X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Scart til HDMI


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/11-10 17:49 
Vil det så sige at den fætter jeg linker til rent faktisk kan lave DC og Wii signal om til 720P?

Fætter
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/11-10 17:51 
Fandt en til hvor der står lidt mere.

Endnu en fætter
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/11-10 17:58 
Det korte svar er "nej". Nøgleordet for begge modeller er "opskalere". Du får ikke mere opløsning ud af signalet, blot noget der (med al sandsynlighed) bliver mere gnidret at se på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/11-10 18:41 
Øv, troede lige den kunne lave et 720P HDMI signal :-(
Ved nemlig ikke hvad der menes opscalere, troede bare det var opløsningen der så blev "boosted" :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 26/11-10 19:20 
Opskalere vil reelt sige at den konverterer signalet til en højere opløsning.

Så jo, den kan faktisk det du spørger om. Det store issue er så om det ser acceptabelt ud eller om det vil ligne lort. Prisen taget i betragtning er det nok det sidste. Du skal op i et par tusinde før det er rimeligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-10 00:32 
Det vil heller ikke give ret meget mening at opskalere et Scart RGB billede fra Dreamcast og Wii når konsollerne understøtter henholdsvis VGA og 480p component. Det er meget bedre kilder at arbejde med hvis der skal opskaleres på den ene eller anden måde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/11-10 01:19 
Man kan, så vidt jeg lige husker, også få en "boks" hvor du kan give den VGA og Component signal ind som så kommer ud som HDMI i 720P. Skal nok prøve at linke til den, når jeg kommer på igen engang i morgen :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-10 16:25, rettet 27/11-10 16:27 
Køb sådan en her i stedet:
http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=4341

Dreamcast outputter så vidt jeg husker 720x480p over VGA i stedet for det normale 640x480. Mange TV ser det som 640x480 og fjerner altså en del af informationerne fra signalet og derved opstår der nogle uheldige uskarpe lodrette linier i billedet (moire patterns). Gefen scaleren opskalerer Dreamcastens VGA perfekt og skarpt til 1080p, det ligner bare en million. Jeg har selv sådan og er rigtig godt tilfreds.

Jeg gav omkring 1400kr inkl forsendelse fra en ebay sælger i USA. Det var ok for et produkt der virker så fint synes jeg, men det kommer helt an på hvor meget man er villig til at ofte på den slags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig