X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kommende spil


Svar
tastasSkrevet 23/01-04 11:46, rettet 23/01-04 11:59 
Nu kan jeg godt lide et godt realtime strategispil i ny og næ, men da jeg hovedsageligt spiller på min Gamecube, er der jo lidt få af slagsen. Og dog...Er der andre der har haft kig på:

Goblin Commander: Unleash the Horde

Det er desværre ikke kommet i PAL endnu, men jeg syntes det ser utrolig spændende ud. Alle steder roser de spillet for den gode kontrol, og det virker til at spillets kritik punkter kun vedrøre spillet. Hvis det er sandt, er opskriften til hvordan kontroller i et konsol RTS jo fundet, og baner derfor vejen for en bedre 2'er, samt at andre producenter vil tage det til sig, og udvikle andre RTS spil med ligende kontrol skema.
Når det er sagt, har Goblin Commander jo heller ikke fået helt dumme anmeldelser, så jeg regner med, at det er et spil jeg vil tjekke når det rammer PAL land.

Ud over det, er jeg også en hjernedød-FPS-splatter-fan, og vil derfor gerne overbringe den glædelig nyhed, at der kommer et ny Serious Sam spil til Gamecube (og PS2 for den sags skyld):
Hvis folk ikke kender Serious Sam, kan jeg fortælle at det er et FPS spil som især excellere på sin gode og dybe historie, med lidt hjernedød slagtning af 3-400 monster per level til, at give afbræk i "på-kanten-af-sofaen-spændende-historie".

Link til Sam: http://www.gamespot.com/gamecube/action/serioussam/screenindex.html

Goblin Commander
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/01-04 11:52 
tas>
Hvis folk ikke kender Serious Sam, kan jeg fortælle at det er et FPS spil som især excellere på sin gode og dybe historie, med lidt hjernedød slagtning af 3-400 monster per level til, at give afbræk i "på-kanten-af-sofaen-spændende-historie".

Helt enig! Glæder mig!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
StarFStarFSkrevet 23/01-04 12:20 
har et gobling commander.. ser dejligt ud.. men er det overhvodet sat til at komme i en pal version?
tastasSkrevet 23/01-04 12:58 
Ja, på deres hjemmeside stod der noget med starten af 2004 :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 04/05-04 10:11, rettet 04/05-04 10:12 
Nu har jeg så fået fat i Serious Sam: Next Encounter til Gamecube. Det er blevet lanceret til en særlig lav pris, så det kan findes til omkring de 200 kr.

Spillet er opbygget som de tidligere spil, med nogle få fornyelser. Det er godt nok ikke Croteam som har stået for udviklingen af SS:NE, men stemningen er heldigvis stadig intakt.
Grafisk er der sket nogle få opdateringer, vandet er blevet lidt pænere, lidt bedre lys effekter, men i det store hele ligner det sig selv. Dog har de fået fixet det V-Sync problem som der desvære var i XBX versionen (Det 'hakkede' lidt når man kiggede hurtigt rundt).
Vigtigst er det dog, at spillet kører solid uden lags - selv når det går hedt til (Og folk der har prøvet tidligere SS spil, ved at det ret tit, går temmelig hedt til!)

Af nyt stuff, er der tilføjet nogle vehicles - Serious Sub, Serious Jeep og en Majetærsker (staves?). Der er kommet et par nye features til nogle af våbene, så man nu har mulighed for at skifte ammonition. Eksempelvis til Heat-Seekers til Rocket Launcher og patroner til Minigun som bouncer når det rammer mure. Det fungere ganske godt og bringer lidt nyt til.
Udover det, er der også tilføjet et par nye powerups.
En del af spillets gamle monstre er med stadig med (Én der sagde hovedløse kamikaze soldater?!), nogle har fået en grafisk opdatering, og endelig er der også tilføjet nogle flere.

Hele singleplayer delen er også ny, og er opbygget som på XBX versionen. Det vil sige at når man har gennemført en bane kan man vælge og gennemspille den igen hvis man får lyst. I modsætning til de tidligere versioner (PC, XBX), har de denne gang lavet point-systemet lidt mere arkade agtigt, og det passer i det hele taget godt til en konsol.
Helt præcis får man point for hvert kill man laver, samt hvor hurtigt man gennemføre banen, hvor mange kills man lavede, secrets man fandt o.l. Pointsummen bruges til at give en medalje (Bronze, Sølv og Guld), og disse medaljer kan bruges til at unlocke nye ting (Indtil videre har jeg kun set extra lavels). Det giver en fin grund til at gennemspille mange af spillets levels igen. Da man derfor jagter point, har Climax fjernet liv-systemet, så når man dør respawner man derfor ved sidste checkpoint og mister 5000 point. Checkpoints er spredt fint ud over de forskellige levels.
Desuden er der indført en "Combo" - nakker man 20 monstre tilpas hurtigt, går Sam i en "killing-spree" og skyder hurtigere samt løber hurtigtere, og får dobbelt score for hvert kill - ganske effektivt!

Af multiplayer har de selvfølgelig stadig indlagt Co-op, som jeg desværre ikke har prøvet endnu, men de har formentlig ikke ændret på konceptet, så det rykker nok lige så meget som det plejer.

Udover det, er der et udvalg af de sædvanlige multiplayer funktioner, deathmatch o.l.

Mit umiddelbare indtryk af spillet er rigtig godt, så det vil jeg gerne anbefale, til action-hungrende Gamecube ejere ... Og til prisen går man nok ikke helt skævt!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig