X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Bagprojection tv kombineret med konsol


Reply
enfenenfenSkrevet 16/01-04 09:39 
Er der nogen herinde, som benytter sig af et bagprojection tv, når de bruger deres konsol?

Jeg tænker lidt på "burn in". Der er advarsler i manualerne til de forskellige spil, og der skrives, at det ikke er smart at kombinere et bagprojection tv og en konsol.

Jeg har talt lidt med en "expert", som er af den mening, at sandsynligheden for "burn in" ikke er særlig stor medmindre, at det samme billede står statisk i flere dage.

Grunden til ovenstående forklaringer, spørgsmål osv. er, at jeg er overvejer at købe mig det nye Sony KP-51PX3(51" 16:9 bagprojection tv) og jeg vil selvfølgelig være sikker i min sag, inden jeg køber det.

Hvad er jeres mening og/eller erfaring med bagprojection tv?
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 16/01-04 11:06 
Jeg har brugt det i mange år.

Burn-in problemet er selvfølgelig ikke noget, der bare er relevant for spil. Det gælder for alle typer af billeder og alle typer af skærme.

Bagprojektionskærme er bare lidt mere følsomme og spil kan potentielt give flere statistiske billeder (fx statusbar), men hvis du ser MTV 14 dage i træk, så har du med garanti også et fast MTV-logo i hjørnet ;)

Så selvfølgelig skal man passe på og bruge det med måde. Jeg tror personligt aldrig jeg har spillet det samme spil i mere end fire timer af gangen på en bagprojektionsskærm og har aldrig oplevet problemer af nogen art. Jeg tror det er væsentligt længere, der skal til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 16/01-04 12:11, rettet 16/01-04 12:12 
Jeg synes bare at bagprojektions TV, har et mere uldent og lyssvagt billede, end andre storskærms teknologier.

Jeg tror at problemet med burn-in, stort set forsvandt (eller blev mindre udtalt) da man gik over til LCD paneler, i stedet for billedrør.
Born to kill space
enfenenfenSkrevet 16/01-04 12:20, rettet 16/01-04 12:21 
Det nye Sony, som jeg kigger på, er ikke med LCD.

Jeg har ikke set det i aktion endnu, så jeg kan ikke udtale mig om billedet.
What is the Matrix?
Zzap!Zzap!Skrevet 16/01-04 12:38 
Efter hvad jeg kan se på forskellige sider, ér det med med LCD paneler.
Born to kill space
enfenenfenSkrevet 16/01-04 13:15, rettet 16/01-04 13:15 
Hvilken side har du kigget på?

Jeg har selv kigget på en tysk side, hvor der ikke står noget om panelerne, men der er ved siden af nogle reviews af nogle andre bagprojection tv fra Sony, hvor det fremgår, at der er tale om LCD paneler.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Username
Password
Remember me