51. |
|
Har lige præcis det åbne og ikke-lineære banedesign, vi sukker efter i så mange andre spil, der til gengæld ofte er bedre end MoH: Airborne på alle andre punkter. |
12/01-08 |
6/10 |
52. |
|
Overset perle fra back in the day, som trods/pga. et alternativt controller-setup aldrig blev ret udbredt, men godt var det. Glem alt om emulatorer og prøv det på Sporup Arcademuseum. |
14/07-07 |
6/10 |
53. |
|
Spændende horror-spil, der dog bliver lidt ensformigt hen ad vejen. Styringen er Resident Evil-serien langt overlegen, og alene det gør titlen interessant, hvis man kan lide genren. |
26/10-06 |
6/10 |
54. |
|
Rigtige mænd gennemfører alle varianter af story'en - jep, der var faktisk frihed til at vælge vej et par gange. Gennemtænkte puzzles og god stemning gør dette til den foreløbige Indiana Jones 4. |
12/10-06 |
6/10 |
55. |
|
I sin tid blandt det ypperste. En re-gennemspilning afslører, at der bag den grimme grafik stadig ligger et godt men utilgivende spil, selvom man ikke længere går i 7. og sidder med en ordbog. |
08/10-06 |
6/10 |
56. |
|
Godt adventure med puzzles man ikke (eller i hvert fald sjældent) behøver løsning til. Humoren er tit både god og beskidt på en underfundig måde. |
08/10-06 |
6/10 |
57. |
|
Masser til husarerne, men også til dem, der godt kan lide et godt spil med et simpelt nogenlunde tidløst design. |
10/09-06 |
6/10 |
58. |
|
Meget svært at sætte tal på, for designet er arkaisk, men alligevel er dette labyrint-hack'n'slash-voldsorgie stadig sjovt, hvilket 360-versionen kun understreger. Stor historisk betydning også. |
09/09-06 |
6/10 |
59. |
|
Vi fik det aldrig genneført på den lokale grill, men et stort hit var det - primært pga. den spændende verden. Cutesy platformsspil, der bliver ganske svært hen ad vejen. |
09/09-06 |
6/10 |
60. |
|
Hyggeligt rpg, der efter sigende er bedre på Sega Saturn. Kampsystemet trækker op, men historien er svær at huske, når man først har lagt spillet væk. |
28/03-05 |
6/10 |
61. |
|
Legendarisk i sin tid og vækker lutter gode minder. Hvis man købte det i dag, ville man dog blive skuffet. Mangler den 4-player mode som Street Racer indførte. |
03/03-05 |
6/10 |
62. |
|
Undervurderet i sin tid for det er faktisk et glimrende fighter-spil Arika her leverede. Grafikken ældes dog ikke just med ynde. |
24/02-05 |
6/10 |
63. |
|
Veludført efterfølger til et af historiens store spil. Er falmet lidt i dag, hvor simpelheden overskygger noget af spilleglæden. Men bestemt en gennemspilning værd for retrofans. Slutningen er svær!! |
26/01-05 |
6/10 |
64. |
|
Wonder Boy in Monster Land rip-off, men ikke desto mindre blandt de maskiner, der hev flest tokroner hjem i sin tid. Charmerende og spilbart endnu. |
12/01-05 |
6/10 |
65. |
|
Platformspil, der adskiller fra de andre arcade-platformspil ved at bruge vertikal skærm - sædvanligvis forbeholdt shmups og puzzle games. I sin tid blandt de bedre arcadespil. |
12/01-05 |
6/10 |
66. |
|
Let og overfladisk klassisk lineært rpg. Kan anbefales til folk, der ikke kender genren og lige skal snuse til hvad det er, uden at det bliver alt for kompliceret. Let, jeg døde første gang efter 7t. |
12/01-05 |
6/10 |
67. |
|
Ganske godt rollespil, da det kom, men jeg havde forventet mere. Mister flere gange tempo, hvilket både kan være stemningsfuldt og dræbende kedeligt. |
24/10-04 |
6/10 |
68. |
|
Alt, alt for let, men stadig en ok hack'n'slash-oplevelse, hvis man har en at dele den med. Det er sjovt, at man kan lave magiske våben mv. selv. |
24/10-04 |
6/10 |
69. |
|
Dårlig grafik men rigtig godt gameplay. Specielt over Xbox Live i co-op er spillet en god oplevelse. Leveldesignet kunne være endnu bedre, omend det er solidt. |
21/05-04 |
6/10 |
70. |
|
Til trods for at spillets historie og karakterer aldrig rigtig griber fat i en, så er den smukke, fantastiske setting stadig værd at udforske. Autopiloten fra Ubisoft kender kursen. |
14/12-18 |
7/10 |
71. |
|
Yderst stemningsfuld walking sim, der både har elementer af klassisk sci-fi og nogle meget jordnære menneskeskæbner. Visuelt utrolig vellykket. |
07/11-17 |
7/10 |
72. |
|
Afdæmpet og melankolsk walking sim, der formår at sætte sig fast. Stramt skåret på fire timer. Intet indhold er overflødigt. |
25/11-16 |
7/10 |
73. |
|
På mange måder - godt som ondt - en meget stor hjemmeversion af det første Monster Land. Ikke mere udfordrende end at det stadig kan nydes i dag. For få savepoints. Visuelt dejligt og god musik. |
13/10-13 |
7/10 |
74. |
|
Opfindsom, omfattende og overraskende god zombie-fps i et inficeret øparadis. Spillets kæmpe omfang ender med at være det til last, men de første 10-15 timer er yderst underholdende. |
13/10-13 |
7/10 |
75. |
|
Et skridt nedad i forhold til "toer-trilogien", især fordi det er en ret ujævn oplevelse, hvor man i lange perioder ikke rigtig spiller. Fantastisk setting at opleve. |
05/04-13 |
7/10 |
76. |
|
Rigtig god tactical shooter. Skal spilles online, hvor Xbox Live 3.0s nye features for første gang benyttes: Klaner, voice mail etc. Mere balancerede våben end i etteren. Aimet kræver tilvænning. |
04/11-11 |
7/10 |
77. |
|
Online co-op trækker op, mens dumme boss battles trækker ned. Yderst velegnet til hi-score hunting. Holder både alene og sammen med eller mod hinanden. Sangudvalget mangler seriøst britisk islæt. |
04/11-11 |
7/10 |
78. |
|
Svinger (naturligvis) lige så vildt i kvalitet som Metallica. Men når det er godt, er det GODT. God mulighed for at få detaljeret indblik i bassist Cliff Burtons spillestil og betydning for thrash. |
04/11-11 |
7/10 |
79. |
|
Godt og anderledes rytmespil, der rigtig lægger op til hi-score hunting. Det er sjovest at spille to, men også overraskende sjovt alene. Sangudvalget er kvantitet over kvalitet. |
04/11-11 |
7/10 |
80. |
|
Peter Molyneux kan sin Dickens, og hans Fable-spil udmærker sig ved at være ekstremt hyggelige at spille. Fable III har også ekstra lang levetid fordi det er så dejligt at nyde alle sidequests. |
04/11-11 |
7/10 |
81. |
|
Rigtig god kampagne med et lidt andet take på Halo-universet end hovedserien. Også mindre abitiøst - bortset fra musikken, der er i særklasse. Firefight er ikke så godt som Horde i Gears of War. |
04/11-11 |
7/10 |
82. |
|
Meget stort og episk spil med virkelig god setting. Samtidig utrolig grimt og tydeligt udviklet til pc. Resultatet er et rigtig godt spil, der snildt kunne have været (endnu) bedre. |
23/07-11 |
7/10 |
83. |
|
Legepladsen vender helt bogstaveligt tilbage, da det er samme by som i etteren, man kan udfolde sig i. Stadig super underholdende, men knap så ambitiøst. Fremragende udnyttelse af achievements. |
04/08-10 |
7/10 |
84. |
|
Så let at jeg faktisk vælger at trække ned for det, men Fable II er på én gang charmerende og Dickens-agtigt. Comfort gaming og kan på en måde betegnes "Morrowind ultra light". |
12/09-09 |
7/10 |
85. |
|
Meget veldesignet beat'em up i bedste grillbarstil tilsat moderne tegneserieagtig 2d-grafik. Skal naturligvis spilles flere sammen, men så er det dæleme også sjovt. Musik et godt stykke over middel. |
12/09-09 |
7/10 |
86. |
|
En historie, der er fortalt bedre end de fleste nutidige spils, fordi den holdes enkel og velstruktureret tilsat godt skuespil. Sjovt hack'n'slash gameplay og den rette stemning. |
12/09-09 |
7/10 |
87. |
|
Det bedste flyspil, jeg har prøvet, eller i hvert fald det eneste, der har appelleret til mig. Mange Tom Clancy-kvaliteter og referencer. Stærkt i online - co-op såvel som death matches. |
10/09-09 |
7/10 |
88. |
|
Knap så godt som Lego Star Wars-spillene, men stadig noget af det bedste man kan give et barn eller en barnlig sjæl. Humoristisk collect 'em up-platformer med masser af replay value. |
24/07-08 |
7/10 |
89. |
|
Ikke genrens kønneste grafik, men noget af det bedste gameplay, der fås i hack'n'slash i dag. Herligt uhøjtideligt med afskårne lemmer og nøgne pigebryster en masse. Gav op ved slutbossen. |
08/06-08 |
7/10 |
90. |
|
Et veldesignet co-op spil, der samtidig giver en udfordring - også når man er to. Hvis det inden `release` var blevet underspillet i stedet for hypet, ville det nok være blevet modtaget bedre. |
16/04-08 |
7/10 |
91. |
|
Højdepunktet i beat 'em up-genren, som vi kender den fra de klassiske arcade-dage. Veldesignet på alle måder med en del valgmuligheder, både hvad angår rute og strategi. |
14/09-07 |
7/10 |
92. |
|
Flot og stemningsfuldt japansk forsøg på en tps. Formlen hedder: Level, Nintendo-boss, cutscene. Gentag 11 gange. Træg styring og ikke-eksisterende AI skæmmer et ellers veldesignet spil. |
22/02-07 |
7/10 |
93. |
|
Om spillet skulle have heddet Mario eller ej, kan for så vidt være ligegyldigt. Spillet er god og afvekslende comfort-gaming, da det er lidt lettere end de andre spil i serien. |
08/10-06 |
7/10 |
94. |
|
Måske det arcade-spil, der kom tættest på Bubble Bobbles sublime co-op gameplay. Der er stadig et stykke op, men Snow Bros holder. Musikken er også klassisk. |
10/09-06 |
7/10 |
95. |
|
Overset klassiker fra dengang, der var spillehaller til. Nyskabende fordi player 1 og 2 styrede vidt forskellige fartøjer. I dag forventer man mere af en toptitel, men det er stadig sjovt. |
21/01-06 |
7/10 |
96. |
|
Den dag i dag er der noget rent og langtidsholdbart over SMB. Fremragende banedesign og en finurlig måde at komme omkring manglen på save points. |
21/01-06 |
7/10 |
97. |
|
Rigtig god online tactical shooter både hvad angår coop og pvp. Savner de nye Xbox Live muligheder. Indeholder også en glimrende campaign. Masser af gratis content download. |
31/08-05 |
7/10 |
98. |
|
Squares action rpg'er er på mange måder bedre end de turbaserede. Musashi er et godt eksempel herpå. Herligt spil med sjovt og innovativt kampsystem. |
24/10-04 |
7/10 |
99. |
|
Et af de bedre spil til N64, der ikke lige kommer fra Nintendo eller Rare. Hyggeligt miskmask af historie og eventyr. Solidt. |
24/10-04 |
7/10 |
100. |
|
Kun serverproblemer holder dette spil fra ottetallet. Vellykket og intens shooter, der (næsten) bringer de store PC til konsol. Den undervurderede offline del overraskede mig positivt. |
24/10-04 |
7/10 |