X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soul Calibur 2 - hvilken version?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 27/08-03 12:14 
Hvilken version af SC2 vil I have?

Jeg ville egentligt helst ha' Cube versionen, pga. Link og controlleren.

Nu køber jeg PS2 versionen istedetfor, da jeg ikke har Cube, da D-padden er bedre på PS2'en end på Xbox'en.

Xbox udgaven vil jeg ikke ha'; Dårlig D-Pad, for stor controller til et fighter spil, samt Spawn (alt for kikset) + en omgang træls slowdown ved... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
81 emne(r).
1 2 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 27/08-03 12:14 
Hvilken version af SC2 vil I have?

Jeg ville egentligt helst ha' Cube versionen, pga. Link og controlleren.

Nu køber jeg PS2 versionen istedetfor, da jeg ikke har Cube, da D-padden er bedre på PS2'en end på Xbox'en.

Xbox udgaven vil jeg ikke ha'; Dårlig D-Pad, for stor controller til et fighter spil, samt Spawn (alt for kikset) + en omgang træls slowdown ved den sidste boss - ifølge IGN's head to head.

Jeg kunne selvfølgelig købe en Controller S, til Xbox versionen, men det er en extra udgift, og det gider jeg ikke bruge penge på.

Alle 3 versioner understøtter widescreen, så jeg har det fint med PS2 versionen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 12:18 
Køb et Gamester stick med de andre, og få Xbox versionen... Det er nok det optimale.

PS2 versionen har jeg det dog helt fint med, og Namco Sticket er jo perfekt til spillet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/08-03 12:22 
Er du indehaver af et dyrt lydsystem og et importeret HDTV, så er oplevelsen mere optimal på Xbox. Har du ikke noget arcadestick, så er PS2 controlleren klart at fortrække til fighters.

Jeg ville dog anbefale F-Zero GX på GC'en over SC2, men det er selvfølgelig dit valg.
RJKRJKSkrevet 27/08-03 12:24 
Jeg vil se PS2-versionen in action, før jeg vælger. GameCube-versionen holder jeg mig per automatik fra pga. Link og elendigt d-pad.

Kan jeg slippe for Spawn uden andet tab, så vil jeg nok gøre det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 27/08-03 12:27 
Okotta >
Xbox udgaven vil jeg ikke ha'; Dårlig D-Pad, for stor controller til et fighter spil, samt Spawn (alt for kikset) + en omgang træls slowdown ved den sidste boss - ifølge IGN's head to head.

Skulle det ikke være PS2 versionen der havde slowdown her og der? Jeg har ikke lagt mærke til at der var slowdown ved bossen på Xbox.
Er der surround lyd i PS2 udgaven? Det plejer jo ikke at være tilfældet i PS2 spil udenfor mellemsekvenser.
LWSLWSSkrevet 27/08-03 12:46 
Jeg vælger en XBox udgave. Jeg ville hellere have Link frem for Spawn, men Gamecubens controller huer mig ikke.
dpldplSkrevet 27/08-03 12:53, rettet 27/08-03 12:54 
Jeg vil tag GC version. Men okay jeg køber mig jo også et arcade stick (endten det officiel SC2 arcade stick fra USA(passer til alle 3 konsol på en gang, skulle komme til at koste omkring 40dollar) eller x-arcade).

Jeg har ellers hørt link skulle være den bedste person.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 13:01 
Han er suværent den der passer værst ind i spillet...

Det officielle stick passer forresten ikke i alle tre konsoller på en gang. Der er to udgaver ude; Én til GC og én til PS2. Xbox fik ikke en udgave.

GC Hori Stick
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 27/08-03 13:04, rettet 27/08-03 13:08 
Naiera: hehe, forkert arcade stick. Jeg snakker om den USA får (finder lige et billede af den).

Han passer måske værst ind ind i spillet (selv om jeg nu vil sige ham fra tekken passer dårliger ind(da han kommer fra en helt anden tid end spiller forgår i)). Men han skulle være den bedste person at spille med, med styring og combos (og sådan videre)

EDIT: billede fundet :P

Ser altså bedre ud, end den japanske udgave.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RonaldoRonaldoSkrevet 27/08-03 13:06 
Link passer ikke rigtigt ind i SC-universet, men han er stadig klart den sejeste character af de tre.
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 13:08 
dpl >
Naiera: hehe, forkert arcade stick. Jeg snakker om den USA får (finder lige et billede af den).

Fy for den!

ALT er jo galt med det stick!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 27/08-03 13:10 
Jeg vælger GameCube udgaven fordi Hori's digital-pad er bedre end Dual Shock 2's.

Hvis jeg ikke havde et Hori-pad ville jeg vælge PS2-udgaven.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dpldplSkrevet 27/08-03 13:10 
Hvad er der galt med det stick?? Vis jeg må spørger.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 13:14 
Selve "pinden", placeringen af funktionsknapperne (start, select osv.) og formen af stickets base. Det ser ikke for godt ud, og det føles sikkert værre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 27/08-03 13:17 
Okay. Men jeg regner sgu med at tage chancen med det pad. Da jeg har brug for en til alle konsoler og der ikke er så dyr.(40 dollar er jo ikke det helt vilde)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 13:20 
Men så skal du huske at forsikret forsendelse til en kasse på den størrelse nok er $25, og så Told/Skat... (38%)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 27/08-03 13:24 
Jeg ville nok vælge Hori's stick, det ser en smule mere gennemført ud.
dpldplSkrevet 27/08-03 13:25 
Nååå, ja. Og det bliver omkring 638KR med 25 dollar i porto og 38% i skat. Og det er jo stadig billiger end at købe 3 forskellige arcade stick. sååå, det gåt nok
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DommergaardDommergaardSkrevet 27/08-03 13:28 
Efter hvad Gamespot har har skrevet så skulle versionerne være næsten identiske! Xboxs version er en smule mere detaljeret, men lider også af lidt slowdown, ligesom alle de andre versioner!

De mener at man skal vælge hvilket spil man vil have udfra hvilken figur man bedst kan lide!

Tror jeg ender med Xbox-versionen!
RonaldoRonaldoSkrevet 27/08-03 13:29, rettet 27/08-03 13:30 
dpl >
Nååå, ja. Og det bliver omkring 638KR med 25 dollar i porto og 38% i skat. Og det er jo stadig billiger end at købe 3 forskellige arcade stick. sååå, det gåt nok

Du kunne nøjes med at købe et stick og en converter, så var det ikke rigtig noget problem mere.
dpldplSkrevet 27/08-03 13:34 
nåå ja. det kun jeg jo. Men hvor finder man sådan en converter henne??
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
RJKRJKSkrevet 27/08-03 13:37 
FreddiE >
Er du indehaver af [...] et importeret HDTV, så er oplevelsen mere optimal på Xbox.

Sikker?

Alle tre versioner understøtter progressive scan... Historisk set kan man endda vælge det i PAL-udgaven af PS2-versionen, i modsætning til de to andre...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-03 13:39 
Xbox versionen.
pga. Spawn, han er da langt den fedeste af de xklusive karakterer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SolaegSolaegSkrevet 27/08-03 13:40 
Gamespy giver Xbox-versionen 96%, Gamecube-versionen 94% og PS2-versionen 93%.

Derfor vælger jeg også Xbox-versionen... og fordi, at jeg kun ejer Xbox'en selvfølgelig... ;-)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/08-03 13:40 
Gamecube!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 13:54 
RJK >
Sikker?

NTSC versionen understøtter 720p på Xbox...

Men i PAL versionen må vi jo nok nøjes med Prog. Scan i PS2 versionen :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 27/08-03 14:04, rettet 27/08-03 14:06 
Efter at have brugt en del timer på multiplayeren i Xbox og PS2 versionen, er der få ting omkring de eksklusive bonusfigurer som bliver mere og mere åbenlyse: de er de mindst ubalancerede figurer i spillene, og bør ikke bruges til en fair multiplayer (ligesom Cervantes i Soul Calibur/DC).

Spawn er foruden at være en "powercharacter" (ligesom Rock) også modbydeligt hurtig, og har ligesom Siegfried og Nightmare mulighed for "infinity combos" (modsat de to førnævnte figurer, kræver det dog næsten ingen skills med Spawn), bare i endnu vildere form.

Heihachi er heldigvis bedre, men virker stadig lidt overlegen med hans 2 hit combos (som kan tage op til 45%) og hans enorme fart. Han begrænses dog af sin mangel på mangel på længde i hans angreb.

Jeg er seriøst ved at komme til den konklusion at de eksklusive figurer simpelthen ikke skulle have været med i spillene, for de forstyrrer simpelthen den hårfine balance mere end de gavner.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 27/08-03 14:05, rettet 27/08-03 14:06 
Naiera >
NTSC versionen understøtter 720p på Xbox...

Tja, jeg skal ikke kloge mig for meget uden et HDTV, men efter hvad jeg har forstået, så bruger SCII kun en del af billedet, når den kører 720p. Det er et format der normalt kun er på 16:9 fjernsyn, men SCII understøtter kun 720p i 4:3. Dermed skærer den så en god del af skræmen og viser et 4:3 billede med horisontale sorte bars.

Dermed kan det vel ikke kaldes for reel 720p, da det ikke bruger hele opløsningen. Det er, som jeg udlægger det, et "trick".

Men jeg skal selvfølgelig se det, for at udlægge noget definitivt. Umiddelbart vurderet er dette dog ikke en brugbar option, hvis man har et ordentligt HDTV (der jo normalt er 16:9).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 14:06 
Omen >
Jeg er seriøst ved at komme til den konklusion at de eksklusive figurer simpelthen ikke skulle have været med i spillene, for de forstyrrer simpelthen den hårfine balance mere end de gavner.

Først nu? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 27/08-03 17:57 
Når der er tale om SÅ godt et spil, vil jeg gerne leve i den tro at der ikke er så åbenlyse fejl i dem =)
Vote Ficus!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 27/08-03 18:20, rettet 27/08-03 18:21 
Jeg er stadig lidt i tvivl om hvilken version jeg ta'r - GC eller Ps2.

Hvis ikke controlleren er helt værst i GC-versionen, bliver det nok den. Jeg har mulighed for at prøve den version om et par weekender, og kan godt give lidt tekst om, hvordan styringen er, hvis det var...

EDIT: Eller også skal det Hori-pad vel bare også snart bestilles hjem ;)
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 18:34 
Ja, uden Hori pad eller arcade stick kan man godt glemme GC versionen. Jeg sidder dagligt og brokker mig over d-pad'et når jeg spiller HoD, og jeg gad dælme godt jeg lige kunne finde pengene til et Hori pad...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/08-03 18:48 
Naiera >
Jeg sidder dagligt og brokker mig over d-pad'et når jeg spiller HoD

Hvad er "HoD"?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 27/08-03 18:48 
Harmony Of Dissonance
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 27/08-03 19:03 
Personligt synes jeg nu at GC'ens joypad fungerer glimrende med SCII. Knappernes placeringer føles helt rigtige. Men det er selvfølgelig nok i sidste ende et spørgsmål om smag.
3of193of19Skrevet 27/08-03 21:16 
Naiera >
Omen >
Jeg er seriøst ved at komme til den konklusion at de eksklusive figurer simpelthen ikke skulle have været med i spillene, for de forstyrrer simpelthen den hårfine balance mere end de gavner.

Først nu? ;)

netop :) Namco fightere har traditionelt været dårligt balancerede.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/08-03 21:23 
Du har sikkert ret - men det er sgu alligevel sjovt!

*kigger på ikon og tagline*

;-)

Psy: Brugte du analog stick'en?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
OmenOmenSkrevet 27/08-03 22:08 
3of19 >
Namco fightere har traditionelt været dårligt balancerede.

Ingen tvivl om at Tekken serien aldrig har været helt afbalanceret, men det hænger nok desværre sammen med at de fleste gamere hellere vil have flere figurer (og fmv sekvenser?) end et dybere gameplay.
Jeg har dog altid syntes at Namco har gjort et godt stykke arbejde med de stadard figurer, der har været tilgængelige fra starten i deres spil.

Når vi snakker Soul Calibur (DC) har det egentligt kun været Cervantes som har forkommet ubalanceret, mens resten af spillet har været et studie i dydbe i kampspil (ja, jeg ved godt der er noget der hedder Virtua Fighter ;)
Desværre synes Nacmo nu af uforklarlige grunde at have medtaget denne fejl i balancen igen, denne gang dog via de eksklusive figurer. Ret underligt.
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 22:11 
Nææ...

$$$
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/08-03 22:16 
Er spillet ude i pal?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 27/08-03 22:18 
Nej.

Nogen importerer, andre får smidt elendigt brændte debug versioner efter sig ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/08-03 22:31, rettet 27/08-03 22:32 
Omen >
Når vi snakker Soul Calibur (DC) har det egentligt kun været Cervantes som har forkommet ubalanceret,

Sjovt, som vi er uenige om det her. Jeg har spillet Soul Calibur MEGET og mener ikke at Cervantes har nogen fordele. Ja, han ser ubalanceret stærk ud, men er det egentligt ikke, når man først spiller. Det ubalancerede er helt klart omkring Mitsurugi som er for stærk (fordi han har lette komboer, som skader meget og foregår hurtigt), mens Ivy er svag (af præcis omvendte grunde).

Begge dele er afhjulpet totalt i Soul Calibur II, mens der synes, som du siger, at være balance-problemer med de nye figurer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 27/08-03 22:46 
Har også spillet meget Soul Calibur efterhånden, har altid syntes det var Maxi der var ubalanceret mht. lette komboer.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 27/08-03 22:51, rettet 27/08-03 22:52 
Maxi er mærkelig og stærk for newbies.

Men dels skader hans angreb ikke så meget og dels kan han meget nem stækkes, fordi man ofte kan sidesteppe udenom hans meget lange komboer og "ordne ham bagfra". Desuden er hans rækkevidde meget kort.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-03 23:15 
Jeg syntes da at Maxi var den dårligste person i spillet.
Han var svær at styre da han havde nogle forfærdelige langvarende slag og comos.
Spiller nu: Phantasy Star IV
MadsMadsSkrevet 27/08-03 23:18, rettet 27/08-03 23:19 
RJK >
Maxi er mærkelig og stærk for newbies.

Så er det nok fordi jeg selv var, og spillede mod, newbies, dengang ;)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 27/08-03 23:33 
Ja. For jeg synes faktisk også, at han er den ringeste figur i Soul Calibur... ;)

Jeg kan ikke li' at spille med ham eller mod ham.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 27/08-03 23:49 
RJK >
Sjovt, som vi er uenige om det her. Jeg har spillet Soul Calibur MEGET og mener ikke at Cervantes har nogen fordele. Ja, han ser ubalanceret stærk ud, men er det egentligt ikke, når man først spiller. Det ubalancerede er helt klart omkring Mitsurugi som er for stærk (fordi han har lette komboer, som skader meget og foregår hurtigt), mens Ivy er svag (af præcis omvendte grunde).

Det snakker vel egenligt kun om spillets kvalitet, at vi kan være så uenige om spillet figurer =)

Jeg synes at Cervantes er for stærk da han ikke har nogle egentlige svagheder. Han slår hårdt(!), er hurtig, har lettilgængelige comboer, og råder samtidigt over nogle af spillets mest ødelæggende angreb (specielt hans "juggle - warp - grab" comboer). Han er bare en smule bedre end alle andre i alle kategorier, og er specielt dødbringende hvis man spiller mod en erfaren Cervantes spiller.

Mitsurugi HAR lette comboer, men de er også utroligt simple at spotte, og næsten alle sammen kræver ½ - 1 sekunds forberedelse. Til gengæld er han med sine sværd finter en uhyggelig figur, hvis man kan finde ud af at bruge ham.

Ivy synes jeg ikke er ubalanceret, men kræver en del øvelse og distance. Hun mangler, som du også hentyder til, nogle rigtige powermoves, men råder til gengæld over nogle af spillets længste comboer som dermed råder bod på hendes mangel af kraft.
Som du dog også pointerer er hun blevet en meget mere tilgængelig figur i SCII.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 27/08-03 23:58 
Ja til det første ;)

Cervantes er helt sikkert stærk og jeg kan personligt godt lide at spille med ham. Men jeg er ikke så dygtig med ham, at jeg får så stor en fordel som jeg gør med mange andre figurer (Sophitia, Seung Mina, Mitsurugi, Nightmare/Sigfried). Jeg har heller aldrig oplevet andre, der har spillet gennemgående stærkt med ham. Jeg synes det virker som om, han nedenunder de flashy moves ikke har så meget dybde. Eller også er der bare et stort spring mellem disse to punkter ;)

Tilgengæld synes jeg at "alle" er stærke med Mitsurugi. Han har et par hurtige kraftfulde slag og samtidig de finte tricks der gør, at man aldrig ved helt, hvor man har ham.

Ivy er i mine øjne netop ubalanceret, fordi hun er så svært tilgængelig. Hvis man spiller mod én der ikke lige er forbedredt på hende (som folk normalt ikke er), så kan man dog sagtens vinde med hendes meget forvirrende combos. Men stopper man dem og hendes kast, så er hun håbløs i nærkamp og det er ofte afgørende for kampe mellem folk, der kan finde ud af spillet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dpldplSkrevet 28/08-03 00:08, rettet 28/08-03 00:10 
Nu har jeg godt nok ikke spillet det lige som meget som jer andre (da jeg kun har haft min DC i kort tid). Men jeg synes nu IVY er den fedeste at spille med og hun kan sagtens blive farlig at spille med. Men det er nok bare mig der er mærklig :P

Såå vis hun er blevet bedre i 2´eren, så er sgu da bare glad:D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
81 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig