X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround med PC-speakere?


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 01/01-04 21:38 
Jeg har et almindeligt højtaler-sæt til min pc, med 4 højtalere og en subwoofer. Jeg sad og overvejede om det var muligt få dem til at spille surround?

Kunne jeg bare købe en surround reciver og bruge mine gamle højtalere på den? Pleas help!
TLTLSkrevet 01/01-04 23:39, rettet 01/01-04 23:40 
Hvis du har 4 højtalere kan du godt få dem til at lave 4.1 surround-sound (4 højtalere og en subwoofer)..

Du skal bare have et lydkort der kan lave lyden til dem... :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DommergaardDommergaardSkrevet 01/01-04 23:43 
Undskyld, jeg mener om jeg kan få dem til at køre surround på mit TV!
HardballerHardballerSkrevet 02/01-04 00:28 
Tror ikke du kan igennem din computer.. Kunne jeg ikke forestille mig.. Eller, mener faktisk man kan få noget der afspiller lyden på din computer, nu når jeg tænker over det.. Kan sq bare ikke lige huske hvor og hvordan det funker :D
HardballerHardballerSkrevet 02/01-04 04:56 
Sonic.dk >
Undskyld, jeg mener om jeg kan få dem til at køre surround på mit TV!

Er ikke sikker, men denne her virker da egentlig som om at den kan køre lyden gennem din puter (er ikek sikker) du skal jo bare ikke sætte videocable i..
Det er ikke sådan en jeg har set før, men TROR den kan bruges(se link).

Press me!
DommergaardDommergaardSkrevet 02/01-04 12:42 
Nej, men jeg tænkte på om mine PC-højtalere ikke kunne bruges på mit TV hvis jeg købte en surround reciever!

Kan man det?
JmogJmogSkrevet 02/01-04 12:51, rettet 02/01-04 12:52 
Dine PC-højtalere bruger sikkert linestik, som ikke kan sættes direkte ind i en normal receiver. Jeg vil dog tro at man sagtens kan klippe stikket af, strippe kablets ende og sætte det ind i receiveren som et normalt højtalerkabel.

Husk at du også skal bruge en centerhøjtaler, hvis du vil have surround.
TLTLSkrevet 02/01-04 21:52 
Ok. Vil du have lyden fra computeren? eller er det fra TV´et ??

Fra en konsol evt.

Hvor kommer den lyd der skal være surround fra?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DommergaardDommergaardSkrevet 03/01-04 14:03 
Jeg vil bruge PC-speakere til TV-surround! :)
TLTLSkrevet 03/01-04 16:40 
Aha... Så skal du da bare afisolere ledningerne og sætte dem til din reciever...

(Med mindre du vil have computeren til at lave lyden)..

Så skal du ikke afisolere dem, men sætte dem til computeren og så sætte den kilde der laver lyden til computeren. Hvis det f.eks. er fra antennestikket bliver det svært. Så skal du først have fat i noget der kan lave signalet fra antennen om til et brugbart signal evt. et TV-kort. Men jeg har ikke forstand på det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 05/01-04 01:10 
Har dit TV i øvrigt udgange til lyd? Ellers kan det nemlig godt blive lidt problematisk.
TLTLSkrevet 05/01-04 01:54 
Ja. Jeg bruger min video... :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig