X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor mange blev der egentlig solgt i DK?


Svar
Wired NickyWired NickySkrevet 29/11-03 10:15 
Jeg kan ikke lade være med at tænke over det spørgsmål. Jeg kan huske det var et meget begrænset antal DCs der nåede hertil ved udgivelsen i 1999 (1000-3500??), men er der nogen der ved hvor mange maskiner der i alt blev solgt i DK?
Lunch is for wimps.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/11-03 10:47 
Tjae... Jeg ved det ikke, men når jeg nu sidder og tænker over det, så kendte jeg faktisk ikke én der havde en Dreamcast dengang. Lidt sølle egentligt
AsseAsseSkrevet 29/11-03 11:48 
Jeg kender også kun en der har en Dreamcast, og hvor de fleste kender PS2, GC og Xbox (og N-Gage :S), er der faktisk utroligt få der kender Dreamcast:(
RJKRJKSkrevet 29/11-03 13:20 
Jeg synes at huske, at det var 2500 der kom til Danmark i første omgang.

Men jeg tror ikke vi kan få tal på den slags. Af en eller anden grund har man generelt det princip i Danmark, at det åbenbart skal være hemmeligt, hvor meget dit og dat sælger. I modsætning til USA.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 06/12-03 15:19, rettet 06/12-03 15:19 
Hvor kan man egentlig købe sådan en henne .. udover måske herinde ???
Kunne godt tænke mig´sådan en, da jeg egentlig ikke synes grafikken, konsollen eller controlleren fejlede noget overhovedet !
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 06/12-03 15:23, rettet 06/12-03 15:23 
eBay, enkelte importbutikker, forskellige andre forummer. Eller prøv at høre om Koluda vil hive en hjem til dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/12-03 01:29 
Jeg synes, det kunne være sjovere at høre hvor mange der blev solgt på verdensplan.
Jeg blev temmelig chokeret, da jeg forleden hørte, at xbox og Gamecube først for ganske nylig, har passeret Dreamcasts totale salgstal.
Born to kill space
BomberBomberSkrevet 07/12-03 02:13 
RJK >
Jeg synes at huske, at det var 2500 der kom til Danmark i første omgang.

WHAT...ikke flere...jeg troede der blev soglt mange flere. Ikke så underligt de gik konkurs så...Der er ellers mange gode spil til den. Og man kunne også få en BBA til den. Men så kom sony og ødelage det hele...:-(

Jeg tror sega gav for let op...de skulle have satset mere på reklame.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
quadquadSkrevet 07/12-03 02:27 
De satsede bare på de forkerte reklamer...(Fodbold)
BomberBomberSkrevet 07/12-03 02:59 
Mener du det engelske fodbolds hold som bar deres LOGO. Jeg kan ikke huske om det var asearnal eller ?????

Ja, jeg har aldrig set en DC reklame i TV. Det er vel nok det bedste sted at reklamére.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dchangdchangSkrevet 07/12-03 09:57 
Det var Arsenal. Er selv fan, og har selv trøjen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 07/12-03 12:54, rettet 07/12-03 12:54 
Zzap! >
Jeg synes, det kunne være sjovere at høre hvor mange der blev solgt på verdensplan.

Jeg mener at huske, at den lå lige omkring 10 millioner - så helt galt var det jo ikke.

De 2.500 var første sending til Danmark. Der kom jo flere senere. Eller også blander jeg den første PS2-sending ind i det...? Kan ikke rigtigt huske det mere ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DommergaardDommergaardSkrevet 07/12-03 13:07 
Synes stadig den var enormt fed! Den grafik satte helt nye standarter, og mange af dens spil er mindst lige så flotte som PS2'en!

Det er utroligt hvad den kan præstere, taget i betragtning af den alder! :)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 07/12-03 21:16 
Ja 10 mill. er også hvad jeg har hørt den skulle have solgt, egentlig ikke så dårligt igen. De skulle bare have gjort som MD dagene, der kunne man stort set ikke undgå at se ham gutten i sin stol side og rose MD og sige at han hellere ville have den end den kæreste han havde ;-) nogen der har link til de reklamer der?, kunne være lidt skægt at se dem igen :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HardballerHardballerSkrevet 07/12-03 22:30 
Mr.Good >
Jeg kender også kun en der har en Dreamcast, og hvor de fleste kender PS2, GC og Xbox (og N-Gage :S), er der faktisk utroligt få der kender Dreamcast:(

GC?? Det er faktisk utroligt, men jeg synes fandme der er mange der ikke aner hvad det er for en maskine..
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/12-03 03:53 
Ja det er rigtigt, alt for få kender til GC ligeledes, vi lever åbenbart i en tid hvor de "alm." mennesker kun kender til Sony... :-(
Sørgeligt...
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/12-03 11:43, rettet 09/12-03 11:43 
Bomber >
Ikke så underligt de gik konkurs så...

gik konkurs? hvem?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
happyEDhappyEDSkrevet 19/01-04 18:27 
det var jo egentlig ikke fordi de ikke solgte ret mange maskiner det ikke kunne gå det var fordi de tabte penge hver gang de solgt en maskine, også hvis der ikke bliver solt det der skal er det sku svært... jeg tror bare de var for hurtige ude med en maskine på den størrelse pga den var for dyr og fremstille.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig