X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Open Source Scan Converter og andre retro-scalere

Svar
NaieraNaieraSkrevet 03/04-17 02:56, rettet 13/04-17 13:34 
Open Source Scan Converter og andre retro-scalere

Skal den ikke have sin egen tråd?

Vil den være bedre sammen med min Lumagen end min nuværende XRGB mini? Jeg synes den er ret omstændelig at bruge. Bare OSSC + Lumagen er bedre med Neo Geo AES, så skal jeg have skifte... Se hele indlægget
There are five lights.Spiller nu: Fallout 76
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
NaieraNaieraSkrevet 25/07-18 13:37 
Hvornår sender du mig i øvrigt Progear? Det må snart være min tur :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-18 15:14 
Der er også kommet en CPS2 specifik HDMI-løsning. Hvis man er sådan en type.

https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=59479
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/07-18 15:15 
Jeg mangler stadig spillet uanset hvad :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-18 15:21 
De havde det kørende inde i Bip bip bar i KBH da jeg var derinde for en måneds tid siden. Det var første gang jeg prøvede det. Det virker, ikke overraskende, helt vildt godt :)
SumezSumezSkrevet 25/07-18 15:39, rettet 25/07-18 15:40 
Det er helt klart i den lave ende af Cave-skalaen, men det er et spil det er svært ikke at holde af. Heldigvis har vi en tråd til de spil også :) Så altid gerne mere snak om dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
nerosnerosSkrevet 25/07-18 21:02, rettet 13/11-18 18:21 
Naiera>
Er det svært at forstå?

Det må du undskylde så er det nok bare mig og varmen som steg mig lidt til hovedet.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 26/07-18 00:53 
*sætter gryden til popcorn på komfuret*
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Soren47Soren47Skrevet 13/11-18 16:45 
Der er kommet firmware-opdatering.
Den virker til at være ret god:

Changelog:

* automatic input detection feature added
* profile import feature with naming support added
* number of profile slots increased to 15
* GBI 360p presets added
* 512×240 optimized mode added
* some adv. timing parameter limits increased

Link...
NaieraNaieraSkrevet 13/11-18 17:07 
Ja, det skal prøves engang :)
Soren47Soren47Skrevet 13/11-18 18:07 
Ja specielt profiler må gøre det en del mere givende at rode med indstillinger. Og så kan man hugge nogen fra folk der er klogere end en selv!
GreaseballGreaseballSkrevet 01/03 10:47 
Fik linket til denne her tråd da jeg leder efter de muligheder der er for at koble ældre konsoller op på et nyere TV der kun har HDMI. Jeg vil ikke bruge antenne stikket hvis jeg kan undgå det.

Der findes en del stik der ude. Som dem fra Pound.
https://www.poundtechnology.com/products
De har HD Link til den originale Xbox, Dreamcast, Playstation 2 og SNES.
Der findes sikker også andre mærker, måske. Derfor jeg vil spørger herinde om hvad i kender af forskellige løsninger.
Har også set forskellige løsninger til GameCube.

MegaDrive. Hvad har vi af muligheder der for at smide sådan en på et moderne TV hvor der kun er HDMI?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03 16:28 
Pound-kablerne skulle være ret dårlige. Ringe opskalering og ringing på signalet, så dem ville jeg helt undgå.

Det optimale setup er:
OSSC til alt progressive scan (240p, 480p, 720p osv.) og Framemeister til alt interlaced (480i).

OSSC'en kan også 480i, men ser ikke særlig godt ud (det er dog lagfrit), og Framemeister kan 240p helt fint, men ser ikke helt så godt ud som OSSC'en. FM kan også 480p og 720p, men det ser ikke specielt spændende ud.
GreaseballGreaseballSkrevet 01/03 17:50 
Har ellers hørt godt om Pound kabler. At de giver et udemærket billede uden at det koster for meget.

Hvad vil du sige det optimale setup med OSSC vil koste?
Siden jeg ikke lige PT ved hvad hverken OSSC eller Framemeister er eller kan. Så spørger jeg lige. Er det bokse hvor man kan sætte flere enheder til eller det noget som er bygget specifik per konsol?
BeanoBeanoSkrevet 02/03 01:53 
Jeg fik selv Pounds PS2 kabel/adaptor for et par uger siden men sygdom og andet uforudset livsrod kom i vejen så jeg har ikke nået at lave en ordentlig test endnu. Første indtryk var dog ganske positivt med et par PS1 spil (PAL og NTSC) på min PS2 Slim. Billedet måske lidt blødt men acceptabelt imo. Lag virker også umiddelbart ok men mere test påkrævet.
Forvent ikke noget der slår eller matcher en dedikeret scaler-løsning - ingen options eller scan-lines men også billigere og mere praktisk i sin enkelthed. Håber at få tid til en mere omfattende test snart :)
GreaseballGreaseballSkrevet 02/03 19:14 
Jeg vil meget gerne hører hvad du syns om den Beano.
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig