X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min Xbox er gået kold.


Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/07-03 17:29, rettet 10/07-03 17:30 
Her for en time siden satte jeg mit nyindkøbte spil i min Xbox, og tilsluttede min spritnye controller blot for konstatere, at halvdelen af knapperne ikke virkede. Jeg gik over og skiftede til min gamle trofaste controller, samtidig med jeg bandede og svovlede over jeg skulle til byen for at bytte den nye. Men der var stadig ingen reaktion i den ene halvdel. Telefonen ringede og jeg forlod mit værelse, men da jeg kom tilbage var der sort skærm og Xboxen var slukket. Jeg prøvede at tænde den igen, men den eneste respons var en svag biplyd når powerknappen blev trykket ned.
Det kunne ikke være rigtigt. Xboxen var ikke engang et år gammel. Jeg ringede til Stereo Studio og forklarede situationen, kun for at få besked på at troppe op i en af deres butikker, for at få den repareret.
Hele denne misære kunne så have været ligegyldig, havde det ikke været for det faktum, at jeg er flyttet til Falster for halvanden uge siden, hvilket betyder, at den nærmeste Stereo Studio ligger på Fyn. Her sidder jeg så nu og har vænnet mig til scenariet, men to ting nager mig: Den har slugt et spil jeg gerne ville sidde at spille lige nu, men det mest provokerende er, at jeg ikke ved hvad der er galt med den.
Hvad er der galt min min Xbox?

Kristensen
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KTCKTCSkrevet 10/07-03 17:50, rettet 10/07-03 17:55 
Det kan være mange forskellige ting, men når den er helt død og kun afgiver en lille bip-lyd, så er det svært at præcisere det. Umiddelbart lyder det som en fejl i bundkortet, da den også fejlede med controllerne.

Du kan rent faktisk kontakte Microsoft, som så vil afhente din Xbox og reparere den, uden at du skal ud af huset. Dog skal du forberede dig på at skulle snakke engelsk i telefonen...

Du kan forresten få dit spil ud, ved at stikke en stegenål eller lignende ind i det lille hul, der sidder til venstre for eject-knappen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 17:52 
En mulighed er at dit bundkort er røget sig en tur. Det skete for mig engang. Skærmen frøs og lampen blinkede gult og rødt. Plus at Tony Hawk 3 sad i og ikke kunne komme ud. Men der sidder vist et meget lille hul hvor man kan, ved hjælp af en nål, påvirke drevet til at åbne sig.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/07-03 18:05 
KTC >
Du kan rent faktisk kontakte Microsoft, som så vil afhente din Xbox og reparere den, uden at du skal ud af huset. Dog skal du forberede dig på at skulle snakke engelsk i telefonen...

Tak for de hurtige svar, men hvordan fungerer ovenstående?
Står det i nogle af mine manualer der fulgte med til Xboxen?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 18:10 
Prøv at kigge det igennem :-) Der skulle vist være en support/troubleshooting et sted i papirene.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
OkottaOkottaSkrevet 10/07-03 18:11 
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål :

Hvis min Xbox går istykker, og det er indenfor garantien, skal jeg så bare smutte i Merlin (hvor jeg købte den)?

Vil Merlin så først sende den til reparation, og hvis den ikke kan repareres, så give mig en ny?

Kan huske der var noget snak om at Merlin ikke var så rare til at ville gøre nogetsomhelst, og bad folk selv kontakte Microsoft.

Undskyld jeg bryder ind i din tråd Kristensen - håber ikke det gør noget :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JuggernautJuggernautSkrevet 10/07-03 18:15 
Jeg ringede til Bilka hvor jeg havde købe min og de sagde at de ville sende den ind til rep. Maskinen var kun 14 dage gammel, så jeg spurgte om de kendte til købeloven...Så blev der stille og jeg skulle åbenbart lige vente et halvt minut. En ny medarbejder sagde så at jeg bare kunne komme ud at bytte den. Man skal bare gå dem på klingen.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 10/07-03 18:32 
Jeg fik at vide, at hvis maskinen var mere end 30 dage gammel, så skulle man selv kontakte Microsoft.

Og så til den gamle historie om Merlin, så sendte de maskinen ind til Microsoft, som sendte den tilbage. Det resulterede så i at jeg efter flere ugers ventetid kunne afhente min Xbox, som stadig var istykker, hos Merlin...

Derfor, ring til Microsoft med det samme, for det er tit den eneste måde at få repareret skidtet på. Der skulle gerne stå numre i dine papirer. Ellers kan du kigge på www.xbox.com i deres danske sektion...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 11/07-03 10:20 
Det kan vel egentligt ikke passe, at jeg som dansk forbruger, som køber en dansk PAL Xbox, i en dansk butik, skal ringe rundt til engelsk talende MS folk, bosiddende, med al sandsynlighed, i Irland, bare for at få min defekte Xbox ombyttet eller repareret?

Jeg har meget svært ved at forestille mig, at det samme gælder for Sony og Nintendo, hvis man har deres konsoller, og de går i stykker; Så skal man altså ikke tvinges til at ringe til Irland, så vidt jeg er orienteret, for at få tingene repareret eller ombyttet.

Ang. Merlin historien : Fik du nogensinde repareret eller ombyttet din Xbox, ved at give den til Merlin, eller måtte du selv ta' affære og kontakte MS i Irland, for at få den ombyttet?

Og en anden ting : Hvorfor er det altid jeres Xboxe som går i stykker? Jeg hører aldrig om Gamecubes eller PS2ere, der er gået i stykker?

Hvordan behandler i jeres Xboxe, siden de kan finde på at brænde bundkort af, og alt muligt? Jeg kender folk, som har haft deres V 1.0'ere, siden launchen, og dem har der ikke været problemer med.

Dammit - det er jo lige før man ikke tør ha' en Xbox stående, hvis den er så skrøbelig og pludseligt bryder sammen, og man så selv skal ha' fat i Irland, fordi forhandlerne herhjemme - hvor man har købt den - ikke gider/vil/må gøre noget ved det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 11:05 
Okotta >

Hvordan behandler i jeres Xboxe, siden de kan finde på at brænde bundkort af, og alt muligt? Jeg kender folk, som har haft deres V 1.0'ere, siden launchen, og dem har der ikke været problemer med.



Nu er det jo en intern fejl i boksen og ikke påvirket vha en hammer :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 11/07-03 11:34 
Min første PS2 døde. Dvs. skuffen gik amok og kørte ud med firdobbelt hastighed.

Jeg leverede den tilbage til Merlin og et par uger efter ringede de, at de havde en ny til mig fra NFI med ny garanti.

Ingen problemer.

Forresten har jeg nu også hørt om masser af problemer med PS2'ere - men aldrig GameCube. Umiddelbart vurderet virker den som den mest stabile (eller også bliver de bare ikke brugt så meget ;)).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 11/07-03 11:47 
Skuffen kan ihvertfald ikke give problemer :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KTCKTCSkrevet 11/07-03 13:41 
Okotta >
Det kan vel egentligt ikke passe, at jeg som dansk forbruger, som køber en dansk PAL Xbox, i en dansk butik, skal ringe rundt til engelsk talende MS folk, bosiddende, med al sandsynlighed, i Irland, bare for at få min defekte Xbox ombyttet eller repareret?
Det var også mine argumenter, men på den anden side bliver skidtet jo afhentet ved din dør. Det er da lidt service, må man sige.

Okotta >
Ang. Merlin historien : Fik du nogensinde repareret eller ombyttet din Xbox, ved at give den til Merlin, eller måtte du selv ta' affære og kontakte MS i Irland, for at få den ombyttet?
Jeg ringede jo til Irland, og efter at have snakket med dem, besluttede jeg mig for at det var for meget bøvl, og at Merlin burde stikke mig en ny Xbox med det samme. Det kom de også til, da jeg havde argumenteret nok ;)

Okotta >
Og en anden ting : Hvorfor er det altid jeres Xboxe som går i stykker? Jeg hører aldrig om Gamecubes eller PS2ere, der er gået i stykker?
De problemer jeg har haft, har været at DVD-drevet havde svært ved at læse spil og DVD'er efter et stykke tid. Dette kan i mange tilfælde løses ved en rensning af drevet, men sagen er, at flere 1.0'eres drev har været ret skrøbeligt med skidt og slid. Det er rettet i nyere versioner!

Okotta >
Dammit - det er jo lige før man ikke tør ha' en Xbox stående, hvis den er så skrøbelig og pludseligt bryder sammen, og man så selv skal ha' fat i Irland, fordi forhandlerne herhjemme - hvor man har købt den - ikke gider/vil/må gøre noget ved det.
Nu er det mere Merlin, der er nogle spader, men du vil opnå en hurtigere reparation ved at ringe til M$. At man skal snakke med dem i Irland er selvfølgelig lidt surt, og det håber jeg da også M$ ændrer, for de kan da ikke gå ud fra at alle kan snakke rent engelsk med en Irlænder med accent.

Xboxen er ikke specielt skrøbelig, og du oplever garanteret aldrig at skulle stille den på højkant, for at læse spillene (hej PSX).
Jeg har selv haft en 1.0'er, som jeg solgte for nyligt. Den har der heller aldrig været problemer med, den har været transporteret meget rundt, og den kører stadig som en drøm.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 11/07-03 13:46 
Er det ikke alment accepteret, at den gamle PlayStations drev-problemer skyldes modning og guld cd'er? Altså at man prøver at få den til at læse netop de ting, den er lavet til ikke at kunne læse?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 11/07-03 13:52 
Der var altså tilfælde, hvor laserhovedet bare var sunket, så man skulle vende den om eller stille den på højkant, for at FMV osv. ikke skulle hakke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 11/07-03 13:54 
Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan bare huske et gammelt nettræf (<NT#10) eller sådan noget, hvor der var en PSX, der skulle tiltes rundt for at æde Tekken 3, og så har jeg set andres PSX'er, der havde samme problem. Om de havde chip i, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror det faktisk ikke...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 11/07-03 13:56 
I praksis har jeg kun oplevet dette én gang, og der VAR der faktisk chip i maskinen (samtidig med at det var en kopi der blev spillet).

Jeg var så forresten ret sej, da jeg viste indehaveren af maskinen, hvordan han undgik at FMV'en hakkede osv. ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 11/07-03 14:02 
Jeg har så eksperimenteret med det (da jeg ingen forstand havde på den slags) og der var netop aldrig problemer med originaler på uchippede maskiner...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/07-03 14:15 
Hvad så med PS2'erens DRE (Disc Read Error). Er det så ubredt, som mange siger?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
kimmerkimmerSkrevet 11/07-03 18:04 
Problemet med PSX'en der skal vendes om er et meget kendt problem blandt folk der har chip i dyret. Næsten alle mine venner der har en chippet PSX skal vende den om for overhovedet at kunne starte den.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/07-03 18:05 
KTC >
Derfor, ring til Microsoft med det samme, for det er tit den eneste måde at få repareret skidtet på. Der skulle gerne stå numre i dine papirer. Ellers kan du kigge på www.xbox.com i deres danske sektion...

Tak for hjælpen. Jeg ringede til dem og de var meget flinke. Først i næste uge kommer der en og afhenter Xboxen, og jeg får den nok tilbage allerede i samme uge i repareret stand, bragt lige til døren.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KTCKTCSkrevet 11/07-03 21:52 
Velbekomme :)
Bare husk at komme til mig, hvis du skal have chip i den engang ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig