X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det blev et Ja til Patenter


Svar
AmbyAmbySkrevet 24/09-03 15:30, rettet 24/09-03 15:31 
En sort dag for åben software i verden.

BTW så patenterer jeg det at poste et nyt emne eller svare på et gammelt.

I kan godt få lov til det, det koster bare 10 kroner hver gang.

Ha en go dag.....

Slashdot
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 24/09-03 15:36, rettet 24/09-03 15:40 
Jeg har ikke lige fulgt med, så kan man få en uddybelse af, hvad det præcist er for noget...?

EDIT: Link

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 24/09-03 15:40, rettet 24/09-03 15:41 
http://www.sslug.dk/artikler/software_patents-vs-free_software.html

og

http://www.sslug.dk/bestyrelsen/swpat.html

EDIT:
"Dynamisk generering af websider" er for eksempel patenteret...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 24/09-03 15:56 
Jeg er lige ved at græde... Lorteverden!
Nu vil jeg gå ind og skynde mig at realisere mine idéer til dRxLaX zwei, før de bliver patenterede...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 24/09-03 15:59 
Enig.

Og man skal vel ikke bevise at man har opfundet noget, for at tage patent på det, vel? Er det ikke rigeligt, at man bare er den første, der tager patentet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/09-03 15:59 
Så vidt jeg ved, jo.

*Sur*
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 24/09-03 16:03 
Fuck, jeg gider ikke være datamatiker mere, hvis man skal begrænses på denne måde..
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 24/09-03 16:05 
RJK >
Enig.

Og man skal vel ikke bevise at man har opfundet noget, for at tage patent på det, vel? Er det ikke rigeligt, at man bare er den første, der tager patentet?

Nej man behøver skam ikke at have opfundet det. Man skal bare have penge nok til at købe det fra den lille mand på gaden.

[Drama]
Derfor vil de store blive større og de mindre vil blive udraderet.
Fri vilje og fri software vil blive udslettet og vi er alle bundet på hænder og fødder.
[/Drama]
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 24/09-03 16:06 
Nogle gange skulle man mene, at alene det at reglerne gælder i USA, burde få alle alarmklokker til at ringe i EU.

Men åbenbart ikke...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 24/09-03 18:12 
det er jo sindssygt.. jeg har eksempelvis glædet mig til Zeta (BeOS udvikling).. som nu kan være yderst truet pga det.. men rent generelt er det jo at lefle for de store og lade de små få prygl
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 24/09-03 18:24 
Koster det noget at tage patent på det man selv har udviklet? For så kan man da bare sørge for at tage patent på det inden andre gør.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 24/09-03 19:04 
Svjh koster det et vist beløb at ansøge. Ansøgningen behandles så og derefter får man afslag eller godkendelse (det koster alligevel). Så først skal man altså undersøge, at noget lignende ikke er patenteret i forvejen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 24/09-03 19:06 
Det er da noget af det værste!!
patenter noget af det mest fiktive, usa er dog allerede godt igang med at købe alle sorter ris fra asien så de for en del af bøndernes indkoms, hvad er det for noget svineri!
Foresten hvilke konsekvenser tror i at det vil få inden for computer verdenen?
soon the world will be one big computer
BlossomBlossomSkrevet 24/09-03 19:15 
Ang. pris på sådan et patent:

Jeg MENER engang at have hørt at det koster ca. 10.000 bare for at smide en patent ansøgning på bordet, og få dem til at undersøge om det allerede er taget.
Ved ikke om priserne er forskellige alt efter hvad opfindelsen drejer sig om..
Ved heller ikke om man skal betale yderligere hvis ansøgningen bliver godkendt...

Sur røv ...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig