X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

at gøre en dvd kodefri?


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 18/04-04 17:43 
jeg har købt en dantax dvd902 i elektronic world, forhandleren fortalte den var kodefri(mit eneste kriterie), Da jeg spurgte om der fuldte oplysninger med om hvordan det blev gjort, så fik jeg at man ikke behøvede at gøre noget for det var den, han havde selv en der hjemme, som ikke havde givet ham nogle problemer.

så inden jeg tager den tilbage igen til forhandleren, nogen der ved hvordan man gør den kodefri eller hvor man finde ud af det på nettet, så jeg sparer turen der hen

det skal lige siges at jeg intet ved dvdmaskiner.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
NaieraNaieraSkrevet 18/04-04 17:50, rettet 18/04-04 17:50 
Den er altså IKKE kodefri, alligevel!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/04-04 18:36 
Nogle Dantax modeller kan åbne for en hemmelig menu med indstillinger ved at ejecte og trykke "7, 7 og Select".

Andre skal have en talkombination der bare gør den multiregion. Har dog ikke kunnet finde en til din afspiller.

Du har altså testet den med R1 discs eller hvad?
DarklynoonDarklynoonSkrevet 18/04-04 18:36, rettet 18/04-04 18:42 
nej, lånte en film af Le Roof igår. lige for at teste, da jeg havde en eller anden fornemmelse at det nok ikke var sandt(er nok noget skeptisk over sådanne forhandlere)

jmog jep det er region 1, regnede også med at det krævede en talkombination, derfor spurgte jeg også om den lå i kassen.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/04-04 18:46 
Prøv evt. denne side. Her fandt jeg ud af, hvordan jeg gjorde min multiregion.

Regionfree DVD
LessCDTLessCDTSkrevet 18/04-04 21:27 
Der skulle ikke tilfældigvis også findes sådan en kode til xbox vel? :D
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/04-04 21:32 
Ifølge den side Pieyanthikos linkede til, findes der ingen kode til Xbox. Desværre.
JmogJmogSkrevet 18/04-04 22:02 
Svært at sige. Fjernbetjeningen til den afspiller der havde det hack havde en knap kaldet "select". Om det var dens enter-knap eller om den også havde en enter skal jeg ikke kunne sige. Prøv det.

Mht. Xbox så vil der helt sikkert ikke være en talkombination, der virker til Xbox. Når en afspiller laves med mulighed for hack via talkombination, så er det fordi den reelt er beregnet til multiregionsbrug, men fabrikanten ikke vil risikere at gøre filmselskaberne vrede ved at sælge den som multiregion out-of-the-box.

Microsoft har ingen interesse i at folk skal kunne køre DVD'er fra andre regioner.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-04 22:05, rettet 18/04-04 22:05 
Øv det virker desværre ikke med min Dantax DVS-2500 :(

Jmog:

undskyld at jeg slettede mit indlæg, prøvede at rette det, men så måtte jeg ligepludselig ikke noget for P:R :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
PoulPoulSkrevet 18/04-04 22:56 
Nogle der har prøvet med en Sony?? Jeg ved ikke lige om jeg selv tør at eksperimentere med det...
KTCKTCSkrevet 18/04-04 23:05 
LessCDT>
Der skulle ikke tilfældigvis også findes sådan en kode til xbox vel? :D
Det kræver en chip, så man kan hacke dashboardets afspiller til at køre alle regioner. Du siger bare til, så kan det fikses :)
Men på den anden side ville det være lidt spild at få en chip i bare for det, da en rigtig DVD-afpiller (godt nok en skodmodel) kan fåes til samme pris som en chip...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-04 23:13 
Hvor man så risikerer, at afspillerens R1-afspilning er under al kritik, i forhold til R2-afspilningen, og alle andre DVD-afspilleres afspilning af DVD'er...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 21/04-04 13:43 
lige en lige opdatering, har henvendt mig i butikken, de mener stadig at den er kodefri fra fabrikkens side, men har udleveret mig et stykke papir på med en kode.

men det virker ikke, så nu prøver jeg at maile dantaxs support og hører om de vil hjælpe, ellers ryger den retur imorgen eller fredag
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig