X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony strammer deres DRM


Svar
BeanoBeanoSkrevet 04/11-11 12:28, rettet 04/11-11 12:47 
I dag kan man have spil og indhold fra PSN Store på op til 5 aktive PSP/PS3 maskiner samtidig. Dette tal sætter de ned til 2 efter d. 18 november. Mit gæt er at de (og partnere) er trætte af "game sharing". Desværre forringer denne ændring friheden for alle PSP/PS3 ejere :(

Bemærk denne ændring sker først for spil/indhold der købes efter d. 18 november.

EDIT: Officiel blog post tilføjet.

Kilde
KilroyKilroySkrevet 04/11-11 15:07 
Så længe man kan låse/oplåse maskiner, som der står på linket, kan jeg ikke se problemet. Jeg er faktisk overrasket over at game sharing har fået lov til at leve så længe.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 04/11-11 15:25 
Det er ikke nogen katastrofe for de fleste men for husstande med mere end 2 PS3'er som deler indhold, er det trals.

Fint at man snart får mulighed for at deaktivere konsoller via deres hjemmeside :)
Det måtte Apple også gerne give mulighed for...
BeanoBeanoSkrevet 18/11-11 12:38, rettet 18/11-11 12:39 
Det er nu muligt at deaktivere PS3 og PSP enheder via web, i tilfælde af man har solgt en konsol (uden at deaktivede den) eller den er brændt af.

Man er dog pt. tvunget til at deaktivere ALLE aktive enheder via web siden og bagefter aktivere de ønskede maskiner igen.

Fremgangsmåde fundet på nettet:

1) Go to http://store.playstation.com/login.gvm and click on Manage Account. This will take you to the Sony Entertainment Network Account Page

2) Log in and click on account at the top

3) Now click on Devices and media and then click on the down arrow on game and click deactivate all

4) Read the message carefully and click OK. All PS3 and PSP devices for Game are now deactivated

5) Now run over to your PS3 or PSP and activate (via XMB Account Management) as normal.

Bemærk dette kan kun gøres een gang hver 6 måned.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig