X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anmeldelser/omtale af børnespil


Svar
millenniummillenniumSkrevet 29/06-10 13:31 
Er der nogen som kender steder, hvor man kan læse anmeldelser eller omtaler af smalle børnespil. Der findes en række spilserier til Nintendo DS, som ofte er licensudgaver af kendte brands, men selvom børnene ønsker sig dem, så er de referencesøgende forældre (mig) typisk bange for at give dem dårligt licensskrald.

Der findes eksempelvis også Pixeline og Silke spil til NDS, man jeg aner ikke noget om kvaliteten. Producenterne er måske ikke interesseret i at udsende kopier til pressen...

Min søn er lige nu interesseret i Flunkerne til Nintendo DS, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan få en ide om spillets kvalitet og indhold.
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 29/06-10 13:46 
Jeg har et par stamkunder der købte både Pixeline og Flunkerne til ungerne. De synes det var mægtig sjovt den første times tid, men der gik ikke længe inden de fandt deres New Super Mario Bros frem igen.

Måske Bjergkøbing Grand Prix er noget?

Hvis det er piger kan du kigge nærmere på Princess Peach eller Mit Dyrehospital Afrika. De plejer at være et hit.

Fætter Kanin skulle være udmærket til de mindste.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ElgenElgenSkrevet 29/06-10 13:47, rettet 29/06-10 13:47 
Jeg har rigtig god erfaring med Pixeline-spillene til DS.
De er produceret at KREA og ligesom med andet legetøj står det for kvalitet. Jeg var selv en smule skeptisk, men synes det fungerer godt.

Eneste hage ved dem er, at de helt skal spilles med lyd på, og som forældre bliver man ret hurtigt træt af stemmerne, så ørebøffer kan anbefales.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/06-10 15:53 
Altså, vi anmelder dem når ellers distributørerne gider at sende dem til anmeldelse, men ofte ved de jo godt at de sidder med et produkt der er under lavmålet. Jeg ved at Hyped også forsøger sig med en børnespilsanmelder-linje.

Her er et eksempel: Velkommen til Krammekøbing
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 29/06-10 19:56 
Jeg har anmeldt en del børnespil for Gamesector (Flunkerne, Pixeline, Hallo Kitty og mindre kendte navne)

Jeg synes det er meget forskelligt, hvad mine børn gider spille - nogle gange er det SMG eller Lego-spillene, andre gange er det Flunkerne (til PC) og Pixeline..

Førstnævnte er helt klart dem, de går mest op i, mens sidstnævnte kan de fint selv sidde og hygge sig med :)
Og det med hørebøffer til Pixeline kan jeg støtte op om.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
millenniummillenniumSkrevet 29/06-10 21:07 
Bjergkøbing GP er allerede i stalden herhjemme. Det er særligt de KREA producerede spil som børn ønsker sig, men som sjældent bliver anmeldt. Pixeline har vi også prøvet på PC, men de er sjældent særligt langtidsholdbare fordi opgaverne er for smalle. NDS udgaverne har jeg ingen erfaringer med.

Flunkerne er i høj kurs, fordi bøgerne er så eminente. Men jeg frygter lidt at NDS spillene bare er en mindre kollektion at almindelige minispil, uden noget af bøgernes charme.

Som forældre skal man jo beskytte børn mod alt ondt - også dårlige licensspil. :)

NB: Jeg håber INGEN børn nogensinde vil udsættes for Casper's sportsspil:

Link...
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 29/06-10 21:29, rettet 29/06-10 21:33 
Flunkerne DS er konverteringer af PC-spillene og er ganske fine, og ret tro mod ophavet.

Disclaimer: nu har jeg så også været med til at lave nogle af dem :)
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 30/06-10 14:39 
..så er du jo inhabil X-D
The medium is the message.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 30/06-10 21:37 
Synes der var en del forskel på Flunkerne på Månen og Flunkerne og Superskurkene, som vi har.
Superskurkene finder vi er væsentlig bedre end Månen.

De to nævnte spil er meget loyale overfor bøgerne.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig