bringer intet nyt til figurerne. For meget genbrug, nærmest venstrehåndsarbejde. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
845. |
|
En lille original perle, der for alvor kunne ødelægge et godt venskab. Afhængigheden af ens makker og elastik-fysikken er frustrerrende når man spiller skidt og perfekt når alting lykkes. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
846. |
|
Minder om Squares guldalder af JRPG'er, omend kun musikken til tider når samme kvalitet. Længden er overkommelig og udfordringen passende, men historien er fraværende og figurerne underudnyttede. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
847. |
|
Flot produceret RTS som det er fornøjeligt at sidde og level'e up med, omend det i længden bliver repetitivt og strategisk for simpelt. Sat i FFX- eller FFVII-universet havde været mere interessant. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
848. |
|
Med ligeligt simplistisk spilmekanik og historie føles det som et forsvundet Final Fantasy fra 1990, men beviser netop dermed genrens grundlæggende appel og hvad den ellers har mistet i udviklingen. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
849. |
|
Den halvdel der udgøres af kampe er velfungerende, men den anden halvdel der udspiller sig i mellem - dialog, historie og aktiviteter - er uengagerende tidsspilde, og milevidt fra forgængerens niveau. |
RJK | 1 | 5,8/10 | ||
850. |
|
For sin tid enestående koncept, der dannede grundlag for mange sjove multiplayer-kampe og splattede soldater. Desværre for få baner, som er for nemme at huske udenad, hvilket skader balancen. |
RJK | 1 | 5,8/10 |