X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Strømsvigt - Har det ramt Jer?


Svar
enfenenfenSkrevet 23/09-03 13:26, rettet 23/09-03 13:53 
Jeg sidder i Roskilde og her er alt dødt.

Vi kører dog heldigvis på nogle UPS og generatorer her på arbejdet, så nettet er stadig tilgængeligt :)
What is the Matrix?
BatemanBatemanSkrevet 23/09-03 13:34 
København er også røget!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/09-03 13:35 
Her i Århus er der ikke sket noget indtil videre. Eller, ikke i den her del af byen hvor jeg sidder nu (Højbjerg).

Hvordan skulle folk egentlig kunne svare, hvis deres strøm er gået? :)
NaieraNaieraSkrevet 23/09-03 13:39 
Som sagt ingenting galt her.

JP artikel
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 23/09-03 13:40 
Her står også lidt:

TV2 Nyhederne
KTCKTCSkrevet 23/09-03 14:45, rettet 23/09-03 14:47 
Kører fint her også :)

Ikke særligt betryggende, at det er et A-kraftværk, der har problemer :O
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SquareSquareSkrevet 23/09-03 14:52 
I Svendborg er alt også fint. Tror i også grunden til at Jubii er nede, er strømsvigtet ?
It's only a state of mind.
T.REXT.REXSkrevet 23/09-03 15:06 
Her er der ´heller ikke noget (Holstebro)
One PS2 to rule them all
NaieraNaieraSkrevet 23/09-03 15:33 
Square >
I Svendborg er alt også fint. Tror i også grunden til at Jubii er nede, er strømsvigtet ?

Selvfølgelig.

Det er Sjælland og Bornholm der er ramt af strømsvigtet, skal vi lige have slået fast. Hverken Fyn eller Jylland har strømsvigt nogen steder.

Vi skal også lige have det på det rene at der IKKE er fare for nogen som helst radioaktiv stråling. Så lyt da til radioen folkens ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 23/09-03 15:38, rettet 23/09-03 15:40 
For det første var det Sjælland, Bornholm og dele af Sverige der var ramt.

For det andet var der problemer med et par kraftværke i Sverige, som følge af en mindre strømafbrydelse. Derved blev området som ikke havde strøm sikkert forstørret.

For det tredje var det ikke alle der havde radio.

Alle websites i KBH var nede, men f.eks. newz.dk fungerede fint, samt www.jp.dk
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 23/09-03 15:45 
Dark-Light >
For det første var det Sjælland, Bornholm og dele af Sverige der var ramt.

Jeg regnede så ikke med at det ragede folk særligt meget at det også er i Sverige, lige i denne sammenhæng...

Og jo, alle har sq da en radio.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 23/09-03 15:46 
Ja har en radio, men visse stationer sendte ikke pga strømsvigt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 23/09-03 15:48 
Når det er noget som det her der sker, er det DR man åbner for, og de sendte...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 23/09-03 15:51 
Radio? Nå, den der gamle opfindelse som blev brugt en del i sidste århundrede. Sådan en oldting ejer jeg ikke :P
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 23/09-03 15:52, rettet 23/09-03 15:53 
Og Fjernsynet var - næsten - ikke meget bevendt :
TV-Byen var en overgang uden elektricitet, og Danmarks Radio blev ramt af sort skærm på både DR1 og DR2, inden det lykkedes at få en ekstraudsendelse i luften. Radioavisen kunne fortsat sende ekstraudsendelser på P2
Kilde: www.jp.dk

Jeg ejer forresten heller ikke en radio.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KilroyKilroySkrevet 23/09-03 17:35 
Jeg har været uden strøm siden 12:45, og først omkring nu, 17:25 vendte strømmen tilbage... Jeg tilbragte naturligvis tiden konstruktivt med at sidde at læse gamle numre af PSM2 og støve en radio af og lytte til Københavns Radio.
Kilroy Was Here
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/09-03 17:40 
Som sagt var den også gal her i København...

Vi har ellers en nødgenerator oppe på mit arbejde, men så snart strømmen røg, gik der ild i den :P Forbandede lortekvalitet ;)
yokanabsteryokanabsterSkrevet 23/09-03 17:48 
Jeg bor på nørrebro og der kom strømmen tilbage for en halv time siden, ellers er internettet først lige begyndt at virke.
På vej hjem ved søerne i kbh. var al lysregulering ude af drift så det var først til mølle med at komme over vejene, en smule kaos, og nu er der vist lige gået ild i et eller andet hus på nørrebrogade, sikke noget rod!
soon the world will be one big computer
FanboyFanboySkrevet 23/09-03 17:53 
Den har også været helt gal her nede (Falster), men nu er det oppe igen.
DommergaardDommergaardSkrevet 23/09-03 18:57 
Det er sq da hele Sjælland der røg, right? ;/
MrCaseMrCaseSkrevet 23/09-03 19:00 
Jeg sad i Ballerup på Ingeniørhøjskolen. Pludselig går lyset ud... Og så hører man et højt "SLAM" da alle de kæmpe-store branddøre hamrer i... Pokkers tænker man så!

Heldigvis gik det faktisk overraskende godt med at komme hjem med 350S ad frederikssundsvej... jeg var ellers godt nervøs...
Have you considered sucking less?
IqonIqonSkrevet 23/09-03 21:00, rettet 23/09-03 21:01 
Naiera >
Det er Sjælland og Bornholm der er ramt af strømsvigtet, skal vi lige have slået fast. Hverken Fyn eller Jylland har strømsvigt nogen steder.

Selvom man af en eller anden grund stadig ikke kan vælge Lolland og Falster under "Område" her på www.playright.dk er det altså stadig en del af Danmark, hvor der rent faktisk bor folk! Jeg synes bare det er sjovt som vi altid bliver overset hernede :) Men vi har også haft strømsvigt hernede (Falster), som Fanboy også skrev. Jeg fik strømmen tilbage klokken 19:10.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
PlaykidPlaykidSkrevet 23/09-03 22:18 
Jeg følte bare en lettelse over af vi fik fri fra HTX i Lyngby kl. 13 i stedet for 15:30, fedt!
Transposten var intet problem, bussen til kokkedal var lige så tom som den plejer at være, men damn, der var mange ved stoppestederne!
Lysreguleringen virkede heller ikke, men folk skal stadigt ikke holde midt ude i et kryds;)

Men at kommme hjem til et hus hvor cola'en er varm, fjernsynet, konsollerne og internettet var dødt, var MØG trist:(
Jeg skulle leve uden Halo i 5 timer, tvunget til at side ned i en forbandet stol, indtil jeg huske at der var strøm på den bærbare computer, lige nok til at se nogle trailere og en film (som jeg forresten faldt i søvn til).
Spiller nu: Halo 3
3of193of19Skrevet 23/09-03 22:42, rettet 23/09-03 22:47 
Mistede strømmen her i KBH S ca 12.30. Var lige igang med at hente sidste afsnit af Beautiful Life, SURT!
Skulle så på arbejde og er først kommet tilbage for ca en time siden. Netforbindelsen har været lidt rådden indtil for lidt siden, ved ikke helt hvorfor, men det må have været problemer med min ISP og evt DNS serverne jeg bruger.
SquareSquareSkrevet 23/09-03 23:41 
Tror i strømsvigtet har noget at gøre med at jeg hverken kan ringe ud, modtage opkald, sende sms'er eller modtage sms'er på min telefon ? Jeg bor i Svendborg ( Sydfyn ) og bruger Sonofons net, via CBB Mobil.

Jeg kan fint bruge GPRS, altså hente mails og surfe på wap nettet, men jeg kan hverken ringe eller sende sms'er...
It's only a state of mind.
NaieraNaieraSkrevet 24/09-03 00:20 
Der er enkelte engelske hjemmesider jeg bare ikke kan komme på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 24/09-03 07:57 
Heldigvis har vi tysk mekanik og grundighed herovre...mange tak for det! :)

Men ellers er strømsvigt en fed ting! Gør en kedelig dag lidt speciel og det bliver hyggeligere hvis det er aften! :)
RitesRitesSkrevet 24/09-03 08:05 
Sverige "lånte" elektricitet fra os, da de grundet tørken ikke har kunne genere nok selv. De er så "kommet til" at trække for meget, samtidig med at der skete en fejl herhjemme. Vi løb simpelthen bare tør :p
» a winner is you «
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/09-03 09:26 
Når man får fri kl 13 fra Teknisk skole Ringsted, men først er hjemme på Frederiksberg kl 21, så bliver man lidt træt af at sidde i et tog og bare vente.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
LWSLWSSkrevet 24/09-03 09:38, rettet 24/09-03 09:39 
Jeg nåede at se syv busser kører forbi uden plads til flere passagere, før jeg fik presset mig ind af de midteste døre, da en passager stod af ved mit stop. Tak til regeringen, fordi de satser så stor på en strømdreven metro...

ps. Det er normalt kun i Jylland man står på bag i bussen. Sikken en gang rod.
JesperJesperSkrevet 24/09-03 10:24 
Square >
Tror i strømsvigtet har noget at gøre med at jeg hverken kan ringe ud, modtage opkald, sende sms'er eller modtage sms'er på min telefon ? Jeg bor i Svendborg ( Sydfyn ) og bruger Sonofons net, via CBB Mobil.

Jeg kan fint bruge GPRS, altså hente mails og surfe på wap nettet, men jeg kan hverken ringe eller sende sms'er...


Ja Telia havde samme problem i går, men er det ikke også samme net?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig