X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Slug X - PAL version


Svar
Per SPer SSkrevet 09/08-03 16:04, rettet 09/08-03 16:27 
Metal Slug X - PAL

Nu fik jeg så taget mig sammen til at få kigget på den spritnye PAL udgave af Metal Slug X, som var blevet rykket så mange gange fra releasedatoen, at jeg næsten havde opgivet at spillet overhovedet blev udgivet udenfor US og Japan. Men nu er det her så endeligt. Bedre sendt end aldrig. :)

Jeg har tit undret mig over den ufortjente ros som Rapid Reload / Gunner's Heaven efterhånden har fået. Helt ude af proportioner. Metal Slug X som i flere år har været ude i Japan og US, er uden tvivl den flotteste og mest underholdende 2D action/platfom shooter der er på PAL markedet til PSOne.

Selvom det er tydeligt at den gamle PSOne ikke kan trække den samme høje detaljegrad som Neo Geo originalerne, så er gameplay og underholdning 100% intakt. Two-player er helt fænomenalt.

Det er kun hvis man ved hvad man skal kigge efter at manglerne kan ses. Der er heldigvis "sparet" de rigtige steder i grafikken, og det er kun ejerne af Neo Geo CD/AES og Saturn (NTSC), der kan skaffe bedre versioner. Men kigger man på prisen, så er PSOne udgaven den absolut billigste. Under 200.- kroner fra UK, og ca. 250.- i Danmark. Jeg har dog ikke undersøgt om det får officiel release herhjemme endnu. Hvis der er andre der ved mere, så kom venligst med info. Jeg får ikke tjekket op på det før mandag.

Der er ingen 60Hz. funktion, men det er en nydelig PAL overførsel med meget små sorte kanter. Jeg havde ellers frygtet det værste, noget alá Capcoms 2D PSOne spil, men der er ingen grund til panik her.

- desuden indeholder spillet en "Another Mission" funktion, der bliver tilgængelig når man har gennemført "Arcade Mission". Det er bonus missioner som er helt nye baner udenfor hovedspillet. Ret sejt faktisk.

- og så er vi sluppet for et latterligt vestligt cover artwork, for det oprindelige SNK artwork er blevet brugt. Der er dømt Metal Slug style hele vejen. :)

Metal Slug X er et af de sidste - nye - PAL PSOne spil som jeg vil anbefale. Og til brugerne på P:R er det "must have" hvis Neo Geo og Saturn versionerne er udenfor rækkevidde.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
StriferStriferSkrevet 09/08-03 16:10 
Der er vel tid på i hver mission? Hvis ja hvor lang tid har man?
XBL Gamertag: ZeNtiX
NaieraNaieraSkrevet 09/08-03 16:12 
Tiden har aldrig været et problem i Metal Slug serien...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 09/08-03 16:14, rettet 09/08-03 16:18 
Rigeligt. Spillet er så solidt pacet, at du aldrig løber tør for tid. Jeg har aldrig prøvet det, og jeg har Metal Slug til både Neo Geo CD og Saturn, samt Metal Slug 3 til Neo Geo AES - og er som sagt aldrig gået død pga. tidsmangel.


Og lige til en oplysning:
Metal Slug X er i bund og grund Metal Slug 2 uden de helt store forskelle.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 09/08-03 16:15 
KAN man dø pga. tidsmangel!? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 09/08-03 16:16 
- aner det ikke, men man får næsten lyst til at prøve. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
StriferStriferSkrevet 09/08-03 16:17 
Ok tror sku jeg investere i det!
XBL Gamertag: ZeNtiX
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/08-03 16:18 
Mht. release-datoen, så er det lidt underligt. Den sidste jeg havde fået oplyst... var i september, så vidt jeg husker, men da Cøølsjap annoncerede at de havde den, rykkede jeg naturligvis distributøren. ...uden at få svar. Jeg prøver igen mandag. Den svenske release er 1/8... så det...
Per SPer SSkrevet 09/08-03 16:21 
- hvis du bare holder en lille smule af "dengang far gik på grillbar" 2D stemningen, så bliver det ikke meget bedre end Metal Slug X. Og humoren i spillet er kanonsjov.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
OkottaOkottaSkrevet 09/08-03 19:54 
Hvor har du købt Metal Slug X henne??
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/08-03 19:57 
www.coolshop.dk, der kan du få det :)
NaieraNaieraSkrevet 09/08-03 20:35 
Okotta >
Hvor har du købt Metal Slug X henne??


Hos Gamesstreet :D ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 09/08-03 20:50 
Jeg snupper det hos Gameplay :-)

De sender indenfor 24 timer, og det koster 209,-

Uha....jeg tør sgu ikke Gamesstreet. Sidste gang tog det 4 uger, og pakken var omkring Basel !
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Per SPer SSkrevet 10/08-03 00:22, rettet 10/08-03 00:23 
- jeg har testet lidt mere hardware af på Metal Slug X. Det super-varme sommervejr gør det behageligt at sidde udendørs til lang hen på aftenen, og vi har siddet og moret os over en omgang two-player på en PSOne med Thrustmasters 5" skærm.

Det funker helt perfekt og det er slet ikke noget problem at se kuglerne. Metal Slug X på en bærbar PSX med LCD skærm - det kan jeg godt anbefale.. :)

Desuden lægger man ikke mærke til de manglende detaljer når skærmen er så meget mindre. Tværtimod ser 2D grafikken endnu bedre ud.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 10/08-03 00:31 
Okotta >
Uha....jeg tør sgu ikke Gamesstreet. Sidste gang tog det 4 uger, og pakken var omkring Basel !


Det var også for sjov jeg sagde Gamesstreet ;) Personligt har jeg udelukkende positive erfaringer med dem, men det er da også "kun" fire gange over tre år jeg har købt hos dem...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 10/08-03 10:58 
Hehe...jeg så godt din smiley, da du skrev Gamesstreet første gang :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 14/08-03 19:04 
Per S >
- aner det ikke, men man får næsten lyst til at prøve. :)

Det kan man så ;)

Men man har altså 60 "tidsenheder" til at begynde med per level og får flere undervejs. En "tidsenhed" varer fire sekunder.

Så i praksis er det nærmest umuligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig