X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad hedder pc spillet??


Svar
seebergseebergSkrevet 14/01-04 21:14 
Ja, jeg sidder her og kommer i tanke om et gammelt pc spil, som jeg var hunderæd for som purk.
Jeg beskriver kun spillet i de få stumper jeg kan huske af det. Bliv ikke forvirret ;P

Spillet er circa fra 1994-95. Hovedpersonen er en pige med hæstehale. Spillet starter ved at man ridder over en stenbro på sin hest til en landsby. I landsbyen er der ingen mennesker, men derimod en ulv, der hele tiden følger efter en. Ulven er meget snedig og gemmer sig blandt andet på et tag, hvis man så går forbi taget hopper ulven ned og tager en til fange, hvorefter den tæver en. Pigen lader somom hun er død og ulven går sin vej. Senere er der også noget med en stor edderkop.
Spillet bliver så vidt jeg husker set fra "tomb raider" vinklen...

Håber i kan hjælpe mig!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
CronossCronossSkrevet 14/01-04 21:29 
Det eneste spil jeg umiddelbart kommer i tanker om når jeg læser din beskrivelse er "Ecstatica", lavet af Sierra. Det er så vidt jeg husker dog ikke en pige man spiller, men en lidt feminin mand :)

Spillet er i stil med Alone in the Dark, uden dog at være et decideret gyserspil.

Link
seebergseebergSkrevet 14/01-04 21:32, rettet 14/01-04 21:33 
Det er så meget det!!!

Uuuuhh fik kuldegysninger da jeg så forsiden af æsken :S

Tusind tak!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
CronossCronossSkrevet 14/01-04 21:36 
No prob, det er et ret godt spil, men du skulle virkeligt prøve Alone in the Dark 3.
MarcusMarcusSkrevet 14/01-04 21:38 
Lyder lidt i stil med Torins Passage som også er lavet af Sierra :) Er det et godt spil det der?
CronossCronossSkrevet 14/01-04 21:42 
Torin's Passage minder slet ikke om det :)

Torin's Passage er heller ikke et ret godt spil efter min mening, men Ecstatica minder som sagt meget mere om en blanding af nutidens survival horror-spil, og lidt platformsgøgl.

Torin's Passage er mere et klassisk adventure i stil med Fable (IKKE Fable = 2004, Fable = 1996).
MarcusMarcusSkrevet 14/01-04 21:47, rettet 14/01-04 21:47 
Ok :)
Jeg synes Torin's Passage er temmelig fedt :) Det har en del sjove elementer, bl.a der hvor de små folk i skoven skal synge og der hvor Boogle vækker en op efter man er faldet rimelig langt ned :)

Det kunne være jeg burde prøve Fable så :)
Homer00Homer00Skrevet 14/01-04 21:54 
Det er da også et ret fedt cover ; )
Must eat - So cheap...
seebergseebergSkrevet 14/01-04 21:56 
Billeder fra spillet.... *Gyyys*

Link...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
HardballerHardballerSkrevet 14/01-04 22:14 
Er det ikke en pige???

Btw, spillet ser fedt ud :) Ikke censur på, i vært fald :p
seebergseebergSkrevet 14/01-04 22:19 
Kan downloades her!

EDIT: Det er vildt svært og ikke mindst skræmmende.

Link...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
VictorVictorSkrevet 15/01-04 09:18, rettet 15/01-04 09:18 
Syntes nu mere det ligner et tegneserie afsnit fra Cartoon Network :p
HulleHulleSkrevet 05/10-06 23:36 
Er blevet træt af at lede, så trænger til lidt ekspertise. Leder efter et et spil som før i tiden blev betegnet som en del af sub-genren.
Det har været omtalt i forbindelse med Darwinia så er af nyere dato, og har vist også senere fået en officiel udgivelse.
Det handler vist om nogen stammer på en ø, skulle ligge ovre i strategi genren.

Er ikke sikker på dette, men mener det er danskere der står bag det. Nogen der kan huske navnet?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 05/10-06 23:49, rettet 05/10-06 23:52 
Det lyder meget som Virtual Villagers, omend jeg tvivler på, at det er det spil du mener:
http://www.virtualvillagers.com/

Hulle>
Leder efter et et spil som før i tiden blev betegnet som en del af sub-genren.

Mener du en sub-genre til strategispil?
RJKRJKSkrevet 05/10-06 23:53 
Er det ikke

Tribal Trouble
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 06/10-06 00:03 
Yeap, Tribal Trouble, tak for det. Må lige hente en demo af spillet for at se om det er noget for mig Hver gang jeg søgte efter "Tribes" og hvad ord jeg nu ellers kunne finde på at google, endte jeg med hits på Tribes serien og Virtual Villagers.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 06/10-06 00:23 
Wow, jeg vidste noget om pc-spil...!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig