X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Red Steel II


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/06-09 09:44, rettet 02/06-09 10:14 
Selvom der er en tråd til Red Steel 1 hvor 2'eren også bliver diskuteret lidt syntes jeg det ville være lidt mere på sin plads at den havde sin egen tråd. Hér er lidt pressegøgl:

Features:

* Be the swordsman
Embody a lonesome fighter, a man of few words with a shaded past full of mystery. Face various, and increasingly stronger, enemies and defeat challenging bosses in epic and intense fights.
* Immersive edgy western setting
Visit various locations through a remote mixed metropolis in the middle of the American desert, where Eastern culture and Western culture have been smashed together into a hodge-podge jumble: Caldera. You will discover the game's immersive background and environment as you make your way through the adventure.
* Unique precision control of your weapons with Wii MotionPlus
The Wii MotionPlus provides 1:1 recognition where the sword and gun movements are precisely replicated within the game. Slash the villains the way you want! Plus Wii MotionPlus measures the power of your swing. The harder you swing the Wii Remote, the harder the sword swings in the game!
* Close combat system
Feel like a powerful master swordsman and gunslinger thanks to the first-person view that puts you in the middle of the action. Fight up to six enemies simultaneously and feel the power and freedom to use your sword or your gun at any time.
* Numerous combos
Master numerous combos with your sword and your gun ranging from triggering exciting finishing kills, parrying enemy attacks, or even deflecting bullets with your sword!

*EDIT* Ifølge €gamer er Red Steel 2 også bundlet med Wii motion + http://www.eurogamer.net/articles/e3-red-steel-2-bundled-with-wmp
WikzoWikzoSkrevet 02/06-09 12:04 
Jeg synes ikke om den nye stil. Ikke rent visuelt, men tematisk, med det der cowboy-gøgl. Jeg kunne meget bedre lide den japanske inspiration med yakuza-mafia osv. Kunne bedre lide stemningen i det første spil.

Desuden lader det ikke til, at den øgede præcision via MotionPlus gør nogen vitterlig forskel i sværdkampene. Man skal (bedømt ud fra demoen) bare hugge lidt hist og her og så undvige. Det virker slet ikke som noget særlig dybt gameplay. Desuden er det lidt underligt, at der er så meget skyderi i et spil, som bliver markedsført på sine sværdkampe.

Det er dog svært at sige, om det bliver et godt eller dårligt spil. Det første var faktisk udmærket, men led under at skulle udgives på Wii-launch. Et par måneder mere ville have gavnet. Jeg glæder mig til at høre mere om Red Steel 2, men efter Ubisofts konference er mine forventninger dalet en smule.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig