X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uheldig handel på ebay


Svar
fumfumSkrevet 11/02-04 16:06 
Den 3. december sidste år købte jeg klonoa til ps1 på en auktion på ebay. Jeg kom vel af med 18£. Her idag kommer der pludselig et brev fra Dorset politi i England. De ville lige oplyse at de havde ransaget sælgeren, og fundet min adresse. Det vidste at alle de ting han solgte var stjålet. Han havde ellers gode feedbacks. Politiet ville ikke gøre mere ved det, idet jeg havde været i god tro. Men hvad med næste gang jeg køber noget på ebay? Hvordan kan man igrunden sikre sig?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 11/02-04 16:15 
Jeg har også gjort mig nogle tanker om tyvekoster på eBay. Jeg ved ikke, hvad det var man skulle kunne gøre. Der står jo nok i reglerne for sælgere på eBay, at man ikke må sælge tyvekoster. Det er rigtigt at man selv skal sørge for, at det ikke er tyvekoster man køber ("Den eneste kvittering du får, er en plettet straffeattest!"), men over eBay er det ikke nemt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
valiantvaliantSkrevet 11/02-04 17:47 
Det vil der altid være risiko for.
Har prøvet det 2 gange på Danske foraer.
Første gang for lang tid siden, 1 Stk Commodore 128 som var stjålet, som jeg måtte afleverede til politiet, som kontaktede mig ca. 3 mdr. efter købet og det er jo umuligt at få sine penge igen.
Sidste Gang for et års tid siden byttede mig til en Nintendo 64 med tilbehør, det hele skulle være helt ok, ved modtagelsen konstaterede jeg at konsollen var mærket med navnet på en skole ved Silkeborg, ringede til skolen som kunne fortælle at den var stjålet 3 mdr. før, afleverede det hele til politiet og har ikke hørt fra det siden.
Havde gudskelov ikke sendt det jeg skulle give i bytte, hvilket sælger var rimeligt sur over, han bad mig dog om at returnere sættet da han havde andre købere, så pas lige lidt på derude.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig