X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chrono Trigger PS1 el. SNES


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/01-04 14:23 
Chrono Trigger har alt for længe manglet i min samling. Men kan jeg nøjes med at købe det til Playstation, eller hvordan ser det ud med load-tider? Har hørt at de skulle være lange, men er det kun når man bevæger sig fra et område til et andet el. lign., eller gælder det også for random encounters?

Min SNES er PAL, så det skal spilles med adapter, hvis det er. På den måde gik jeg glip af slutningen på FFVI, fordi den er for vild til en adapter :) Er det samme tilfældet for Chrono Trigger, eller virker det 100% med adapter?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 09/01-04 15:25 
Det virkede 100% for mig med adaptor.

Der var dog måske nogle synkroniseringsproblemer med lyden(nogen der kan forklare det igen?) har jeg senere fundet ud af, men jeg opdagede det ikke selv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 09/01-04 15:27 
En adaptor kører spillet i PAL, så det er de her 17% langsommere i både grafik og lyd, hvis du ikke har en 50/60Hz-switch.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 09/01-04 15:46 
Hvis det hele er 17% langsommere burde der vel ikke være nogle synkroniseringsproblemer.

Jeg har forresten ikke prøvet PSX udgaven, men jeg har set animationerne (nogle af dem) og de er ikke vildt fede.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 09/01-04 15:52 
Chrono >
Hvis det hele er 17% langsommere burde der vel ikke være nogle synkroniseringsproblemer.

Det kommer selvfølgelig an på hvordan det er programmeret. Typisk vil Midi (musik) også 17% blive langsommere, så det kommer til at passe, men samples afspilles i deres sample rate og bliver derfor for hurtige. Kan selvfølgelig også være så meget andet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 09/01-04 15:52 
Der er selvfølgelig synkroniseringsproblemer, selvom man måske ikke lægger mærke til det. En 50/60Hz switch er ikke verdens sværeste modifikation, og det er altså værd at købe det til SNES, for at slippe for loadetider osv., og så få lavet modifikationen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 09/01-04 16:02, rettet 09/01-04 16:03 
dRxL >
Kan selvfølgelig også være så meget andet.

Jamen jeg er skam ret sikker på, at det er præcis dette, der er tilfældet. Sålænge der ikke er decideret tale eller lange samples burde der altså ikke være synkroniseringsproblemer.

Men jeg synes nu også at have hørt, at det skulle være relevant omkring FFIII/VI.

Som Naiera siger - få den switche lavet. Husk at problemet jo også gælder for omtrent samtlige PAL-spil og det klarer switchen også. Og billedet kommer til at fylde hele skærmen. Alt er godt :)

Eller køb en US SNES. De er alligevel så meget lækrere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/01-04 16:05 
De er bare så grimme.

Hvor kan man få ordnet modifikationen, og hvor meget koster det ca.?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 09/01-04 21:15 
Det er måske hemmeligt...? ^_^
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 09/01-04 22:58 
RJK >
Eller køb en US SNES. De er alligevel så meget lækrere.

Det var forhåbentlig en vittighed :P
RJKRJKSkrevet 09/01-04 23:07 
Jeg er bare fan af lilla konsoller ;)

Wehner: Den eneste der gider lave mods for penge herhjemme er nok Star Soldier. Se priser på hans side.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/01-04 23:26 
Hvad vil andre da have? Fysiske ydelser ? :)

Tak - jeg tjekker det ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 09/01-04 23:31 
;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig