X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dolby Digital og DTS


Svar
rapsacrapsacSkrevet 05/11-03 10:53, rettet 05/11-03 10:55 
Hvad er forskellen på ovenstående lydformater? Jeg sad lige og så The Others hvor jeg skiftevis hørte den med DD og DTS, forskellen jeg kunne kunne høre var, at lyden var mere dæmpet med DTS. Jeg har læst at der skulle være en verden til forskel på de to formater, men hvorledes? Det skal dog lige siges at jeg hørte lyden igennem mine to "almindelige" højtallere og altså ikke en decideret surround-opsætning. Min forstærker understøtter DTS og er forbundet igennem et optisk kabel til min DVD-maskine. Skal jeg, eller kan jeg sætte det op på en mere fordelagtig måde når jeg får mine surroundhøjtallere leveret? Håber der er nogen der har forstand på emnet.

Edit: jeg kiggede lige i FAQ hvor der godt nok står om forskellen, men jeg håber der er nogen der kan eller vil uddybe emnet en smule mere.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
RJKRJKSkrevet 05/11-03 15:11 
DD er kraftigere komprimeret end DTS. Det er den væsentlige forskel.

Ofte er DTS-sporet indspillet højere end DD-sporet, men det kan udgiverne jo gøre som de vil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 05/11-03 17:55 
Du kan næppe bedømme ordentligt om det ene er bedre end det andet før du får resten af dine højtalere. I øjeblikket hører du et 2-kanals downmix af 5.1-sporene (lydkvalitet går tabt). De to lydspor er lavet til at blive hørt i alle 5 kanaler, så det er først her de kommer til deres ret.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig