X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Horisont: De virtuelle massemordere


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/04-12 15:30 
Igår sendte DR Horisont et top underholdende program hvor de prøvede at bevise at folk bliver voldelige af at spille video spil i "cyberspace".

Højdepunktet må klart være den norske filmmand der spiller i sin fritid med en Wii remote smurt helt ind i attachments så det ligner et gevær. Han har også spillet Bioshock på PC som han har brugt 200-300 timer på at gennemføre.Se hele indlægget
103 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
dRxLdRxLSkrevet 24/04-12 13:14, rettet 24/04-12 13:16 
@Alf81
Der tror jeg du sætter sømmet mere på forbindelsen mellem Breivik og computerspil end så meget andet i denne tråd.
Jeg ser mere Breivik som en ensom outsider som der ikke var meningsfuld plads til i det norske samfund. Eller i hvert ikke en plads der svarede til hans billede af sig selv. "Løsningen" er så at finde ud af hvem der har skylden for at samfundet ikke dyrker de idealer han ønser (at blonde bodybuildende mænd omkring 2meter er helte), og gøre noget sindsygt for at markere denne utilfredshed.

Breivik spillede computerspil fordi han var en taber uden bedre at give sig til, ganske som han selv beskrev det: "at tage et år ud som en gave til sig selv", han blev hverken mere eller mindre syg i roen af det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 24/04-12 13:20 
Tænker ikke på Breivik. Faktisk synes jeg at han ret ligegyldig i forhold til hvad diskussionen er blevet til.

Alt hvad jeg siger er, at vi er for mange og at dét er noget lort :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 24/04-12 18:53, rettet 24/04-12 20:42 
Præcist!

Her er også lidt godt læsestof:
http://www.thelocal.se/37756/20111206/
Bashful Neophyte
103 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig