X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fordummende titler


Svar
RJKRJKSkrevet 10/04-04 14:32 
At japanske spil får nye og ofte fordummende navne, når de udgives i vesten, er ikke noget nyt.

Gennem den sidste tid synes jeg dog der har været en stigende tendens til, at vi i Europa får endnu mere fordummende titler end i USA.

I forrige måned udkom Castlevania: Lament Of Innocence herhjemme. Det vil sige i Europa kom spillet bare til at hedde "Castlevania". Mener Konami ikke, at europæerne har hørt om de tidligere spil i serien? Vi bliver alligevel nødt til at kalde det Lament Of Innocence når vi snakker om det, eftersom alle spillene jo mere eller mindre hedder noget med Castlevania. Faktisk har vi så nu tre officielle spil, der bare hedder Castlevania i Europa (NES, N64, PS2).

For nogle uger siden kom så R: Racing Evolution til Europa. Navnet skulle antyde, at spillet er en "evolution" oven på R Racer-spillene (Ridge Racer etc.). Men de er i Europa bare blevet til R: Racing. Hvorfor, Namco?

Et andet eksempel er PES. Amerikanerne kan godt finde ud af at kalde det Winning Eleven og nogenlunde holde styr på den originale udgivelsesrække.

Der er sikkert mange andre eksempler også. Personligt mener jeg vi burde sørge for at holde de originale navne noget bedre, men at europæerne skal have forsimplede udgaver af de titler amerikanerne bruger - det forstår jeg simpelthen ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 10/04-04 14:35 
Det kan være, at det er grunden til forsinkelsen på udgivelsen af spil i Eu? De har en masse aber siddende og spillet bliver ikke udgivet før de har produceret et nogenlunde navn. Efter et halvt år bliver de vel bare mindre krævende og det er så ca. der vi ser en europæisk release :)
» a winner is you «
Le RoofLe RoofSkrevet 10/04-04 14:45 
RJK>
Faktisk har vi så nu tre officielle spil, der bare hedder Castlevania i Europa (NES, N64, PS2).

Fire. Du glemte vist lige CotM til GBA. Ikke at det gør det bedre...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig