1. |
|
God ganster-historie, interessante karakterer og et flot miljø. Men gameplay-mechanics er rutinebaserede og den åbne by virker som et spildt potentiale i et stramt lineært spil. |
28/04-22 |
6/10 |
2. |
|
Noget nær den bedste og mest velkomponerede brawler man kan erhverve sig i nutiden. Bygger ovenpå tidligere formularer med mere dybde, uden at afvise ny gæster ved døren.. |
15/08-21 |
8/10 |
3. |
|
En teknisk bedrift og en passioneret historie hvor man som spiller konstant udfodres af hovedpersonernes selvdestruktive hævntogt. AAA-spil kan være andet end letkøbt underholdning. |
21/09-20 |
9/10 |
4. |
|
Kompetent open world, en teknisk bedrift fra Finland og en solid ‘Weird fiction’ historie i et omsluttende H.P. Lovecraft (ish) univers. Mere af den slags, tak. |
24/05-20 |
8/10 |
5. |
|
Et spil med fodfejl, manglende finish og ualmindelig mange bugs, men kudos til Respawn for at give os en god sværhedsgrad og endelig et godt SW spil. |
06/04-20 |
7/10 |
6. |
|
Intuitiv kontrol der virker som en forlængelse af spilleren, og en særdeles gennemført Spider-man historie. Sværhedsgraden er dog lidt for typisk AAA casual. |
09/02-20 |
8/10 |
7. |
|
Meningsfuld open world, hvor den enorme verden folder sig ud i takt med historien. Lige på grænsen til at være for stort og ambitiøst for sit eget bedste, men i sidste ende kan man ikke få nok af det. |
31/08-19 |
9/10 |
8. |
|
Når man har fået finalen på afstand mærker man hvilken storstilet bedrift GoW er. Teknisk råstyrke med sjæl som få spil har. |
13/05-19 |
9/10 |
9. |
|
Efter røgen har lagt sig og pulsen er på normal kommer en lidt bitter eftersmag. Dramaturgien ligger under 2'eren og finalen er undervældet. |
18/10-17 |
6/10 |
10. |
|
Broken AI, irrelevant openworld-fyld og flad historie, men The CIty of Glass skinner stadig for Mirror's Edge-fans der elsker flowet i first-person-parkour. Bedre end sit rygte. |
03/10-17 |
7/10 |
11. |
|
Uncharted 4 en halv. En tilpas mere kompakt historie med Naughty Dogs action-ekspertise (bedre end mange actionfilm). Meget genkendelse fra tidligere spil, høj standard og lidt mere kønsdemokratisk. |
10/09-17 |
7/10 |
12. |
|
Langt flottere end forgængeren, men også en mindre downgrade i forhold til historie, gameplay og balance. Burde have været dybere, mere mørkt og mere voldeligt. |
20/05-17 |
7/10 |
13. |
|
Knivskarp platformer god respons og hairwhip, som dog har lidt sparsomt med levels, ulogiske smågåder og en backtracking med dårligt flow. Musik og stil er enestående! |
29/04-17 |
7/10 |
14. |
|
Mere artsy-fartsy "zenplay" i stil med Journey. Her finder du ikke kvalitetsgameplay eller 15 timers spil, men en undersøisk, sanselig ro med et joypad i hånden. Kan udforskes og gen-spilles. |
10/03-17 |
8/10 |
15. |
|
Et seriøst og modent spil om moralsk tvetydighed, båret af det samme kvalitative gameplay som forgængeren præsterede så eminent. Helt klart en genspilning værd. |
10/03-17 |
8/10 |
16. |
|
Artsy og humanistisk walking simulator om ensomhed. Flot og indlevende miljø, som desværre forringes af performance-problemer. Tomhedsfølelsen kommer lidt ind under huden. |
11/02-17 |
7/10 |
17. |
|
Overgjort og forblændende så det flimrer for øjnene, og spiller for meget med spændte sikkerhedsseler. Dog fanmateriale for alle pengene. |
08/02-17 |
6/10 |
18. |
|
Kompakt spil med nordisk atmosfære og store følelser. Børn og forældre burde spille det sammen. |
15/01-17 |
8/10 |
19. |
|
Kompakt, varierende, tempofyldt SP campaign med fedt leveldesign og stærk pacing. En bedre eksekveret FPS campaign skal man lede længe efter. |
09/12-16 |
7/10 |
20. |
|
Jeg prøver ihærdigt at finde et relevant kritikpunkt - men jeg kan ikke. |
24/05-16 |
9/10 |
21. |
|
En perfektioneret version af Insomniacs mangeårige ambitioner. Fantastiske visuals, masser af variation, konstant fremdrift og kærlighed til sit univers. |
28/04-16 |
8/10 |
22. |
|
Kort oplevelse som jeg genspiller umiddelbart efter for at udforskre potentialet. En fest at spille i 3D, men helst på en New 3DS, da det er svært at holde skærmen stille. |
20/02-15 |
7/10 |
23. |
|
Et ok lille Uncharted sidekick for Uncharted fans. Periodiske styrker men også meget nemt og ensformige miljøer. Fint tilpasset mobil gaming. |
29/12-14 |
6/10 |
24. |
|
Ren nydelse i papirformat. Ligesom LBP er Tearaway mere sjovt end svært. Konstant fremdrift, opfindsomme monenter og grænseløs formel pakket ind i en uimodståelig charme. |
18/10-14 |
9/10 |
25. |
|
Stramt run-and-gun med en tilgivende indlæringsrutine, som hele tiden bringer dig lidt længere frem i de varierende baner. Top-down banerne er den eneste svaghed. |
24/09-14 |
8/10 |
26. |
|
Stilsikker produktion, meget forventeligt og alt, alt for hurtigt gennemført. Et Mario-spil kan ikke udelukkende leve på ekstra features og møntsamling. |
25/07-14 |
6/10 |
27. |
|
Morsomt og wacky konsol-adventure med masser af personlighed. Ret nemt for øvede spillere, og ikke langt, men en fantastisk fritidsbeskæftigelse hvis dine øvrige spil minder for meget om arbejde. |
28/05-14 |
7/10 |
28. |
|
Genforener måske ikke sandkassen med gameplayet, men genfinder nogle af de kvaliteter der gjorde GTA 3 og Vice så rablende underholdende. |
20/04-14 |
7/10 |
29. |
|
En anderledes og artistisk pilgrimsrejse for alternative gamere. Journey er spiret fra videospillets egen nyreligiøse karma, hvor sanseligt ro og følelse er vigtigere end gameplay og udfordring. |
11/04-14 |
8/10 |
30. |
|
Vertikal platformer med elementer fra Terraria og Boulder Dash. Fængslende, underholdende og en nydelse at spille, men nok lidt for nemt for nogen. |
01/04-14 |
7/10 |
31. |
|
Obskur, søsyg spiloplevelse i et remix af 80'er retro på LSD. Mere kompakt end stort, og med et game-over/replay flow man nærmest aldrig slipper ud af. Unikt! |
21/03-14 |
8/10 |
32. |
|
Noget af simplicitetens charme fra 1'eren er mindsket. Til gengæld er gameplayet bedre afbalanceret. Næsten for godt til at være 3DS eksklusivt. |
25/02-14 |
8/10 |
33. |
|
Lidt trægt og uhåndgribeligt i starten, men bliver langt bedre efterhånden som historien skrider frem og man vænner sig til byens monumentale sandkasse. |
27/01-14 |
8/10 |
34. |
|
Rustik shooter med en dyster, ensrettet SP campaign og sjov Zombie coop mode. Men på bundlinen er der ikke tilstrækkeligt argument for ejerskab, hvis man i forvejen har MV2. |
24/08-13 |
7/10 |
35. |
|
Så har spilbranchen godt nok overhalet filmbranchen med flere baner, men bag det dominerende plot gemmer sig et kompetent og udfordrende spil. |
08/08-13 |
9/10 |
36. |
|
En obligatorisk pilgrimrejse for gamere, sammen med lækre, spirituelle spil. |
16/06-13 |
8/10 |
37. |
|
Ikke verdens bedste shooter, men unik i kraft af sine kunstneriske ambitioner, interessante historie og æstetiske superkræfter. |
10/05-13 |
8/10 |
38. |
|
Uncharted + exploitation + mere skattejagt. Tomb Raider er et teknisk svendestykke, nerveopslidende intenst og et studie i smerte. Et SP guldæg. |
16/04-13 |
9/10 |
39. |
|
Police Quest anno 2012. Har mere tilfældes med datidens eventyrspil end nutidens sand box. Teknisk rustikt og fin sans for psykologi, men også med et repetitivt gameplay og langtrukkent plot. |
09/03-13 |
6/10 |
40. |
|
En tiltrængt indsprøjtning til følelsesregistret og historie med konsekvenser for spillerens valg. Sjældent oplever man så skelsættende spil i nutidens marked. |
12/01-13 |
9/10 |
41. |
|
En teknisk kolos med skyhøj produktionsværdi. I momenter er det enestående, men der er hang til konservativ spilmetode og sidste kapitel skuffer. Ikke noget at komme tilbage til. |
05/11-12 |
6/10 |
42. |
|
En tydelig højere produktionsværdi end forgængeren. Mere varation, rigtig god musik og mange flere gimmicks. Den syngende robot-boss er priceless. |
04/11-12 |
7/10 |
43. |
|
Let tilgængelig fighter hvor flow, timing og respons er vigtigere end combos. Nemt at mestre, aligevel meget at lære - og så er der kurvede ninjakvinder i 3D. |
21/09-12 |
8/10 |
44. |
|
Et teknisk kompetent spil på 3DS med et par gode gimmicks, som desværre er udhulet for enhver udfordring. Det er nemt at låse gåder, klare fjender, blive True Pirate og finde secrets. ALT for nemt. |
21/07-12 |
6/10 |
45. |
|
Hårdkogt voldspoesi som var den skåret i træ, med en skarp styring der ikke fristes af gimmicks og opgraderinger. Bagefter venter en stram multiplayer med lav barriere. Max Payne er brutal! |
12/07-12 |
9/10 |
46. |
|
Hårdkogt voldspoesi som var den skåret i træ, med en skarp styring der ikke fristes af gimmicks og opgraderinger. Bagefter venter en stram multiplayer med lav barriere. Max Payne er brutal! |
12/07-12 |
9/10 |
47. |
|
Essensen af godt, tætpakket gameplay med en overskuelig række levels. Tilsat en charmerende retrografik bliver det et must-buy til 3DS. |
10/07-12 |
8/10 |
48. |
|
Ikke så imponerende i starten, men en arcade racer der vokser i underholdningsværdi og løbende tilføres gode updates. Tændes når jeg har brug for et solidt adrenalinsus. |
16/01-12 |
7/10 |
49. |
|
Singleplayer er et lineært skydetelt med en intens og velfortalt historie. Multiplayer er 'the shit' og ikke overgået af nyere FPS titler. |
14/01-12 |
8/10 |
50. |
|
Genkalder de kvaliteter som gjorde mig afhængig af GTA3: Legefuld, uforpligtende, underholdende og eksplorativt. Det er ikke stort, men har en kæmpe morskabs-faktor. |
30/12-11 |
8/10 |