X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy Italy Project - koncert


Svar
Per SPer SSkrevet 21/08-14 18:32, rettet 21/08-14 18:47 
Final Fantasy Italy Project er et fanprojekt af musikere som fremfører musikken fra FF live med kor, cosplayere og fremvisning af spillet på storskærm. Det er ikke 100% professionelt, der bliver ikke sunget helt ret rent et par steder, men fremførelsen, stemningen og valget af musik, stemmer mere overens med hvad FF fans kunne forvente at opleve til en koncert med muskken fra FF - efter min mening.

Det var nemlig det eneste reelle kritikpunkt jeg havde til FF koncerten med Aarhus Symfoniorkester tidligere på året.

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om Final Fantasy Project Italy og har linket til en playliste på You Tube med et bredt udvalg numre fra koncerten. The Man With The Machine Gun, Chocobo Theme Medley, Edea's Dressing Scene og Eyes on Me kan anbefales.

You Tube playliste
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 21/08-14 20:49 
Slet ingen der vil give en mening?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 21/08-14 21:02 
Jeg har lige lyttet til de to medleys, Chocobo og FFVII. Ikke for at være en hater, men Chocobo-temaet synes jeg, var ret ringe arrangeret. Der går jo næsten Status Quo i den. FFVII var jævnt kedeligt. Såeh... :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Per SPer SSkrevet 21/08-14 21:09 
Derfor jeg spørger, jeg har aldrig selv haft tid til at fordybe mig nok i FF til at kunne vurdere om melodierne var i orden.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
DarkenDarkenSkrevet 22/08-14 01:30, rettet 22/08-14 01:32 
Altså jeg vil sige at der er forskel på at se det som et show og lytte til det som ren musik. Som show ville jeg mene det opnår sit formål, som du nævner med stemning og præsentation osv. Som musik, meget meget meh, det er så altid svært når det er optaget Live, da det meget sjældent er optaget på en måde der holder det i studio-lignede kvalitet.

One Winged Angel er nok det nummer der er (for mig) bedst, men jeg synes bare deres musik lyder meget fladt og uinteressant, i sammenligning med andre Live optagelser på YT. Kan ikke forstille mig det er noget jeg har tænkt mig at hører igen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig