X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Max Payne 2 - The fall of Max Payne(PC)


Svar
enfenenfenSkrevet 26/10-03 14:23 
Er der nogen, der har spillet PC udgaven endnu?

Det spil er simpelthen for stort, selvom der dog er nogle kritikpunkter.

Selve historien virker en lille smule forvirrende første gang man spiller spillet - Det gjorde det i hvert fald for mig - men den fungerer udemærket.

For nye gamere i Max Payne universet, så er der en "Previously on Max Payne", som er en reprise af det første Max Payne.

Max Payne er tilbage hos politiet og er blevet frikendt for anklagerne fra 1'eren. Alex Wooden holdte sit ord. Max har forelsket sig i Mona Sax, hvis søster blev dræbt i 1'eren, så vidt jeg lige husker.

Max er på en rutinemæssig opgave, der pludselig udvikler sig i en (u)heldig retning og det ender med en masse overraskelser, plot tvists osv.

Igennem hele spillet, møder man nye såvel som gamle kendinge - Vinnie Cognitti, Alex Wooden, Mona Sax, Vladimir Lem osv.

Selve grafikken i spillet er noget af det bedste jeg længe har set i et pc spil. Fotorealistiske textures udgør miljøet og det fungerer perfekt. Næsten alt kan ødelægges. Personerne i spillet er lavet i "high resolution models" og ser temmelig godt ud.

Lydeffekter på våben og omgivelser er som de skal være og lader ikke meget at ønske sig. Specielt lyder det rigtigt godt i Bullettime.

Selve fysikken i spillet er næsten også perfekt og det kan man blandt andet takke Havok enginen for, som står for fysikken i spillet.

Der er kommet et par nye våben til, men ellers er alle våbene de samme, som var med i det første Max Payne.

Omkring Bullettime, så er det blevet ændret i forhold til det første Max Payne og det er til det bedre.

Man har stadig sit "Bullettime meter", som tæller op, når det ikke bliver brugt og når man skyder fjenderne. Når man benytter sig af "Shoot dodge", så tæller Bullettime ikke ned, hvilket jeg personligt er ret glad for - dog må "bullettime meteret" ikke være i bund. Det er kun, når man benytter sig af "Bullettime", at meteret begynder at tælle ned, men det bliver som sagt fyldt op igen, når man skyder en fjende, eller ikke benytter det. En ny ting ved "Bullettime", som jeg finder for lækker er, at når man skyder flere fjender i træk, så begynder tingene at gå langsommere, hvilket giver mere tid til at skyde omkring sig. En anden ny ting, som ser rigtigt godt ud i Bullettime, er den måde hvorpå Max Payne reloader sit våben. Det skal ses.

Omkring game modes så er der kommet et par nye til. Vi har de normale, som også var at finde i det første Max Payne: Detective, Hard-Boiled, Dead On Arrival og New York Minute. To nye game modes er kommet til og det er Dead Man Walking og Select Chapter. Den sidste giver vist sig selv.

Dead Man Walking er en form for last man standing, men alligevel ikke helt. Man har 5 forskellige baner - scener taget fra den normale historie - som kan spilles. Fjenderne spawner hele tiden og det gælder bare om at overleve i så lang tid så muligt. Det er som det skal være - sjovt.

Selve main spillet er for kort efter min mening og kunne sagtens have været en del længere. Spillet havde været endnu kortere, hvis det ikke var fordi, at man i nogle baner styrer både Max Payne og Mona Sax. Når det sker, så er det på samme tidspunkt i "real time", men fra begge personers situation - parallelt univers. Bare tænk på Matrix Reloaded og Enter The Matrix, så burde den være der :)

Som skrevet tidligere, så er grafikken noget af det bedste, jeg længe har set og det kræver selvfølgelig sin pc.

Ud fra lidt test er jeg kommet frem til, at det er min CPU, som er bottleneck, når det kommer til Max Payne 2. Jeg har stort set det samme antal frames ligemeget om jeg vælger 640x480 eller 1280x1024. Det er først når jeg sætter antialiasing til 4x eller 6x, at mine frames falder mere.

Jeg kører selv spillet i 1280x1024 med 2x antialiasing og med alt sat til max. i spillet. Det er kun sjældent, at min frames kommer unde 60. For det meste ligger de et sted mellem 60-130 - mest 70-90 vil jeg mene.

Mine pc specs står i min profil, men kort fortalt, så er der tale om en P4 2.4GHz, 512mb DDR3200( kører 2700 med mit nuværende bundkort) og et Gigabyte Radeon 9700Pro.

Det var "kort" fortalt lidt om mine oplevelser med Max Payne 2. Hvordan er Jeres?

For dem, som ikke allerede har det, så køb det imorgen...Xbox og PS2 udgaven udkommer i starten af December. Jeg tvivler stærkt på at PS2 udgaven vil være nogen fornøjelse. Ikke dermed sagt, at Xbox udgaven vil være en tro kopi af pc udgaven med lavere opløsning, for det har jeg også mine tvivl om. Jeg skal i hvert fald selv have Xbox udgaven, når den udkommer, for det er sgu lidt sjovere at sidde i sin sofa foran sit tv og game :)
What is the Matrix?
GatmanGatmanSkrevet 26/10-03 14:50, rettet 26/10-03 14:51 
Jeg ville virkelig ønske jeg havde hardwaren til at kunne afvikle spillet, men i stedet må jeg nøjes med at spille 1'eren på mit gamle hakkebræt. ;)

- Det er dog også meget sjovt når man fx bruger True Matrix-mod'et. Nogen, der ved, om der kommer/er kommet lignende mod til 2'eren?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig