X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Animationsprogram?


Svar
nerosnerosSkrevet 09/03-09 14:45, rettet 09/03-09 15:59 
Er der nogen som kan anbefalde et let tilgenligt animationsprogram? Det behøver ikke at skulle kunne noget fancy halløj bare a la et flipbook princip eller lignende.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 11/03-09 14:57 
Ingen som kan hjælpe? Jeg leder efter et ganske simpelt program som f.eks bare skal have flipbook princippet.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/03-09 15:13, rettet 11/03-09 15:14 
Det eneste jeg umiddelbart har erfaring med er Animation Workshop 3 til Paintshop Pro, som under alle omstændigheder kan det du søger. Jeg ved dog ikke om det eksistere længere - det er meget lang tid siden jeg brugte det.

Noget helt andet er hvilket format du ønsker animationen i? Skal det bare være .gif, skal det være en reél filmbid, eller måske bare en flashfilm?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/03-09 15:19 
Ok mange tak for det :-)

Jeg har egentlig tænkt at det skulle være en lille filmbid. Jeg har før lavet noget som blev overført over på dvd så man kunne fremvise det på et TV.

Er Paintshop Pro gratis?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 11/03-09 15:44, rettet 11/03-09 15:45 
Jeg tror godt, du kan finde noget freeware ved at smide 'gif animation freeware' ind i Google - der findes i hvert fald ældre freeware-programmer.

Om gif-animation er godt nok kommer vel først og fremmest an på, hvor mange farver du bruger samtidig. Gif kan klare 256 farver.

Ang. kommercielle programmer, har jeg hørt godt om Anime Studio. I det kan du også fx skelet-animere. Koster 50$ i billigste udgave.
http://my.smithmicro.com/win/index.html

Paint Shop Pro er ikke gratis.
nerosnerosSkrevet 11/03-09 15:51 
Jeg skal ikke bruge så mange farver. Det jeg vil lave bliver ganske simpelt og noget med at tage filmstills fra youtube og få dem til at blinke med en smule tekst osv. Prøver lige at google det du forslår ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/03-09 16:26 
Til det formål er .gif i hvertfald oplagt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/03-09 18:48, rettet 11/03-09 18:55 
Jeg har fundet noget som hedder pencil, men har ikke fået set det helt igennem endnu, men det ser meget godt ud ved første øjekast.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 11/03-09 19:11 
Hvad med Flash?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 11/03-09 19:28 
Jeg overvejede at foreslå det samme, men jeg fandt det liiige fancy i forhold til ønsket :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 11/03-09 20:20 
Ja Flash er vist lidt for avanceret.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig