X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problem med opstart under Windows ME


Svar
PoulPoulSkrevet 22/02-04 21:57 
Jeg har et mindre/større problem med at genstarte min bærbar med Windows ME på. Kort efter opstarten er gået igang skriver den "Verifying DMI Pool data" og så kommer den ikke videre. Nogle som har et bud på hvad problemet kan være?? Det sjove er at det kun sker når man genstarter den, og ikke når man starter op første gang. Jeg har prøvet at lave en format C og geninstallere, men det ændrede ikke på noget.
jaesjaesSkrevet 22/02-04 22:11 
Kan du så komme i gang med at bruge Google ;)

http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm
PoulPoulSkrevet 23/02-04 08:47 
Dovenskaben længe leve...:)

Anyways, tak for linket. Der er jo gode nogle løsningsforslag at gå igang med. Det underlige er dog, at det som skrevet tidligere kun er under genstart at det går galt. Men jeg må lige prøve nogle af disse forslag af når jeg kommer hjem...
KTCKTCSkrevet 23/02-04 09:18 
Det lyder sært at det kun er ved genstart, men lad mig også lige tilføje at ME er det værste lort MS nogensinde har lavet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PoulPoulSkrevet 23/02-04 09:58 
Det er i hvert fald ikke det bedste de har lavet, men desværre begrænser maskinens specifikationer mine valgmuligheder mht. OS, og jeg gider ikke at skulle gå helt tilbage til 98.

Problemet opstod iøvrigt også under reinstall af ME. Da den skulle genstarte, døde den efter at have opdateret filerne, for derefter at "Fortsætte med indlæsningen af Windows...".
RitesRitesSkrevet 23/02-04 10:00 
Jeg ville foretrække 98 over ME any day.
» a winner is you «
PoulPoulSkrevet 23/02-04 10:39 
Jeg har personligt haft både gode og dårlige erfaringer med ME, men på min bærbar har det i lang tid kørt hurtigt og stabilt.
RitesRitesSkrevet 23/02-04 10:53 
Ihvertfald indtil det gik i ged ;)
» a winner is you «
KTCKTCSkrevet 23/02-04 15:16 
Win98SE>WinME...
Hmmm, hvis der findes en BIOS-update til computeren, vil jeg foreslå at prøve det i første omgang.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PoulPoulSkrevet 06/03-04 12:07 
Jeg kom lidt væk fra reperationsforsøgene på min bærbar, men har nu hivet den frem igen. Jeg har fået noget BIOS FLash og Bios Update hentet, men ved ikke rigtig hvordan de skal bruges. Når jeg åbner progammerne/programmet skal jeg indtaste et "File Name to Program". Lige meget hvad jeg taster går programmet ned med en ulovlig handling.
enfenenfenSkrevet 06/03-04 12:57, rettet 06/03-04 12:58 
Normalt skal BIOS opdateres fra en prompt og ikke inde fra Windows. Der findes nogle BIOS opdateringer, som kan køres fra Windows, men det tyder ikke på - når den skriver "File name to program" - at det er tilfældet her.

Brug en Boot diskette.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig