X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prey (2017)


Svar
jaesjaesSkrevet 20/08-16 01:58, rettet 20/08-16 01:59 
Virker i grove træk som en blanding af det første Prey, Bioshock, System Shock og Dishonored.

Lidt gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=KpQVlMvhKcs

Prey i følge Bethesda og creative director Raphael Colantonio:

"Prey is not a sequel, it's not a remake, it has no tie with the original," says Raphael Colantonio, president and creative director of Arkane Studios. So, then, what exactly is this newly announced game? The E3 2016 announce trailer gave a glimpse into the world that Arkane is creating for Prey, but since its debut fans have been eager to understand what makes this both a Prey game and an Arkane game. In a candid chat at E3, Colantonio shared his insights into Arkane’s philosophy of game design, along with new details about Preys gameplay and story.

https://www.youtube.com/watch?v=_VeMnngn2UM
nerosnerosSkrevet 20/08-16 12:10 
Det ser sku flot ud!!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-16 13:28 
Det er super fedt at det intet rigtigt har med det forrige at gøre :) Jeg synes også det ser interessant ud, den smule de har vist.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 03/12-16 20:24, rettet 03/12-16 20:28 
8 min. gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=81Ofcp8Pp_U&t=141s

Blev glad da han sagde "weapons are rare". Virker da også som et relativt genre-løst spil, hvor kernen er "opgaveløsning". Gloo cannon ser også ganske sjov ud - Prey's svar på gravity gun i sin alsidighed.
la0sla0sSkrevet 03/12-16 23:30 
Det ligner lidt deres version af et Bioshock. Sådan med store clunky guns osv., jeg ved ikke helt, altså det er selvfølgelig småting, men det nager lidt. Resten ser spændende ud. Håber ikke det bliver Arkane-lite, ligesom Bio var en -shocklite.
Hvad sker der?
slk486slk486Skrevet 07/12-16 10:58 
Nej, jeg håber også det bliver mere System Shock end BIoshock - på den skala :)
j/k
jaesjaesSkrevet 07/05 00:48 
Har spillet ca. 3 timer på PS4 (non-Pro) og er ret positiv. Det føles som et godt miks af Deus Ex, de to Half Life-spil, Bioshock - og så ret sikkert System Shock-spillene, men dem har jeg ikke prøvet. Men føler kun jeg har skrabet overfladen.

Lydsiden er fremragende, og er med til at gøre spillet ret creepy (ikke direkte horror) - fx er musikken dynamisk og formår ligesom thrillere og gysere fra filmenes verden at bygge en skræmmende stemning op, så man næsten konstant sidder med små-erigerede nakkehår.

De satans mimics hjælper selvfølgelig også - p.t. tør jeg næsten ikke røre noget da alt fra planter til kaffekopper kan vise sig at være levende.

Spillet er slow paced, men på den rigtig gode måde. Og senere får man flere våben, kan jeg se på den ammunition jeg har samlet op, så mon ikke man kan spille det mere som en FPS hvis man vil.
BeanoBeanoSkrevet 07/05 08:39 
Spillet er ude men praktisk talt ingen anmeldelser, embargo efter udgivelse?
la0sla0sSkrevet 07/05 09:07 
Det er hamrende noia, for at lyde moderne. Jeg har haft det pænt stresset for tiden, og kan sgu ikke lige overskue det :) Tror liiige jeg skal lidt over et par bumps på work, før jeg har ro nok til at spille det. Jeg får jo jump scares hele tiden. :D

Men, jeg synes virkelig det tegner godt. Omend den visuelle stil er lidt for Bioshocky til mig. Det der lidt store og clunky look.. det er jo primært en visuel ting, da det spiller anderledes.

Interessant på RPS, hvordan de snakker om at have dybt forskellige oplevelse baseret på deres builds.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 07/05 13:25, rettet 07/05 13:26 
Beano>
Spillet er ude men praktisk talt ingen anmeldelser, embargo efter udgivelse?

Formentlig Bethesda som ikke har sendt spillet ud til anmelderne før torsdag - den forklaring har jeg i hvert fald set et par gange.

Embargo og/eller sen udsendelse til anmeldere lader også til at være deres nye stil fra og med Doom sidste år:
https://bethesda.net/en/article/42QH1pTNpKSY...sda-and-game-reviews
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05 15:36 
PS4-versionen har mærkbar controller lag (Dishonered 2-style). Udviklerne er klar over problemet og siger de vil løse det.

Jeg tænker at jaes ikke er generet af problemet, men i følge Giant Bomb's quicklook siger han at han ville undgå PS4-versionen indtil videre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/05 15:59 
Korrekt, jeg er ikke generet af det :)

Faktisk har jeg slet ikke lagt mærke til det ;)

Kan ske der bare er lag i alle spil, jeg spiller, da tv'et ikke er i game mode eller lignende (de fleste effekter osv. er dog slået fra eller sat til minimum). Så måske er jeg bare vandt til lag. Vil dog lige sammenligne i game mode i eftermiddag og give en tilbagemelding.

Har dog læst på Neogaf, at der er mindre lag end i demoen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05 16:02 
Gad vide om det betyder at de så har optimeret det så meget som muligt? :( Jeg tror at jeg vil være ret generet af det, så det kunne godt være en dealbreaker for mig. Håber de kan forbedre det yderligere, og det er alligevel ikke noget jeg står og skal spille foreløbig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/05 16:44 
Spillede GB med day 1 patch? For den skulle forbedre situationen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05 16:49 
Det vil jeg næsten tro, for de havde heller ikke fået spillet før tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/05 21:07, rettet 07/05 21:13 
Har testet lidt med og uden game mode, og synes ikke det er slemt. Hos mig er billedet i hvert fald ikke helt ligeså wobbly som hos GB. Der er da en tydelig forsinkelse, men synes ikke det går udover gameplayet.

Det er snarere det at spille med gamepad vs. mus, der måske kan være et problem for nogle, er mit gæt, da de "almindelige"/små mimics er så hurtige, at det kan være lidt svært at ramme dem. Og det vil mindre lag ikke ændre meget. Føler i hvert fald ikke jeg mangler kontrol sammenlignet med andre spil.

EDIT: Det sidste kommer an på spillestil og sikkert den følsomhed man indstiller bevægelsen til - bare så ingen bliver sure hvis de mener laggen har stor indflydelse ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05 21:15 
Jeg tror det er forskelligt fra person til person hvor nemt man har ved at vænne sig til den slags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/05 21:29, rettet 07/05 21:35 
Ja, og så er der det med hvordan man oplever det i første omgang, éns tv osv. - så lige at Kotaku direkte siger der ikke er lag i PS4-versionen :)
Prey (2017)
http://kotaku.com/three-hours-with-prey-1794964866

Her er så en gut der har testet de tre versioner - han siger:
Pc - 50ms
PS4 - 183ms
XBO - 171ms
NB: Der nok lidt spoilere i videoen - men det er ved ca. 7:38
https://www.youtube.com/watch?v=xTbVoA-ikM0

Min subjektive opfattelse er noget i stil med 100ms - har en gang haft et midi-keyboard med 100ms forsinkelse med de første drivere jeg brugte, og det her er i samme boldgade :)

Hvis man er nervøs for, at det vil genere, er der nok ikke meget andet for end at vente på DF + udtalelse fra Bethesda :)
BeanoBeanoSkrevet 07/05 21:34 
Kotaku skribenter som udtaler sig om tekniske aspekter.. ;D
slk486slk486Skrevet 08/05 07:38 
Alt er relativt - Killzone 2 var omkring 150 og "alle" synes det var tungt :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05 07:44 
Der er altid lag, det er ikke relativt :)
slk486slk486Skrevet 08/05 08:15, rettet 08/05 08:16 
Folks "no lag" er relativt, jo - og ovenikøbet også subjektivt ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05 08:31, rettet 08/05 08:31 
Enig, bare ikke det han påstod :)

Han burde have skrevet at han ikke følte noget lag.
slk486slk486Skrevet 08/05 08:32 
Nej nej, det er lidt for påståeligt af ham :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05 08:37, rettet 08/05 08:38 
Nemli ;)

Anyway, jeg spillede demoen før jeg læste om problemet, og kunne mærke det med det samme. Satte følsomheden op som afhjalp det lidt. Der var naturligvis samme lag men føltes bare hurtigere. Lavere lag vil dog stadig klart være at foretrække for mig, så jeg venter lige og ser tiden an mht. patches :)
slk486slk486Skrevet 08/05 08:39 
Er det en stor deadzone, eller decideret forsinkelse?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05 08:54 
Forsinkelse.
spectrespectreSkrevet 08/05 10:51 
Fik lige en aha oplevelse. Havde hele tiden troet at Prey (2017) var en efterfølger til Prey (2006) som jeg mildest talt syntes var ret lackluster, så jeg har haft 0% interesse for denne nye udgivelse.

Men det viser sig så at være en re-imagening? Og slet ikke noget af det der indianer spirit walking halløj?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 08/05 10:57 
Det er en reboot, ja :)
slk486slk486Skrevet 08/05 11:42 
Det er vel hverken-eller. Det er en helt ny franchise, der bare har samme navn.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05 11:55, rettet 08/05 11:56 
Arkane's Prey is a re-imagining of the original 2006 Prey developed by Human Head Studios. While Prey 2, a sequel to the 2006 game, had been planned, it fell into development hell following transfer of the intellectual property from 3D Realms to Bethesda Softworks, and eventually canceled in 2014. Arkane's version does not use any of the planned sequel's assets, and only incorporates the name and the broad theme of the protagonist being hunted by aliens of the previous games. Arkane built Prey as a spiritual sequel to System Shock, providing the player with several potential means of progressing within the game.


Wikipedia link
slk486slk486Skrevet 08/05 12:36 
Det er muligt der sådan på Wikipedia, men det gør jo ikke nødvendigvis brugen af begrebet rigtigt ;)
En re-imagining ville i mit hoved have samme grundkoncept, men udført anderledes, mens en reboot ville fortælle samme historie på en anden måde. Jeg synes ingen af delene gør sig gældene her, men det er nok bare mig.

Under alle omstændigheder har det intet med det gamle Prey at gøre i andet end navn :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/05 12:42 
Nøh, men det er samme IP, bare startet helt forfra ... så kaldt det hvad du vil :)
jaesjaesSkrevet 11/05 18:08, rettet 11/05 18:14 
IGNs 4/10 pga. en relativt sjælden bug, der gjorde, at anmelderen ikke kunne gennemføre spillet, åbner for en interessant diskussion om karakterer og sites som Metacritic, da de 4/10 ikke vil blive rettet på Metacritic, selv hvis IGN opdaterer deres karakter.
http://www.ign.com/articles/2017/05/11/prey-review-2

Selvom karakterer kan være rart til overblik, så mener jeg, ligesom TotalBiscuit, at det er ved at være tid til at gå væk fra karakterer så vidt muligt - specielt hvis et site er på Metacritic eller lign. Alternativt gå over til en mere bred form for karaktergivning ala "Ja", "Nej", "Måske".
http://www.twitlonger.com/show/n_1sps34b

Man kan sige, at dilemmaet altid har eksisteret, men den store forskel i dag er, at anmeldelsen i de fleste tilfælde er forældet, og dermed ukorrekt, senest en uges tid efter, da spillet så vil være patchet. Og ved spil med få anmeldelser på Metacritic kan det endda give en ganske katastrofal skævvridning.
SumezSumezSkrevet 11/05 21:58 
Det er satme også bare uprofessonelt. Jeg mener at et site skal være i stand til at sige lige hvad de vil om spil, men hvis man skal figurere på aggregeringssystemer som MetaCritic, må der være visse standarder der skal overholdes, og det er langt fra dem alle der gør det (*host*sterling*host*)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05 23:13 
Hvad skulle de så gøre, annullere anmeldelsen? Hvis anmelderen var tvunget til at spille forfra pga. en fatal bug så havde det nok også fået indflydelse på karakteren.

Jeg synes 4-tallet er fint, så kan de lære ikke at udsende ufærdige spil.

Jeg forstår også godt din pointe Sumez, men fejlen er udviklerens egen. Ikke skribentens.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/05 09:23, rettet 12/05 09:33 
Helt enig Kk. Som landskabet er i dag, hvor scores aggregeres, så kan det kun være på udviklerens kappe - om man er enig med IGN eller ej.

@Sumez: Din sterling kommentar lugter af Zelda-salt ;) Hvem skal bestemme den "standard". Dig?

On topic, så ligner det et par forbandet sløsede konsol ports, som Arkane lægger for dagen. Ikke desideret dårlige, bare halvhjertede.
j/k
jaesjaesSkrevet 13/05 12:15 
IGN har opdateret karakteren fra de 4/10 til 8/10 - patchen var i beta da de skrev anmeldelsen og er nu ude. Jeg bliver ikke overrasket, hvis beslutningen om hvor længe de skulle vente med første udgave af anmeldelsen har været lidt af et dilemma for sitets redaktør :)

Prey (2017)
enfenenfenSkrevet 13/05 14:20 
Jeg finder det også sløjt at give karakter efter en bug, der på ingen måde rammer alle. Man kan gøre opmærksom på det - helt fint. Men det skal ikke være udslagsgivende for karakteren.
What is the Matrix?Spiller nu: Dying Light: The Follow..., Battlefield 1, Resogun
jaesjaesSkrevet 18/05 10:35, rettet 18/05 10:36 
Der er kommet patch der skulle forbedre input lag. Synes også jeg kan mærke lidt forskel men var ikke hårdt ramt før. Men nu drifter min figur i stedet, bare jeg hviler fingeren på sticket :/

Men selve spillet er ret cool. Minder en del om Deus Ex-serien men oplevelsen er en del anderledes alligevel, både pga. gameplay og lokaliteten. Har spillet ca. 12 timer og føler ikke jeg er meget langt, men det skulle komme meget andet på ruter, missioner osv. Jeg udforsker ret grundigt.

Også fedt med et spil hvor crafting giver rigtig god mening. Er dog ikke vild med at man kan crafte neuromods, altså mods man normalt finder via udforskning og bruger til at opgradere figuren.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig