X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VGA-spørgsmål


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/10-03 12:23, rettet 15/10-03 12:23 
Officielt er det kun enkelte Dreamcast-spil der understøtter brugen af en VGA skærm, men der skulle være et par måder at omgå dette på - og altså få muligheden for at spille alle spil i VGA.

1) Swap-trick. Hvordan fungerer dette?

2) Det skulle være muligt at modde et uorigialt (Blaze) VGAkabel på en sådan måde, at alle DCspil, uanset region, skulle kunne afspilles direkte på VGA.

Er der hold i noget af ovenstående, og hvis dette er tilfældet, er der nogen der kender svarene?
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 15/10-03 12:24 
Du er forkert på den. Der er kun enkelte DC-spil der IKKE understøtter VGA. Specielt de tidlige Capcom-spil svjh.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/10-03 12:34 
Hvis det er tilfældet, at alle regioner skulle virke med VGA - så er der jo bare tilbage at spørge om jeg skal foretrække et mærke frem for et andet, evt. det originale, eller om det er lige meget.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
RJKRJKSkrevet 15/10-03 13:30 
Det originale er sikkert bedst, men det er også dyrt.

Som sagt er det ikke alle spil der virker med VGA. Lige umiddelbart mener jeg at huske Gigawing PAL og Skies Of Arcadia PAL. Det er vist omkring de samme, hvor US udgaverne ikke virker med RGB...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 15/10-03 14:38 
Mit Gigawing (jap) virker fint med VGA (hvilket indikerer at det vil virke fint med med en vga trick ligesom forskellen på powerstone pal og powerstone ntsc).

Den bedste boot disk at bruge til at tvinge spil i VGA er DC-X, men den er relativt dyr, og en hacket utopia disk kan næsten det samme. Sig mig hvilken slags CD images din imac kan klare så skal jeg gøre det nødvendige tilgængeligt for dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/10-03 16:37, rettet 15/10-03 16:38 
Jeg har skam allerede en DC-X, har jeg så hvad der skal til?

Og kan du bekræfte at det originale skulle være det bedste?

Der er tale om et _permanent_ set-up med en VGAskærm, så jeg skal have det bedste af det bedste.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dRxLdRxLSkrevet 15/10-03 17:01 
ja, hvis det er den jeg linker til.

Det ultimative Dreamcast setup er det jeg endelig er ved at realisere. En VGA box med både VGA out og s-video out (til de relativt få spil der ikke understøtter vga) og en computer med s-video in eller en upscan konverter til at vise non-vga spil på VGA skærmen aligevel og en chippet NTSC dreamcast med en PAL strømforsyning.

Det er det ultimative setup.

Den ægte DC-X
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/10-03 17:08 
dRxL >
ja, hvis det er den jeg linker til.

Det er det - Daniel, selvfølgelig har jeg sådan en, selvom jeg både har en PAL og en JAP DC ;)

Jeg forstod ikke helt det med computeren, vil du sende signalet igennem en computer for alligevel at kunne vise det i VGA? (og hvordan kan det lige lade sig gøre?) - Kan det med en low-end Mac?

En chippen DC - kan den ikke kun køre 50Hz?

Og til sidst, kan du pege mig i retningen af "den rigtige" til "den rigtige pris."
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dRxLdRxLSkrevet 15/10-03 17:21 
ja jeg glemte selvfølgelig at linke til den ægte VGA box (for mig). Jeg har den, men den er ret svær og dyr at få fat på i dag ;-)
En anden VGA box med lignende features ville selfølgelig være lige så god.
Hvis det jeg skriver om nedenfor er ligegyldigt for dig, så bare vælg dig den billigst mulige adapter (f.eks. http://www.videogameimports.com/get_hw.php?product=579 )

Det med at jeg vil køre alle signaler ind i VGA'en skyldes at jeg ikke har et ordentligt fjernsyn men en fantastisk VGA skærm. Hvis din Mac har video in (composite eller S-video så kan den jo gøre det, ellers kan du jo bare købe en upscan konvertor).

NTSC maskiner kører aldrig 50hz (medmindre wolfsoft har moddet dem til det ;-)) derfor er det sådan én der skal bruges til at køre de spil der ikke kan køre VGA (der heller aldrig er andet end 60hz).

Performance VGA adapter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig