X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pc tilbud - pengene værd?


Svar
BalleBalleSkrevet 12/01-04 16:50, rettet 12/01-04 16:50 
I kvickly har de følgende PC til den nette sum af 2995,- dkr. Er det et godt tilbud? eller kan man ved hjælp af små tricks på nettet bikse noget sammen som er bedre til de der 3kilo?

PC spec:
Intel Pentium-4 2667 MHz processor
256 DDR ram
80 Gb harddisk - 7200 rpm
52x24x52 cd-brænder
Nvidia Geforce FX5200 med 128Mb DDR ram og TV-out
Onboard stereo drev
Flot kabinet i sort og sølv
Trådløs tastatur + trådløs optisk mus
Excl. skærm og software
/Balle
dchangdchangSkrevet 12/01-04 16:53, rettet 12/01-04 16:58 
Det burde godt kunne lade sig gøre at lave noget tilsvarende, som oven i købet er bedre osse. Tror ikke at det er bedste kvalitet, det som de disker op med i Kvickly.

EDIT: Vil bare lige sige at man selvfølgelig får hvad man betaler for. Jeg ville hellere give 1000-1500 mere og så få noget ordentlig kvalitet, end de bambus-maskiner der bliver solgt på hvert gadehjørne.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RaGeRaGeSkrevet 12/01-04 16:54, rettet 12/01-04 16:56 
Jeg ville i hvert fald slå til for de penge. Men hvis du selv kan samle en, så ville jeg også råde dig til det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
quadquadSkrevet 12/01-04 16:57 
Du skal have flere ram, grafikkortet er meget ringe.
BalleBalleSkrevet 12/01-04 16:57 
Jeg kan slet ikke samle en selv. Men man kunne jo få en klog mand til det ! Men det koster alt sammen!
/Balle
BalleBalleSkrevet 12/01-04 16:59 
Wagner >
Du skal have flere ram, grafikkortet er meget ringe.

Jeg vil bare vide om man kan få noget bedre for 3000,-
/Balle
nullernullerSkrevet 12/01-04 17:13 
Jeg syntes at det lyder meget fair, køb den og hvis du
syntes at det kører langsomt, ja så kan du nemt sætte noget mere ram i eller et bedre grafikkort.
jeg har også en P4 2,4 med 256 ram, OG DET KØRER KANON.
men jeg spiller heller ikke på den. men ALT andet kører meget fint. og den kan da godt klare de fleste spil som er derude, ja altså ikke doom III og lign.
just my 2 cents
/nuller
Nu med Xbox 360
SquareSquareSkrevet 12/01-04 17:51 
Hej!

Jeg har netop købt denne pc:

http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=32574181

De har dog ikke sendt den endnu, så kan stadig nå at sige fra..

Vil bare lige høre om det tilbud de har i Kvickly er meget bedre, og om jeg skulle prøve at købe sådan en i stedet for den jeg allerede har bestilt ?
It's only a state of mind.
nullernullerSkrevet 12/01-04 18:31 
jeg er ved at flytte om,pc, router, osv... men jeg svarer lige hurtigt

der er 256 mb ram, og et dvd drev til forskel ikke ?

det var lige hvad jeg kunne se. og det kan jo fåes til

ca. 600.- i alt..

så jeg ville da nok mene at Kvicklys tilbud er bedre...

(og deres mus er optisk hvilket er et must, selvom den ikke er så dyr)

PS. JEG HAR KUN SCANNET DET HURTIGT IGENNEM; SÅ FOLK MÅ RETTE MIG, HVIS JEG ER HELT GALT PÅ DEN.

PPS. har ikke sammenlignet bundkortet...

/nuller
Nu med Xbox 360
BomberBomberSkrevet 12/01-04 19:12 
Så dårligt er det graffik kort heller ikke. Og hvis man ikke lige har tid og skal have hjælp til at samle en selv. Så er det et godt køb. Desuden skal man også hen og betale en masse porto for at få alle de enkelte dele hjem. Og her har du en PC der virker fra starten af. Om et halvt år kan du jo så bare udvide den med en ram blok mere på 256. Og sælge graffik kortet og købe et nyt. Og måske en ekstra HDD og en DVD-bræder hvis det er en mangel. Men PCen er fin nok og kan sikkert også kører de fleste spil. Jeg tror ikke du for problemer før om et havlt års tid. Desuden er doom 3 jo ikke kommet ud endnu, så den tid den sorg.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RaGeRaGeSkrevet 12/01-04 19:16 
D00M 3 skulle ikke en engang have så ville systemkrav, når det først er færdig udviklet.

Og jeg kan heller ikke se, hvorfor det Geforce FX5200 skulle være så dårligt? Kunne jeg få en nærmere forklarig på det?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nullernullerSkrevet 12/01-04 19:16 
grunden til at jeg skrev Doom III, var at hvis jeg IKKE gjorde det , så var der nok en der ville gøre opmærksom
på at det ikke kunne køre Doom III.
/nuller
Nu med Xbox 360
HankyHankySkrevet 12/01-04 19:21 
2995,- for en P4 Computer er MEGET billigt !
Tro mig , jeg ved hvad jeg snakker om !

Er du sikker på at det ikke bare er en Intel Celeron ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HankyHankySkrevet 12/01-04 19:23 
RaGe >
D00M 3 skulle ikke en engang have så ville systemkrav, når det først er færdig udviklet.

Og jeg kan heller ikke se, hvorfor det Geforce FX5200 skulle være så dårligt? Kunne jeg få en nærmere forklarig på det?


GFFX5200 kører med så lav en Ramdac at selv ét GeForce3Ti200 yder langt bedre.
Det fremstår også tydeligt i prisen på kortet, da det idag kan fås for underkanten af en 500,- seddel.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BomberBomberSkrevet 12/01-04 19:23, rettet 12/01-04 19:24 
du kan evt samlingne her.

http://www.edbpriser.dk/computere/homemade.asp?Type=4&ID=1
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dchangdchangSkrevet 12/01-04 19:28 
Det kan godt være at det virker billigt for en P4-computer, men hvis alle komponenterne er standard noname-produkter uden nogen særlige features, så kan man altså nemt brænde nallerne.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BomberBomberSkrevet 12/01-04 19:33 
Det er bare tit at indholdet er alle mulige forskellige mærker. Ikke nødvendigvis dårlige. Men jo man kan være uheldig at få noget billigt skræmmel.

Men tag nu min købe PC som var samlet da jeg fik den. Der sidder en Sony brænder i, en seagate HDD, medion grafikkort. osv osv. Så det er ikke sikkert det er noget skrammel før han finder ud af hvilke producenter der har støvet hardware sammen i den.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dchangdchangSkrevet 12/01-04 19:46 
Din er en Medion købt i Aldi eller en TDC-butik kan jeg så regne ud. Medion er en af de eneste der reelt bruger mærkevare-komponenter. Mange andre som Fujitsu-Siemens, Mycom, Amitech etc bruger nogen gange noname-produkter.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BomberBomberSkrevet 12/01-04 19:48, rettet 12/01-04 19:52 
Godt gættet, den er nu købt i fona. Men ja, du har nok ret. Jeg har også haft dårlig erfaring med fujitsu-siemens.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
SquareSquareSkrevet 12/01-04 19:54 
Er der nogen der lige ville kigge en gang på min kommende pc og så lige den fra Kvickly og vurdere hvad der ville være det bedste køb ? Har set dit svar Nuller, og mange tak for det. Men vil gerne have lidt flere indlæg før jeg helt afbestiller min pc.

Iøvrigt, kan jeg så godt selv finde ud af at fx skifte grafikkort eller ram ud, hvis jeg er totalt hardware-spasser ?
It's only a state of mind.
dchangdchangSkrevet 12/01-04 19:56 
Jeg vil godt hvis der kan komme lidt flere specs på den Kvickly-pc.

Og ja, grafikkort og ram er reelt noget af det letteste at montere. Der findes osse utallige guides på nettet, som er forholdsvis lette at følge.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BomberBomberSkrevet 12/01-04 20:01 
Din er jo en AMD. og i dette tilfælde ville jeg sige det er en bedre processer. Og de 512 RAM er jo en god standard. Og DVD-drever bliver du også glad for. Jeg ville ikke afbestille. Som sagt så ved vi ikke hvilke dele der sidder i den fra kvikly. Så jeg tror nu du har gjort et godt køb. Og som sagt kan du jo skifte grafik kortet ud efter et stykke tid.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BalleBalleSkrevet 12/01-04 22:38 
Der står ikke andet i kvickly reklamer udover at det er en Kennex Computer.
Ja Pentium 4 det er hvad der står i reklamen.
/Balle
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig