X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FIFA 2004 topper listerne


Svar
enfenenfenSkrevet 29/10-03 11:06 
Lidt omkring de seneste salgstal fra England.


Taget direkte fra MSN Games:

--------------------------------------
Allerede på sin første uge på markedet, har FIFA Football 2004 overhalet sin nærmeste rival Pro Evolution Soccer 3 og dominerer totalt toppen af den vigtige engelske chart på alle platforme.


FIFA Football 2004 er nemlig strøget direkte ind på en 1. plads for den engelske multiplatform top 40 chart, efterfulgt af Pro Evolution Soccer 3, der fik en enkelt uge på toppen, på en 2. plads. Som nummer 3 finder vi endnu et spil fra EA Sports, nemlig Tiger Woods PGA Tour 2004 der er gået en plads ned. Finding Nemo er gået fra nummer 6 til nummer 4, Eye Toy: Play holder sig stadig i top 5 på en 5. plads og ny ind på en 6. plads finder vi Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Club Football er gået fire pladser ned til nummer 7, Conflict: Desert Storm II er gået tre pladser ned til nummer 8 og Jak II holder fast i den lidt skuffende 9. plads. Rugby 2004 holder også fast i sin 10. plads.

Udenfor top 10 kan vi nævne, at Buffy the Vampire Slayer: Chaos Bleeds debuterer på en 12. plads, Super Mario Advance 4: Super Mario 3 er gået hele 20 pladser frem fra nummer 35 til nummer 15, Halo: Combat Evolved er gået otte pladser ned til nummer 16 og Capcoms Viewtifull Joe debutere som nummer 18 og er dermed suverænt bedst placerede rene Gamecube spil på listen. Danske Freedom Fighters er gået ti pladser tilbage til nummer 22 og Star Wars: Knights of the Old Republic er gledet ud af top 40.

På PlayStation 2 listen ligger FIFA Football 2004 foran Pro Evolution Soccer 3 og på 3. pladsen ligger Tiger Woods PGA Tour 2004. På Xbox listen ligger FIFA Football 2004 også i toppen, efterfulgt af sidste uges nummer 1, Tiger Woods PGA Tour 2004 og på 3. pladsen ligger Medal of Honor: Frontline, som netop er udkommet på Xbox Classics. Også på Gamecube listen indtager FIFA Football 2004 topplaceringen, med Viewtiful Joe som nummer 2 og Super Mario Sunshine som nummer 3. På PC listen er May Payne 2: The Fall of Max Payne strøget direkte ind på en 1. plads, med Halo: Combat Evolved som nummer 2 og ny på en 3. plads er Hidden & Dangerous 2.

Man kan vist rolig sige, at det er en uge som står i FIFA Football 2004's tegn.
--------------------------------------
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 29/10-03 11:11 
Nå...

Folk er jo lamme i roen. De fatter ikke hvad de går glip af. Da jeg var i EB i Bruun's Galleri var der en der spurgte om de havde FIFA 2004 til PS2. Det havde de ikke, og jeg skulle beherske mig for ikke at sige at de allerede havde et, der var langt bedre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 29/10-03 11:21 
Tør da øjnene :)

Folk må da købe det, som de har lyst til. Selvfølgelig er der nogle typer, som bare følger strømmen og køber det samme, som alle andre.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 29/10-03 11:27, rettet 29/10-03 11:29 
Ja, det er dem der udgør størstedelen af FIFA køberne. Selvfølgelig er der nogle få, der baserer købet på en informeret beslutning (de har prøvet PES i mere end 2 minutter), men det er langt fra alle. Hvis ALLE prøvede PES, og de to spil havde samme reklamekampagne bag sig, ville PES selvfølgelig sælge bedre end FIFA.

Enfen >
Tør da øjnene :)

Tjaa, det er jo dig der laver det her emne, for at prøve at retfærdiggøre dit køb af FIFA fremfor PES.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PoulPoulSkrevet 29/10-03 11:30, rettet 29/10-03 11:38 
Folk har ret til at købe hvad de vil, men jeg vil give Naira ret i at der er mange som ikke ved hvad de går glip af. Det er endnu ikke mislykkedes mig at overbevise FIFA-spillere om hvor godt PES er. Alle mine kammerater/bekendte, som kun kendte til FIFA da de prøvede PES hos mig, har været enige i at PES har et langt bedre gameplay end FIFA. Det bliver lidt spændende at se hvordan det kommer til at sælge på PC, hvor FIFA jo reelt har været den eneste mulighed so far.
enfenenfenSkrevet 29/10-03 12:23, rettet 29/10-03 12:27 
Naiera >
Tjaa, det er jo dig der laver det her emne, for at prøve at retfærdiggøre dit køb af FIFA fremfor PES.

Nej det var sgu ikke for at retfærdiggøre noget. At jeg køber FIFA 2004, behøver jeg ikke at retfærdiggøre for nogen overhovedet. Jeg tænkte mere på, at nogen måske var interesseret i salgstallene. At jeg skriver "FIFA 2004 topper..." som overskrift, er jo fact og ikke nogen spekulation.

Lad være med at formode eller lægge mere i tingene, end der egentligt er.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 29/10-03 12:25, rettet 29/10-03 12:26 
Poul >
Folk har ret til at købe hvad de vil, men jeg vil give Naira ret i at der er mange som ikke ved hvad de går glip af. Det er endnu ikke mislykkedes mig at overbevise FIFA-spillere om hvor godt PES er.

Mange går jo også efter grafikken i et spil uden at tænke på, om spillet egentligt er det bedste. Hvis det er tilfældet, så er der ingen tvivl om, at FIFA eller TIF burde vælges, for jeg synes - ud fra de screens, som jeg har set - at PES halter bagefter.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 29/10-03 12:30 
Enfen >
Lad være med at formode eller lægge mere i tingene, end der egentligt er.

Tjaa, du starter med at formode at jeg tuder, mens jeg egentlig bare er lettere arrig over det sædvanlige bæ med at FIFA topper chartsene år efter år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 29/10-03 12:34 
Du så godt smiley'en ik?

Selvom du er lettere arrig over EA, skal det jo ikke gå ud over mig vel? Ellers er der i hvert fald noget, som du har misforstået i den virkelige verden :)
What is the Matrix?
The BruceThe BruceSkrevet 29/10-03 12:37 
SÅ STOPPER FESTEN KAMMERATER- ELLERS FALDER DER ADVARSLER, SANKTIONER OG DES LIGE...!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
OkottaOkottaSkrevet 29/10-03 12:42, rettet 29/10-03 13:01 
Enfen >
Man kan vist rolig sige, at det er en uge som står i FIFA Football 2004's tegn.

Man kan vist roligt sige, at det åbenbart kommer som en overraskelse for dig, at praktisk talt ALLE EA spil, sælger godt den første uge de er i butikkerne.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 29/10-03 13:16, rettet 29/10-03 13:32 
Nu har du set, at det er noget jeg har quoted ik?

Læs lige, inden du begynder at skrive....pinligt.

Det jeg quotede...
What is the Matrix?
juventus champjuventus champSkrevet 29/10-03 15:17 
Det bedste ved spillet er online delen.Jeg er jo en stor online fan.Men det virker ikke rigtig godt.De vil sætte en ny server op,om en uge.
Gamertag :Juventus champ+Chazz JcJ
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 29/10-03 16:25 
juventus champ >
De vil sætte en ny server op,om en uge.

Vidste jeg ikke, men lyder rigtig godt :)
OkottaOkottaSkrevet 29/10-03 17:07 
Enfen >
Nu har du set, at det er noget jeg har quoted ik?

Denne her kommentar i dit indlæg "Man kan vist rolig sige, at det er en uge som står i FIFA Football 2004's tegn", står helt for sig selv i indlægget, og kunne sagtens være dit eget bidrag - dit eget besyv til artiklen.

Det hjælper ikke så meget at du først kommer bagefter, og giver os linket til det du quotede fra, når skaden allerede er sket.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/10-03 17:12 
Men nu har han jo indrammet kommentaren sammen med andet, så man ikke skal tage fejl...
(...)
OkottaOkottaSkrevet 29/10-03 17:27 
Jo, jeg har set indramningen, men den sidste kommentar står alene for sig selv, og den minder mest af alt om en personlig kommentar, på det der ellers stod i indlægget.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 29/10-03 18:02 
Vi skærer lige igennem denne udvikling af tråden og beder de respektive parter i sagen om at holde sig til det væsentlige. Mange tak.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
TKTKSkrevet 29/10-03 19:19 
Naiera >
Enfen >
Lad være med at formode eller lægge mere i tingene, end der egentligt er.

jeg egentlig bare er lettere arrig over det sædvanlige bæ med at FIFA topper chartsene år efter år.

Så må det jo bare være det bedste! det burde du da kunne regne ud eller hvad? Det er vel foretaget ved folkets afstemning...
APHAPHSkrevet 29/10-03 19:27 
...eller kunne det måske tænkes at PES ikke sælger så godt, fordi ikke specielt mange har kendskab til serien, fordi den ikke bliver marketsført så kraftigt som Fifa og ikke fordi Fifa er et bedre spil?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
TKTKSkrevet 29/10-03 19:32 
Personligt kender jeg mange som kender PES serien lige så godt som Fifa, PES "reklamer" er jo også blevet vist i TV....
NaieraNaieraSkrevet 29/10-03 20:32 
ThomasS >
Så må det jo bare være det bedste!

FIFA er IKKE det bedste. Det ved så godt som enhver fornuftig person der har spillet begge spil. Problemet er, at få spiller begge spil.

Afstemningen dur ikke. Folk kendte ikke den bedste kandidat, så de stemte på George Bush.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 29/10-03 20:36 
ThomasS >
Personligt kender jeg mange som kender PES serien lige så godt som Fifa, PES "reklamer" er jo også blevet vist i TV....

Jeg tror ca. ALLE mine venner kender Fifa, ikke en kender PES.
RebelheartRebelheartSkrevet 29/10-03 22:22 
Enfen >
Selvfølgelig er der nogle typer, som bare følger strømmen og køber det samme, som alle andre.

En god beskrivelse af grunden til PS2's salgssucces!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/10-03 23:05, rettet 29/10-03 23:06 
Naiera >
FIFA er IKKE det bedste. Det ved så godt som enhver fornuftig person der har spillet begge spil. Problemet er, at få spiller begge spil.

Ovenstående er også fuldstændigt rigtigt efter min mening.

FIFA er et spil for folk der godt vil se mange mål og rigtige spillernavne, men er ligeglade med gameplayet.
For min skyld må de godt have det i fred, så nøjes jeg med mit "kedelige" PES3 hvor man ikke kan score 8 mål hver kamp.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
enfenenfenSkrevet 29/10-03 23:05, rettet 29/10-03 23:06 
Rebelheart >
En god beskrivelse af grunden til PS2's salgssucces!

Ja måske :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 29/10-03 23:21 
Fox McCloud >
Men nu har han jo indrammet kommentaren sammen med andet, så man ikke skal tage fejl...

Tak for det. Det burde jo være tydeligt, men åbenbart ikke for alle :)
What is the Matrix?
SideshowSideshowSkrevet 30/10-03 01:46, rettet 30/10-03 01:47 
Enfen >
Selvfølgelig er der nogle typer, som bare følger strømmen og køber det samme, som alle andre.

Naiera >
Ja, det er dem der udgør størstedelen af FIFA køberne.

Det er også størstedelen af dem, som køber PS2. }8)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig