X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mars Matrix?


Svar
HellefiskHellefiskSkrevet 13/03-04 17:06 
Jeg har overvejet at anskaffe mig mars matrix da jeg synes det ser ret fedt ud. Jeg vil også gerne begynde at prøve shooter genren, da det er godt tidsfordriv. Men sandheden er at jeg aldrig har spillet en shooter siden raptor, så er det umiddelbart et for svært et spil for mig ?
Og udover det, er det så underholdende i 2player ?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/03-04 17:18 
Tja, jeg ved ikke om det vil være for svært for dig. Det er lidt svært, ja, men du skal nok hurtigt få lært det. Generelt er shooterne til DC lidt svære :)

Det er et rigtig godt spil ja, og det er blandt de bedste 2-player shootere, hvis du spørger mig, da det ikke er så hi-score orienteret som f.eks. Ikaruga og Border Down. Dvs, hi-scoren spiller naturligvis en stor rolle som i alle andre shootere, men det er måske nemmere at nyde, hvis man ser bort fra den del, end eksempelvis de to før nævnte.
HellefiskHellefiskSkrevet 13/03-04 17:21 
Det lyder da ihvertfald meget godt, jeg tror jeg vil prøve. Så må jeg se om det falder i min smag. Hvis der er nogen herfra der vil sælge kan de lige kontakte mig, ellers må jeg på ebay og kigge..
NaieraNaieraSkrevet 13/03-04 17:39 
Hvis du virkelig vil have nogle gode shooters, er det med at få en Saturn.

Men Mars Matrix er et rigtig godt valg. En mere traditionel 2d-shooter til Dreamcast findes ikke, og det er præcis på den måde, jeg foretrækker mine shooters :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 13/03-04 18:00 
Hellefisk>
Hvis der er nogen herfra der vil sælge kan de lige kontakte mig, ellers må jeg på ebay og kigge..

http://www.motherbase.com/sale.html
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 18/03-04 07:12, rettet 18/03-04 07:13 
Det er, som han selv siger, rigtig at Naiera er lidt konservativ angående shooters. For mig er det fine ved det udvalg af shootere der findes på dreamcast'en at de er meget forskellige i deres tilgang til genren. Udover at Gunbird2 og GigaWing1 måske begge falder i "traditional shooters" grøften, er der ikke 2 der er ens, og gud ske tak og lov for det.
De shooters jeg har oplevet på Saturn har mere eller mindre været "mere af det samme".

Hvis Naiera mener at MM er den mest traditionelle shmup til Dreamcast, så må det være fordi han spiller den forkert ;-) Da der er et sjældent sindrigt gameplay system på færde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 18/03-04 09:28, rettet 18/03-04 09:34 
Ja, jeg manglede jo nok at tilføje "rigtig god" til mit tidligere indlæg (og så formulere det på en anden måde). GB2, GW1 og 2 falder ikke i MM's kategori. De er ikke gode nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HellefiskHellefiskSkrevet 03/05-04 17:59, rettet 03/05-04 18:30 
Er det noget problem at have spillet i JAP version? Med det mener jeg om der er noget tekst der skal forstås eller er der i det hele taget andet som ikke kan forstås i den japanske version?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/05-04 18:06 
Ikke specielt, du kan godt nyde det lækre spil i en jap version :)
NaieraNaieraSkrevet 03/05-04 18:30 
Som det jo generelt er med shooters...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 03/05-04 23:39 
Mars Matrix er lækkert, på trods af at jeg stadig mener at for stor en del af gameplayet afhænger af held (specielt level 3 og alt derefter).

Der i mod synes jeg stadig Ikaruga styrer alt. Chain systemet er efter min mening, et af de mest fængende tiltag i genren nogensinde, og så er sværhedsgraden lige som den skal være for at bliver ved, og ved, og ved og...
Vote Ficus!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/05-04 06:58 
Nu vi er ved shooters, såååå.... Zero Gunner 2 *host*

:)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig