X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fodboldspil til Xbox?


Svar
dchangdchangSkrevet 26/03-04 20:46 
Hvad er der af gode fodboldspil til Xbox'en? Hvis der overhovedet er nogen. :-)

Jeg har prøvet Fifa 2004 (som suger). Jeg er sågar gået så vidt at jeg har kigget på Red Card (som egentlig ikke drejer sig så meget om fodbold), og Pro Beach Soccer.

Hvad med ISS, er det noget værd på boxen?

Det kan vel ikke passe at man skal vente helt indtil PES kommer til efteråret. Det ville sgu være kedeligt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 26/03-04 20:48 
Sega Soccer Slam... et utroligt realistisk spil :)
dchangdchangSkrevet 26/03-04 20:49 
Addd. :-) Nej puha, det spil vil jeg ikke røre med en ildtang. Har haft det til GC, og det giver mig stadig mareridt...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KeenKeenSkrevet 26/03-04 20:51 
Det er da totalt ynglings fodboldspil!!!
RJKRJKSkrevet 26/03-04 20:56, rettet 26/03-04 20:56 
dchang>
Det kan vel ikke passe at man skal vente helt indtil PES kommer til efteråret.

Jo.

Og hvis det så kommer denne gang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 26/03-04 21:05 
Det skal det bare gøre. Grrr... :-)

ISS er ikke noget ved så, kan jeg forstå?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 26/03-04 21:14 
"Noget ved" som i "spilbart" eller som i "sammenligneligt med PES"? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 26/03-04 22:02 
Bare spilbart. Der findes vel ikke noget som PES. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tmliljatmliljaSkrevet 26/03-04 23:07 
Hvis du skal have det bedste fodboldspil til konsol i øjeblikket, er der kun én vej... du må købe en PS2 og investere i PES 3.

Jeg er nu ikke helt enig i din betragtning om, at FIFA 2004 er et dårligt spil. Jeg har både PES 3 og FIFA 2004, og må indrømme, at det oftest er PES 3, der kommer til at snurre i PS2en, meeeen hvis vennerne kigger forbi til en gang hurtig bold er det FIFA 2004, der bliver sat på.

Dette skyldes for det første, at dette spil er noget lettere at gå til - uden den skarpe indlæringskurve, som der er i PES 3 - og for det andet er der en bedre stemning i FIFA 2004 end i PES 3, hvilket skyldes den bedre lyd, både i soundtracket, SFX-lydene og på kommentator-fronten.

Min konklusion er, at FIFA er det "brede" underholdende spil, som man altid kan hive frem, hvis en novice skal have en kamp, eller hvis stemningen skal piskes i vejret. FIFA egner sig derfor bedre til multiplayer end PES 3. PES 3 er spillet for den kræsne gamer, som kan lide en høj grad af realisme, og som gerne vil bruge lang tid på at sætte sig ind i spillets finesse.

Til alle jer, der ikke har både PS2 og XBOX vil jeg sige: Alliér jer med gode venner og nyd FIFAs lækre multiplayerdel indtil efteråret, og gå så i flæsket på den lækreste titel af dem alle, når PES dukker op på boxen... ;-)
quadquadSkrevet 26/03-04 23:11 
Indlæringskurve? Hvilken indlæringskurve? *Host* semifinaleplads *host*
NaieraNaieraSkrevet 26/03-04 23:12 
tmlilja>
FIFA egner sig derfor bedre til multiplayer end PES 3.

Hmm.

Nej.

Du har vist aldrig hørt om en PES Cup?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 26/03-04 23:14 
Snøft. Jeg gider ikke have en PS2. Det skulle kun være for at spille PES og REZ (hey det rimede).

Men jeg syntes ikke at der har været et ordentligt spil i Fifa-serien siden 99. De mangler nogle småting såsom kontra-angreb, efter min mening.

Men jeg er nu osse mere til PES, grundet at det er lidt mere udfordrende. Hvis jeg vil have det nemme så sætter jeg Fifa World Cup 2002 i.

Men jeg må trille tommelfingre indtil efteråret så, eller købe PES 3 til PC. Æv.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SolaegSolaegSkrevet 26/03-04 23:46 
Naiera>
Du har vist aldrig hørt om en PES Cup?

Okay - så må PES jo helt klart være det bedste i MP.

Eller spilles der også lidt Fifa?
TKTKSkrevet 27/03-04 10:20 
Nu har jeg konfirmation og 3 uger ca. og køber en ps2 med PES 3 fordi jeg har indset at det er vildt godt, men spiller stadig lidt fifa 2004 som JEG også syntes er meget fedt... ( jeg skal også this is football 2004 til den ps2 med det samme) : P
HNHNSkrevet 27/03-04 13:44 
( jeg skal også this is football 2004 til den ps2 med det samme) : P

Det er nok dårligest fodbold spil ever!!

Prøv det inde du køber.
NaieraNaieraSkrevet 27/03-04 13:46, rettet 27/03-04 13:46 
Af hvad jeg så til træffet, ser TIF2004 ud til at være noget bras. Aldrig har grafikken på et nyere PS2 spil skuffet (ikke at jeg havde nogle forventninger, men alligevel) så meget, og spillet så overhovedet ikke ud til at flyde ordentligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tmliljatmliljaSkrevet 27/03-04 16:37 
Wagner>
Indlæringskurve? Hvilken indlæringskurve? *Host* semifinaleplads *host*

Jeg er helt klar over, at PES også egner sig til multiplayer, men det kræver altså at modstanderne er øvede i PES 3, for ellers får de sig én over nakken. I FIFA kan en novice godt gå ind og yde en ok indsats uden at have vildt meget styr på alle finesserne i spillet, men i PES 3 ender det altså med sejr til den øvede.

Så... det skulle ikke forstås på den måde, at PES 3 ikke egner sig til multiplayer, men at det kræver modspillere, der er lige så passionerede spillere som én selv.
CronossCronossSkrevet 27/03-04 18:16 
Efter at have spillet TIF 2004 en del, har jeg faktisk fundet ud af at det er meget godt. Det minder meget om de gamle spil.
quadquadSkrevet 27/03-04 19:25 
tmlilja>
Wagner>
Indlæringskurve? Hvilken indlæringskurve? *Host* semifinaleplads *host*

Jeg er helt klar over, at PES også egner sig til multiplayer, men det kræver altså at modstanderne er øvede i PES 3, for ellers får de sig én over nakken. I FIFA kan en novice godt gå ind og yde en ok indsats uden at have vildt meget styr på alle finesserne i spillet, men i PES 3 ender det altså med sejr til den øvede.


PES3 Cup til konsoltræf modbeviser netop dette.
RitesRitesSkrevet 27/03-04 19:41 
Eller også var I bare dårlige :)
» a winner is you «
quadquadSkrevet 27/03-04 19:42 
Den må du smide over på Rune, Mads, Johannes og de andre der fik hård konkurrence af en total nybegynder som jeg ;)
RJKRJKSkrevet 27/03-04 21:39 
"Total nybegynder"? Jeg husker da udmærket, at du også var med ved PES konkurrencen til forrige træf...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 27/03-04 22:11 
Ja, jeg spillede 2 kampe i PES...

I forhold til jer må det vidst kaldes at være nybegynder - Ihvertfald i forhold til at jeg kommenterede der skulle være en stejl indlæringskurve på spillet..
CronossCronossSkrevet 28/03-04 17:43 
Og i forhold til at du blev totalt udspillet af mig?
Man kan jo altid være heldig, og det var jo ikke rigtigt din skyld at jeg ikke kunne score i den kamp.
quadquadSkrevet 28/03-04 21:48 
Nej, men derfor morede vi da og alligevel, og kampen blev da spændende.

Det hele går på om PES kan spilles som multiplayerspil, uden at ens modspillere er svært øvede.
CronossCronossSkrevet 28/03-04 23:20 
Det er selvfølgelig rigtigt :)
Vi havde bestemt en god kamp, men jeg tror ikke at man som generel tendens kan sige at nybegyndere kan spille op mod folk der har prøvet det før. Jeg ved da i alle tilfælde at dem jeg har spillet mod der var nybegyndere (Bortset fra til træffet) alle har fået umanerligt mange klø før de begyndte at fatte spillet.

Her er Fifa 2004 dog ikke specielt meget nemmere at gå til, da styringen er meget, meget tung.
Skal man have et spil som er lige at gå til vil jeg anbefale et af TIF spillene. Som sagt ER TIF 2004 faktisk ret godt (Og nu er jeg jo den eneste af os der har nævnt spillet som rent faktisk har spillet mere end een kamp). TIF 2004 er blot noget sværere at sætte sig ind i end TIF 2003.
quadquadSkrevet 28/03-04 23:26 
Har ikke den store erfaring med PES3 før træffet, så måske er det bare jer øvede spillere der var ringe ;)

TIF2004 er faktisk helt ok - Sidder med en gnaldet anmelderkopi og griner over film-knappen :) Havde bemærket den til træffet, men det er jo usandsynligt morsomt at prøve og time sine fald så man kan narre dommeren.
ChronoChronoSkrevet 29/03-04 07:05 
dchang>
Hvad med ISS, er det noget værd på boxen?

Hvis alle de nye udgaver af ISS er identiske (og det er de vel) så er det ikke noget værd - slet slet ikke så godt som de gamle ISS på SNES og N64.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KeenKeenSkrevet 29/03-04 17:20 
Jeg tror bare jeg holder mig til Fifa 99, det kan jeg nogenlunde finde ud af :)
dchangdchangSkrevet 03/05-04 22:49, rettet 03/05-04 22:50 
Så nu har jeg prøvet mig lidt med ISS 2 til Xbox i en måneds tid, og jeg er positivt overrasket. Det har både sine gode og dårlige sider.

De gode er fx at det faktisk kan lade sig gøre at lave et kontra-angreb, fordi alle spillerne bevæger sig forholdsvist naturligt rundt i kæder/formationer. En anden god ting er at man kan spille i dybden. Der er ikke noget mere lækkert end at lave en friløber mellem forsvaret. Plus at spillet er særdeles velegnet i multiplayer. Jeg havde boxen med på skole i 14 dage, og min roomie var i møllen en del gange. Bl.a. i en kamp jeg vandt 12-0, og hvor han ikke havde et eneste skud på mål.

De dårlige ting er at man løber stift. Markeringerne virker mildest talt forvirrende (tit og ofte). Desuden kan man heller ikke drible så vildt som man fx kan i Fifa, så det kan godt blive en smule trivielt en gang imellem.

Men somsagt en positiv overraskelse, som jeg syntes at Xbox-fodbold-fans skal give en chance.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JinkJinkSkrevet 04/05-04 00:21 
Blev meget skuffet da jeg fik det engang. Især når man tænker på at forgængeren var så god. Det er alt for let. Efter 5 kampe spillede jeg på det sværeste og vandt og jeg havde dårligt nok vænnet mig til controllen.
Og det at det er meget svært at score på indlæg ødelægger det meget.
Det eneste gode er at man kan lave realistiske mål som er fede, men ellers ikke mere.
ChronoChronoSkrevet 04/05-04 07:19 
Forgængeren er da mildest talt elendig? ISS ikke? Jeg har spillet det til PS2, og der er det ikke meget værd.

Det er dem på N64 der er gode - ISS64, ISS98 og ISS2000.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JinkJinkSkrevet 04/05-04 16:07 
ja, men det var også dem til N64 jeg mente :)

Jeg synes heller ikke 2'eren er bedre end det første.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig