X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CD-WOW i Politiken


Svar
NaieraNaieraSkrevet 18/12-03 08:42 
Ja, det ser ud til at det måske snart er slut med billige spil, CD'er og DVD'er. Sverige og Englands minimumsgrænser for hvad man må bringe ind i landet fra ikke-EU lande bliver udnyttet så vi slipper for at betale Told & Skat, men nu har de lugtet lunten.

CD-WOW havde ikke meget at tilføje til sagen, da Politiken spurgte kontorchefen Tammy Stewart, men de fik da at vide, at forskellene mellem priserne på .com (og .se) og com.hk bliver fjernet i det nye år.

Om der bliver gjort noget ved det, er ikke godt at vide...

Artiklen findes på side 15 i 1. sektion. Der var ikke noget at finde på hjemmesiden i skrivende stund...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 18/12-03 09:38, rettet 18/12-03 09:38 
Nu er der jo også eks. Holland og Tyskland, hvor det også er billigt at tage ting ind fra ikke-EU lande.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 18/12-03 10:16 
Det er nok ligemeget hvad for nogle lande det er, de benytter sig af...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 18/12-03 10:24, rettet 18/12-03 10:25 
Nu skriver du jo "de har lugtet lunten" og henviser så til Sverige og England.

Det jeg mener er, at der er masser af muligheder. Der er ingen grund til at male Fanden på væggen :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 18/12-03 10:32, rettet 18/12-03 10:34 
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, hvilke lande der bliver brugt. De kan jo bare sige til alle lande med en "brugbar" minimumsgrænse at de skal slå ned på sager fra den butik, hvis de vil. Det er ikke specielt væsentligt hvilke lande det er, i den her sammenhæng.

Jeg skriver i øvrigt om landene før jeg skriver om at lugte lunten, og dermed er det ikke som du forklarer det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 18/12-03 11:20 
Når nu du vil være på tværs, så må du godt forklare mig, hvem "De" så er.

Ja, du bad selv om den :)
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 18/12-03 11:27, rettet 18/12-03 11:35 
"EU" har lugtet lunten... Det skal selvfølgelig forstås som om det er EU-landene generelt der er opmærksomme på butikken (eller problemet), og ikke bare Sverige og England. Told & Skat i Danmark er også opmærksomme på "problemstillingen", som specialkonsulent Lone Lau Jensen fra Skatteministeriet også giver udtryk for i artiklen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 18/12-03 11:41, rettet 18/12-03 11:42 
Som jeg skrev før, så lad os vente at se.

CD Wow er tidligere blevet truet af pladeselskaberne på grund af import metoderne. Det endte, så vidt jeg lige husker, uden det overhovedet var begyndt.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 18/12-03 11:43 
Naiera >
Ja, det ser ud til at det måske snart er slut med billige spil, CD'er og DVD'er.

Som jeg skrev. Jeg siger ikke at det er slut med CD-WOW, og når det skal igennem EU tager det jo alligevel hundrede år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 18/12-03 11:56 
Præcis.

Det ville dog være sur ***, hvis det pludseligt ikke er muligt at handle til billige penge i udlandet.
What is the Matrix?
RebelheartRebelheartSkrevet 18/12-03 13:18 
Jep, jeg nægter at give 160 kr for en musik cd og 500 kr for et konsolspil!
enfenenfenSkrevet 19/12-03 08:26 
Her er linket til artiklen.

Billige dvd, cd og spil
What is the Matrix?
The DaneThe DaneSkrevet 19/12-03 09:07 
Så er det jo godt, at der er så mange andre butikker som også sender via "omvej".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
AmbyAmbySkrevet 19/12-03 09:48 
Det er jo fuldstændig vanvittig at pladeselskaberne truer Cd-wow.
Det er der cd'er koster det man har lyst til at betale og derfor foregår størstedelen af mit musikkøb også der igennem.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 19/12-03 09:49 
Pladeselskaberne?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 19/12-03 10:27 
Enfen >
CD Wow er tidligere blevet truet af pladeselskaberne på grund af import metoderne.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 19/12-03 10:31 
OK, troede du refererede til noget i artiklen, der ikke nævner noget om pladeselskaberne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 08/01-04 16:41 
Og så var CD-WOW på Sky News. Det handlede om præcis det samme som i Politiken...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig