X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Amiga-spiltitler


Svar
MarcKMarcKSkrevet 07/09-03 19:07 
Jeg kan ikke huske titlerne på to Amiga-spil, som jeg spillede en god del i sin tid. Jeg ville blive glad hvis der var én som kunne fortælle mig hvad disse spil hedder.

Det ene spil ses oppefra. Man kan være to spillere og man styrer sin person rundt på nogle baner og skyder nogle fjender (ja, dejligt banalt). Så vidt jeg husker, fremkom der en masse mønter som man kunne opsamle når man havde slået en fjende ihjel. Det var muligt at vælge imellem flere forskellige karakterer som hver især havde forskellige våben og specials.

Det andet spil var et almindeligt beat 'em up, hvor op til to personer spillede ninjaer som hoppede rundt og smadrede deres fjender.

Jeg er klar over at disse beskrivelser er yderst skrabede og kan passe på mange forskellige spil, men jeg kan desværre ikke komme med flere oplysninger. Desuden kan der være enkelte oplysninger som ikke passer.

Tak på forhånd
OmenOmenSkrevet 07/09-03 19:10 
Chaos Engine og Ninja Warriors.

Done
;)
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 07/09-03 19:10 
#2 = Bad Dudes / Dragon Ninja?

Ja, det var også til Amiga...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 07/09-03 19:23, rettet 07/09-03 19:24 
Ah ja, Chaos Engine! Genialt spil. Tak for svaret :)

Desværre er ninja-spillet hverken Bad Dudes eller Ninja Warriors (hvis det er det samme som arkadespillet af samme navn udgivet af Taito). Jeg kan huske, at den ene af ninjaerne er skaldet og, at man i en af de første baner bliver indkapslet i en boble / to bobler og flyver opad.
JAAJAASkrevet 07/09-03 20:22 
Bubble Bobble: Ninja Edition? :P

(Ja ja, de flyver nedad).
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 07/09-03 20:56 
Jeg vil bruge det samme topic til at spørge om nogen har navnet på dette spil:

Det var et futuristisk AMIGA-spil, hvor det handlede om at smadre løs med diverse long-range våben. Man kunne spille 2 player. Det var et 2D platformer, som typisk endte med den klassiske End of Level boss. Jeg kan huske en lille smule af historien-- det var noget med, at ens familie var blevet bortført/slået ihjel -- og man begav sig ud for at finde dem. Ind imellem fik man små "tidbits" af historie, eller også var det bare mellemsekvenser, hvor nogle bad guys henvendte sig til en og snakkede om de familiemedlemmer man ledte efter. Våbene var virkelig fedt lavet-- alt fra maskingeværer til laserkanoner.

Jeg kan huske at en af "bosserne" var en masse fly som angreb en, mens man stod på jorden og strategisk måtte skyde de rette steder. Det var enormt fedt på 2-player.

Damn-- jeg ville virkelig gerne vide titlen på dette spil...
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
AmbyAmbySkrevet 07/09-03 21:07, rettet 07/09-03 21:13 
Lyder som Midnight Resistance

EDIT: og her en gåtur ned Memory Lane :
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=237

Slutningen
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 07/09-03 21:08, rettet 07/09-03 21:10 
JEG ELSKER DIG!!!
JA!!! DET ER DEN!!!!!!!!!!!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 07/09-03 21:12 
Midnight Resistance, fantastisk spil :)
WehnerWehnerSkrevet 07/09-03 21:16 
Midnight Resistance er også en af de virkelige klassikere for mig! Kender det kun fra spillehallerne hvor man kunne skyde 360 grader rundt vha. et genialt fedt joystick. Uden denne funktion ved jeg dog ikke hvad jeg ville synes.

Btw: Ninjaer!?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 08/09-03 20:50 
Ej, hvorfor læser jeg ikke en hel tråd, før jeg begynder at tænke over svar, der allerede er givet. Jeg ville også foreslå Midnight Resistance...

Det der ninja-spil. Er det tegneseriefigurer eller mere realistisk?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AssassinAssassinSkrevet 10/09-03 18:16 
Shadow Warriors? Ninja Gaiden?
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
RJKRJKSkrevet 10/09-03 18:33 
Er det ikke det samme? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcKMarcKSkrevet 10/09-03 20:53, rettet 10/09-03 21:08 
KTC >
Det der ninja-spil. Er det tegneseriefigurer eller mere realistisk?

Hmm, min hukommelse siger mig, at det brugte en tegneserieagtig grafik. Husker den som pæn, men intet helt usædvanligt. Spillet foregår i det gamle Japan.

Det er hverken Shadow Warriors eller Ninja Gaiden (som ikke findes til Amiga?).
KTCKTCSkrevet 10/09-03 21:29 
Jeg søger stadig, men det er lidt svært, da mange af spillene ikke er til at finde screenshots af...

Men kunne det være en af titlerne på denne side? :

her
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig