X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

God lyd på konsollerne


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/10-03 18:12 
Jeg har gået og overvejet, at købe mig et Souround-anlæg til Ps2 og GC. Problemet er bare, at jeg, på ingen måde, har en dyt forstand på det.

Jeg har set det her sæt. Hvad siger I til det? Jeg har ikke _så_ mange penge at lægge i det, og der står jo, at det både kan bruges til både GC og Ps2.

Gamebits - anlæg
StriferStriferSkrevet 09/10-03 18:13 
Man kan stadig ikke linke direkte til produkterne på gamebits:)
XBL Gamertag: ZeNtiX
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/10-03 18:17 
Nej, men i kan da trykke på produktet, når det kommer op! :)
StriferStriferSkrevet 09/10-03 18:18 
Eh? Da jeg prøvede kunne man skut (siden kan ikke vises).... Min fejl.. Undskyld..

Hermed tilbage til emnet..
XBL Gamertag: ZeNtiX
tastasSkrevet 09/10-03 18:59, rettet 09/10-03 19:05 
Det som kommer frem på dit link er ikke et surround anlæg.

Hvis det er det på nedenstående link, så har jeg hørt folk tale i positive vendinger om det. Specielt når prisen sammenholdes med hvad du får for dine kroner.
Jeg har dog ikke selv hørt det in-action.

Dog skal det siges, at hvis det er 2.1 anlægget som du oprindeligt mente, vil det stadig være et udemærket køb. En Subwoofer + 2 satalites kan du få noget fint ud af. Hvis du bare lige sprede dem lidt ud får du en god stereo effekt, og nogle dejlige ekslosioner fra din 'woofer.
Det er i hvert fald en del bedre end standard TV lyd (med mindre du har et fjernsyn med satalit højtaler og lille sub indbygget ;).

Er det dette du mener?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 09/10-03 19:04 
Jeg har ovenstående anlæg, og jeg kan varmt anbefale det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 09/10-03 19:31, rettet 09/10-03 21:06 
Bare husk at det fås meget billigere andre steder.

www.spilpriser.dk
TLTLSkrevet 09/10-03 20:23 
Hvilke PS2 - spil er der surround lyd i. Med surround mener jeg DTS, Dolby Digital, eller Pro Logic (II).
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/10-03 21:09 
tas >

Hvis det er det på nedenstående link...

Det er det ikke. Ligger under Lyd i Gamecube.
JmogJmogSkrevet 09/10-03 22:22, rettet 09/10-03 22:24 
TL >
Hvilke PS2 - spil er der surround lyd i. Med surround mener jeg DTS, Dolby Digital, eller Pro Logic (II).

Ikke specielt mange hvis du tæænker på selve spillet og ikke bare mellemsekvenser. I de fleste tilfælde drejer det sig nemlig om DD5.1 i mellemsekvenser, da PS2'en ikke har nogle dedikerede hardwarekomponenter til at foretage realtime dekodning. Det er dog muligt, i flere EA-spil ses det - SSX har for eksempel DTS-lyd i selve spillet.

Der er vist ingen PS2-spil der er optimeret til ProLogic II. En del kan dog få surroundeffekter ved almindelig ProLogic-dekodning af deres stereosignaler.

Hvis du meget gerne vil spille med surroundlyd bør du overveje en Xbox, da næsten alle spil her kører med DD5.1 i selve spillet.
TLTLSkrevet 10/10-03 00:51, rettet 10/10-03 01:10 
Jmog >

Ikke specielt mange hvis du tæænker på selve spillet og ikke bare mellemsekvenser. I de fleste tilfælde...

Jeg har selv GTA:Vice City som kører med DTS ingame, og MGS2:SOL som kun bruger det i filmsekvenserne (Som nærmest er det halve af spillet). Så jeg ved hvad du mener.

De fleste udviklere har ikke et stort nok buget til rådighed, til at de kan købe licensen til det.

Det er ikke nødvendigt med en dekoder i PS2´en. Den skal sende et ukodet signal ud til recieveren, som dekoder det.

Jeg har ikke tænkt mig at købe en Xbox, det kan godt være at der er DD i de fleste spil, men desværre syntes jeg ikke at gameplayet ligger i en høj nok standard i de fleste Xbox spil til at det er værd at købe en. Eller også er det bare fordi at jeg ikke har råd. :]


anyway. Det jeg egentlig leder efter er en liste over de spil, der faktisk har DD, DTS, eller PL(II) ingame på PS2. Er der nogle der kan hjælpe?

(Undskyld hvis det er skrevet lidt grovt, men det er sent og jeg har haft en dårlig dag :[. Intet personligt overgreb, eller fornærmelse er ment. Hvis det er forekommet undskylder jeg. Og nu går jeg i seng) zzz
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/10-03 01:05 
Der er da temmelig mange spil der understøtter et af de tre surround formater DTS, Dolby Digital og Dolby Pro Logic (II). Prøv f.eks. at se listen på Dolby's egen hjemmeside - 85 titler!

Dolbys hjemmeside
TLTLSkrevet 10/10-03 01:11 
Wee. En liste.

Og hvor logisk, på dolbys hjemmeside. Tak D.B.M.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
D.B.M.D.B.M.Skrevet 10/10-03 01:13, rettet 10/10-03 01:14 
Her er så en liste mere med spil der gør brug af DTS lyd!

DTS hjemmeside
TLTLSkrevet 10/10-03 01:25, rettet 10/10-03 01:26 
Det er bare en skam at det mest er EA, der har råd til at lave spil med DTS. Men det kommer nok.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
TLTLSkrevet 10/10-03 01:51, rettet 10/10-03 01:51 
Final Fantasy X har jeg ventet længe på at få fat i. Og at det er i surround (Hvad end de mener med det), er da endnu en god grund til at købe det :]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MrCaseMrCaseSkrevet 10/10-03 06:54 
..probably Dolby Surround (altså matrix-enkodet 3.0, right?)
Have you considered sucking less?
JmogJmogSkrevet 10/10-03 16:04, rettet 10/10-03 16:06 
Matrix-encoded 2.0.
3.0 ville være en af Dolby Digital-varianterne.

Det er ikke nødvendigt med en dekoder i PS2´en. Den skal sende et ukodet signal ud til recieveren, som dekoder det.

Kan være jeg formulerede det lidt klodset. Det jeg mente var at PS2'en ikke har understøttelse af realtime surroundeffekter i hardwaren. Det er meget mere krævende at dekode noget der ikke er indspillet på forhånd, da spillet ikke ved på forhånd hvor lydene skal genereres i modsætning til på forhånd-indspillede lyde (DVD-film, mellemsekvenser etc.)
TLTLSkrevet 11/10-03 01:56 
Konsollen skal derfor bruge mange kræfter ja, men det er til at indkode og ikke dekode lyden. Det er stadig recieveren der dekoder signalet.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SaturinoXSaturinoXSkrevet 11/10-03 03:08 
har også tænkt mig at købe dette på nederstående link.

men kan man høre en forskel, fra normalt fjernsyn?
er det dolby sorround, eller bare normalt extra lyd?

hvis det er Dolby Sorrund, så ska man jo ind i xbox menuen og slå det til?

understøtter ALLE spil det sæt? :::

det her
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig