X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Newbie ? om scartstik


Svar
Wired NickyWired NickySkrevet 16/07-03 10:46 
Når jeg inden alt for længe, skal tilbage til DK og hjem til samlingen, skal jeg til at tilslutte en DC, DVD og VCR til en af de gammeldags fjernsyn, med kun et enkelt scartstik. Kan jeg ikke bare benytte en billig adapter, til at tilslutte dem alle sammen på en gang?

Såden en billig en
Lunch is for wimps.
RJKRJKSkrevet 16/07-03 11:03 
Bare vær opmærksom på, at mange af disse ike har RGB og kan have væsentlige kvalitetstab. Du kan formentligt heller ikke have to kilder tændt på én gang.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Wired NickyWired NickySkrevet 16/07-03 11:23 
RJK >
Du kan formentligt heller ikke have to kilder tændt på én gang.

Nej ok, det har jeg heller ikke tænkt mig at prøve ;-) Men tak for rådet.
Lunch is for wimps.
msxtrdmsxtrdSkrevet 16/07-03 11:55, rettet 16/07-03 12:57 
Tja, hvis den har RGB, så kan du bruge den som forlænger kabel, og et du undgår at fumle bag om TVet, og ikke slider på hoved stikket. Jeg har selv oplevet at der var problemer når jeg tændte ps2 så kom der lys i saturnens kontrol lampe? Når jeg tændte for DC, ville der ikke komme billede på, før jeg trak de andre kabler ud fra splitteren.
Jeg bruger den blot til at sætte det stik i, som skal bruges nu. Alternativet er at få en af disse switches som har knap afbrydere, dog skal man nok højt op i pris for at få noget godt.

/BB
http://www.skjoldhammer.dk
NaieraNaieraSkrevet 16/07-03 12:25 
Så kan man jo ligeså godt købe en god, tyk Scart forlænger. Så får man også minimalt kvalitetstab.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
msxtrdmsxtrdSkrevet 16/07-03 12:59 
Right, men nu havde jeg jo denne her liggende, så den kunne udnyttes. Jeg købte den også med den bagtanke at have koblet flere konsoller til, men som sagt virker det ikke for godt.
crying outcrying outSkrevet 17/07-03 19:05 
RJK >
Bare vær opmærksom på, at mange af disse ike har RGB og kan have væsentlige kvalitetstab. Du kan formentligt heller ikke have to kilder tændt på én gang.

Kunne man ikke lige faa links/info til/om de 'kasser' der kan klare 3 RGB input og 1 output. Er traet af at skal skifte mellem DVD/gc/x-box hvert andet oejeblik :(

Helst nogle, hvor output er et scart kabel af en 30_50 cm's laengde.
Jusqu'a ici tout va bien....
JmogJmogSkrevet 17/07-03 23:21, rettet 17/07-03 23:23 
Jeg har en "TC30 Advanced Scart Video Control".

Den har 3 RGB-kompatible inputs og ét output (plus nogle phonoudgange). Hver indgang kan tændes/slukkes med en knap så der er ingen risiko for konflikter.

Der er ikke noget indbygget output-kabel, så du kan tilslutte dit eget scartkabel i en hvilken som helst længde.

Jeg købte min i Fona. Tror jeg gav 350,-. Electric City og sikkert Expert har den også.
RebelheartRebelheartSkrevet 17/07-03 23:39 
Jmog >
Jeg har en "TC30 Advanced Scart Video Control".

Den har jeg også. Jeg har så også købt et tykt RGB scartkabel, som jeg har forbundet fra omskifterboksen til mit tv.
Man læser tit om kvalitetstab ved sådanne omskifterbokse, men her hos mig er der altså intet tab.
Jeg har forbundet både min Xbox og min GameCube til omskifterboksen og billedet er ligeså godt, som dengang jeg havde forbundet konsollerne direkte til mit tv.
Et godt køb IMHO.
crying outcrying outSkrevet 18/07-03 21:27 
Jmog >
Jeg har en "TC30 Advanced Scart Video Control".

Har du yderlige 'navn' paa dette - kan ikke finde noget paa www !
Jusqu'a ici tout va bien....
RebelheartRebelheartSkrevet 18/07-03 22:16 
Jeg købte min hos AV-Connection. Den koster 299 kr.
Kig under AV Tilbehør/Omskifter Bokse/Scart.

http://avconnection.dk/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig