X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaringer med dvd.co.uk


Svar
delindedelindeSkrevet 26/02-09 20:45 
Hvad siger I til denne shop? Det virker som en stor, velfunderet biks, men det undrer mig lidt at jeg nu ikke kan finde en vare jeg bestilte for to dage siden i deres søgning. Er de the real mccoy?
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 26/02-09 20:48, rettet 26/02-09 20:49 
FYI, så er det samme butik som Base.com og Blahdvd.co.uk, hvor jeg ved fra erfaring at sidstnævnte fra tid til anden er en lille bitte smule billigere end dvd.co.uk.

Men du skal være opmærksom på at alle tre butikker sender (i hvert fald film under £16) fra Schweiz, og ifølge Post-DK er det lig med toldfare. Du kan altså komme til at skulle betale en dummebøde på 155,- + moms, hvis du handler hos de her butikker. Bliver man ikke fanget er det dog nogle yderst fornuftige butikker, hvor forsendelsen oftest kun tager to-tre dage.

Mht. den film du ikke kan finde, så prøv at logge ind og se hvad status på din bestilling er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 26/02-09 21:59 
Hm, jeg kan lide at du mener det er en fornuftig butik...alene det at andre har haft en god oplevelse med dem, det borger lidt for dem. Men det med Schweiz, det lyder så gu lidt mystisk, for det bliver der ikke givet udtryk for nogle steder på hjemmesiden. Tvært imod skriver de, at de bruger Royal Mail som forsender, og at de gerne sender TIL Schweiz. Men lad det nu komme an på en afsenderadresse.
Jeg har bestilt tre film, en PS3 fjernbetjening og et stykke legetøj...og det er legetøjet, der ikke længere kan findes på deres side. Hvem ved, måske har jeg købt den sidste eller noget, men jeg havde egentlig forventet en "udsolgt" eller lignende ved en søgning på det. Der er heller ikke noget ved søgning på produktnummeret på fakturaen.

Men jeg ser ad...deres forsendelsespriser var i hvert fald rimelige, 1£ for en film, 4 og 5£ for en remote hhv. et stykke legetøj.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 26/02-09 22:07 
Film under £16 sendes helt sikkert fra Schweiz. Jeg har handlet der mange gange efterhånden. Over £16 nægter de nogle gange at sende tingene, men er det væsentligt dyrere (som f.eks. Spider-man sættet var eller er), så sender de gerne, men så er det fra England. Og så tager det væsentligt længere tid end det gør når de sender fra Schweiz.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 26/02-09 23:37 
Lad det være så. Bare det kommer:-)
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
delindedelindeSkrevet 01/03-09 11:31, rettet 01/03-09 11:32 
delinde>
Lad det være så. Bare det kommer:-)

Og det gjorde noget af det så i går, kun et par dage undervejs. Meget tilfredsstillende! Der kom tre bluray, og en PS3 remote...i tre separate pakker, hmm. Det kunne være en del af deres under 18£ taktik, for at holde pakkens samlede værdi under 18£ og dermed ude at toldens søgelys, hvem ved. Det virkede i hvert fald...plus, posten kunne mase det hele gennem brevsprækken. Det kom ganske rigtigt fra Schweiz, og dybt inde på siden kan man også læse, at de kan finde på at sende fra Schweiz, under 18£. Men det er vist ikke noget de er helt stolte af, at dømme ud fra hvor nemt det er at finde oplysningerne.
Desuden ser det ud til, de gerne laver en "coolshop", i hvert fald med deres "2 bluray for 18£" tilbud. Jeg fik to lettere brugte, med let slitage på coveret. Skiverne er i udmærket stand, så jeg synes ikke der er grund til at lægge mere i det...men nu ved jeg, og andre, det i hvert fald.
Legetøjet er stadig på vej, men det skulle så også være sendt fra England. Bare det kom LIGE NU, jeg har the Bop-It shakes!:-)
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 01/03-09 13:23 
Jeg har aldrig modtaget brugte film eller spil fra dvd.co.uk eller blahdvd.co.uk. Hvis du skriver og brokker dig kan det være de giver dig lidt rabat, måske.

Desuden er £18 langt over momsgrænsen på 80,-. Toldgrænsen er steget til over 1000,-, men det der betyder noget er momsgrænsen på 80,-, der som nævnt kan forårsage en dummebøde på 155,- + moms. Det er dvd.co.uk osv. ikke sikrede imod.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 01/03-09 13:39 
Nah, gider ikke rode mere med det, da filmene som sagt er i udmærket stand. Desuden vil jeg næppe handle der igen, skulle der løbe moms og gebyr på er det pludselig ikke en god deal længere. Så den oplevelse rigere vil jeg nu bare se frem til min Bop-It, og siden glemme alt om dvd.co.uk:-)
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 01/03-09 14:46 
At æskerne virker slidte er i øvrigt på ingen måde en garanti for at de rent faktisk har været brugt. Jeg har som nævnt aldrig selv modtaget brugte varer derfra, og jeg har aldrig hørt om andre der har, så at smide dem i samme kategori som Coolshop er lige grov nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 01/03-09 16:02 
Tro mig, de var brugte. Jeg smider dem i hvilken som helst katogori, jeg finder passende...og "coolshop" er IMHO meget passende, da de tilsyneladende også kan finde på at sende brugte spil ud, som nye. Sådan er det bare:-). Men du er selvfølgelig i din gode ret til at mene noget andet.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 01/03-09 16:26, rettet 01/03-09 16:29 
Hvor er det lige alle de internetbutikker skulle få alle de brugte spil og film fra? Coolshop er én ting, som jeg ikke vil blande mig i, eftersom jeg aldrig har handlet der, men hvor dvd.co.uks brugte film skulle komme fra, kan jeg altså ikke se. De køber dem ikke af folk, ligesom Secondspin.com og lignende, og de tager ikke imod returvarer hvor forsejlingen er brudt (medmindre varen er defekt, selvfølgelig), så hvor er det lige de skulle få decideret brugte film fra? Jeg har købt deres '2 for £XX'-tilbud før, og aldrig fået noget der bare lignede brugt, så det er da lidt pudsigt at du skulle blive spist af med et par film de har været i den lokale GameStop og købe. Det virker som en underligt fungerende forretning, når de køber brugte, engelske udgivelser og sender dem til Schweiz, for så at sælge dem derfra som nye...

I øvrigt snakkede du tidligere om at de FILM du havde modtaget skulle være brugte, men nu er det lige pludseligt også spil?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 01/03-09 19:24 
Naiera>
Hvor er det lige alle de internetbutikker skulle få alle de brugte spil og film fra?

Der er virkeligt ikke noget, jeg kan svare dig på.

Naiera>
Jeg har købt deres '2 for £XX'-tilbud før, og aldrig fået noget der bare lignede brugt, så det er da lidt pudsigt at du skulle blive spist af med et par film de har været i den lokale GameStop og købe. Det virker som en underligt fungerende forretning, når de køber brugte, engelske udgivelser og sender dem til Schweiz, for så at sælge dem derfra som nye...

Ja, jeg finder det også meget pudsigt. Jeg vil ikke begynde at gætte på, hvor de stammer fra, men synes bare det burde angives, at man risikerer at få brugte varer.

Naiera>
I øvrigt snakkede du tidligere om at de FILM du havde modtaget skulle være brugte, men nu er det lige pludseligt også spil?

Hvad er dit problem, tror du jeg har en skjult dagsorden med at svine internetbutikker til, eller vil du bare ikke acceptere, at andre har haft en anden oplevelse end dig?
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 01/03-09 19:31 
delinde>
Ja, jeg finder det også meget pudsigt. Jeg vil ikke begynde at gætte på, hvor de stammer fra, men synes bare det burde angives, at man risikerer at få brugte varer.

Du er stadig den eneste der påstår at have oplevet det. 'Store returns' (som normale butikker sender tilbage til distributørerne fordi de ikke har kunnet sælge dem) kan godt have været i så uheldig en stand, at det kan misforstås som brugte varer. Ikke at jeg synes det på nogen måde er fedt at butikker sælger folk varer i så skidt stand.

delinde>
Hvad er dit problem, tror du jeg har en skjult dagsorden med at svine internetbutikker til, eller vil du bare ikke acceptere, at andre har haft en anden oplevelse end dig?

Jeg har ikke noget problem. Du startede bare med at skrive at det var film du havde modtaget, men så blev det senere til spil. Men for at være helt ærlig, så virker du lige lovligt ivrig efter at smide butikken i samme kategori som Coolshop; altså butikker der ikke har problemer med at sælge brugte varer som nye.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 01/03-09 20:09 
Naiera>
Du er stadig den eneste der påstår at have oplevet det. 'Store returns' (som normale butikker sender tilbage til distributørerne fordi de ikke har kunnet sælge dem) kan godt have været i så uheldig en stand, at det kan misforstås som brugte varer. Ikke at jeg synes det på nogen måde er fedt at butikker sælger folk varer i så skidt stand.

Måske er jeg bare den første der har skrevet om det i dette forum. Måske er mine lidt mere slidt end dem, andre har fået. Måske er det første gang de gør det. Men der foreligger ingen misforståelse om, hvorvidt varen er brugt eller ny.

Naiera>
Jeg har ikke noget problem. Du startede bare med at skrive at det var film du havde modtaget, men så blev det senere til spil.

Nå, ok. Jeg skulle altså bare have bøjet det i neon, så. Tjek. Den anden tråd om Coolshop omhandler spil, denne tråd omhandler film. Så skulle DET være på plads.

Naiera>
Men for at være helt ærlig, så virker du lige lovligt ivrig efter at smide butikken i samme kategori som Coolshop; altså butikker der ikke har problemer med at sælge brugte varer som nye.

Nå, du kan da alligevel godt selv kalde det hele for varer. Men nu er det i hvert fald specificeret ovenfor. Tja, og du virker ærligt talt lidt ivrig efter at overbevise mig om at mine øjne bedrager mig, filmene ER nye, og hvis jeg mener noget andet er jeg bare ude på at svine andre til.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 01/03-09 20:16 
delinde>
Måske er jeg bare den første der har skrevet om det i dette forum.

Jeg kommer på flere fora hvor mange forskellige brugere benytter sig af dvd.co.uk og dennes 'klonbutikker'. Aldrig har jeg hørt om folk der oplevede at modtage brugte varer.

delinde>
Nå, ok. Jeg skulle altså bare have bøjet det i neon, så. Tjek. Den anden tråd om Coolshop omhandler spil, denne tråd omhandler film. Så skulle DET være på plads.

Din formulering lidt tidligere i tråden var for mig at se lidt kringlet, men nu kan jeg så se hvad du mente...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
delindedelindeSkrevet 01/03-09 20:48 
Naiera>
Jeg kommer på flere fora hvor mange forskellige brugere benytter sig af dvd.co.uk og dennes 'klonbutikker'. Aldrig har jeg hørt om folk der oplevede at modtage brugte varer.

Der kan man bare se. Man må da ikke håbe det udvikler sig til en blivende trend så. Men jeg skal tage et par billeder i morgen, når lyset er til det. Så skulle eventuel tvivl blive ryddet af vejen.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
delindedelindeSkrevet 03/03-09 16:57 
For at lægge låg på denne tråd, der blev noget længere end forventet, er der her billeder af slitagen.

http://www.homeland.dk/images/bdcover1.jpg
http://www.homeland.dk/images/bdcover2.jpg
http://www.homeland.dk/images/bdcover3.jpg

Nu skal det hele jo ikke gå op i øv og bah, for i dag dukkede så sidste del af ordren op, fra UK:-)

http://www.homeland.dk/images/bopit.jpg

Et kort øjeblik overvejede jeg at gemme den i æsken, og lade den skyrocket´e i værdi...men så kom jeg til fornuft!:-)
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-09 17:04 
Er der ridser i skiven og kommer BD film normalt i folie? Kan de skader der ikke ligeså godt være opstået ude på et lager hvor de måske er blevet behandlet lidt dårligt?

Hvis der ikke er ridser i skiverne så kan jeg ikke se at det der er et argument for at de skulle være brugte. Jeg har tit købt lign. nye vare i forretninger hvor de simpelthen bare var behandlet dårligt.
Men det er da stadig skidt når man forventer en spritny vare :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/03-09 17:14 
Alle af de 15 BD film jeg har købt har været i folie...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
delindedelindeSkrevet 03/03-09 17:18 
Konsolkongen>
Er der ridser i skiven og kommer BD film normalt i folie? Kan de skader der ikke ligeså godt være opstået ude på et lager hvor de måske er blevet behandlet lidt dårligt?

Aner det ikke, har ikke købt BD-film før. Ud over de to film, der ikke var i folie, fik jeg en Full Metal Jacket i folie. Filmene er fin-fin, ingen synlige ridser, kun små-snulder. Meget som mine egne DVD-film ser ud. Ridser, knækkede plastikdele, fedtfingre...det er ikke en ny vare i min verden. Og hvis det stammer fra et lager, så burde det lager i hvert fald stramme lidt op:-)
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-09 17:30 
Echelon VI>
Alle af de 15 BD film jeg har købt har været i folie...

Hmm ja så lyder det godt nok underligt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/03-09 17:47 
Jeg tror jeg har købt de fleste film hos Play. Det store spørgsmål er så, om Play selv foliere nogen film, som måske ikke kommer i folie fra distributøren, for at beskytte dem.

Jeg arbejder selv for en mindre distributionsvirksomhed, hvor jeg har meget med lageret at gøre. Langt under halvdelen af vores vare kommer i folie - der er så heller ikke tale om optiske medier, hvor jewelcaset helst skal holdes pænt, så man kan have det stående fremme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 03/03-09 18:07, rettet 03/03-09 18:10 
delinde>
For at lægge låg på denne tråd, der blev noget længere end forventet, er der her billeder af slitagen.

De der billeder beviser ikke at der er tale om brugte varer. Vi er helt enige om at standen ikke er acceptabel, men der kan ligeså godt være tale om lagerslidtage. Især hvis de har været ude hos en B&M butik, for så at blive sendt tilbage til distributøren, som så har dumpet dem hos dvd.co.uk. Har de været ude hos en B&M butik kan de covers du har fået endda have stået på hylden, i butikken.

Et af de største problemer jeg har med BD-film jeg modtager med posten, er de der hængsler der knækker af. Det sker både med de tykke og de tynde æsker. Hos postvæsenet er det åbenbart en sport at sætte sig ovenpå de ting de behandler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/03-09 18:18 
Det ved Sloth nok noget om. Hvis vi spørger pænt kan det være vi kan blive inviteret til deres næste konkurrence-aften :-)
delindedelindeSkrevet 03/03-09 18:32 
LOL! Vi tager en fedtspiller mere, så:-).

Hvornår er en vare så brugt, i din terminologi? Hvor længe skal den have stået på hylden i butikken, eller hvor mange mennesker skal have hevet den ud og sat den ind igen. Hvad hvis det er samme person? Over en periode? Hvor mange gange skal den være sendt frem og tilbage mellem den ene og den anden? Skal den være knækket over knæet, skal der sidde en bussemand på den?

Det kan da være flintrende ligegyldigt, hvordan de film er kommet til at se sådan ud. Fakta er, at de ser sådan ud, og det er bare ikke en ny vare! En ny vare ser nyproduceret ud, og i det mindste ud som om, jeg er den første der tager varen i brug. Gør den ikke det synes jeg ikke man kan sælge varen som ny. Så kald dem "uforholdsmæssigt ofte mellemtransporteret", "uhensigtsmæssigt langvarigt hyldeopbevaret", kald det hvad du vil! Men nu kan jeg da bedre forstå, at du aldrig har hørt om nogen der har modtaget brugte varer før.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
NaieraNaieraSkrevet 03/03-09 18:36, rettet 03/03-09 18:37 
delinde>
Hvornår er en vare så brugt, i din terminologi?

Når den har været hjemme ved en forbruger, som du og jeg, og været i brug.

Og, igen, hvis du er utilfreds med standen, så synes jeg du burde skrive til dvd.co.uk og brokke dig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 03/03-09 18:41 
De bliver altså ikke behandlet specielt hårdt - hvis vi skulle stå og stampe på alle forsendelser, havde vi ikke meget andet at lave ;o)

Vi går heller ikke og kaster med tingene, ej heller går vi og bøjer ting bare fordi vi kan.
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-09 18:43, rettet 03/03-09 18:44 
Naiera>
delinde>
Hvornår er en vare så brugt, i din terminologi?

Når den har været hjemme ved en forbruger, som du og jeg, og været i brug.

Det synes jeg heller ikke der kan være tvivl om.
Vi modtager ofte spil i kassevis især op til release. Og selvom de er tæt pakket og aldrig har været oppe af kassen ser jeg da nogengange at et cover er godt smadret.

Varen er stadigvæk ny men vi plejer nu at være flinke til at slå lidt af prisen hvis coveret er godt smadret. Det du viser billeder af er heldigvis langt fra "godt smadret" :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
delindedelindeSkrevet 03/03-09 18:56 
Naiera>
delinde>
Hvornår er en vare så brugt, i din terminologi?

Når den har været hjemme ved en forbruger, som du og jeg, og været i brug.

Ah ok. Så er det da godt den ikke hang helt i laser eller der var spildt en kop kaffe på den. Så havde den jo stadig været ny, bare det var sket på lageret eller i butikken.

Naiera>
Og, igen, hvis du er utilfreds med standen, så synes jeg du burde skrive til dvd.co.uk og brokke dig.

Som jeg skrev i et af mine allerførste svar, så vil jeg ikke gøre mere ved det. I det hele taget forstår jeg slet ikke, at denne tråd er kommet så vidt! Helt utroligt.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
delindedelindeSkrevet 03/03-09 18:59 
Konsolkongen>
Det synes jeg heller ikke der kan være tvivl om.
Vi modtager ofte spil i kassevis især op til release. Og selvom de er tæt pakket og aldrig har været oppe af kassen ser jeg da nogengange at et cover er godt smadret.

Varen er stadigvæk ny men vi plejer nu at være flinke til at slå lidt af prisen hvis coveret er godt smadret. Det du viser billeder af er heldigvis langt fra "godt smadret" :)

Nej heldigvis, det er rent kosmetisk.
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-09 19:01 
delinde>
Ah ok. Så er det da godt den ikke hang helt i laser eller der var spildt en kop kaffe på den. Så havde den jo stadig været ny, bare det var sket på lageret eller i butikken.

Jeg synes godt nok du overdriver helt voldsomt. Skal det stilles op meget sort på hvidt så mener du altså at en vare der har stået i en butik og som andre har haft mulighed for at røre ved ikke længere er en ny vare? Så kan du jo næsten ikke købe noget nyt nogensteder :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
delindedelindeSkrevet 03/03-09 19:08 
Konsolkongen>
Jeg synes godt nok du overdriver helt voldsomt. Skal det stilles op meget sort på hvidt så mener du altså at en vare der har stået i en butik og som andre har haft mulighed for at røre ved ikke længere er en ny vare? Så kan du jo næsten ikke købe noget nyt nogensteder :/

Jamen jeg ved det godt, og det piner mig også! Men jeg ved bare ikke hvordan man ellers kan stille det op...det var ikke meningen, det skulle udvikle sig til uskønt flueknepperi, men bare ment som "til behagelig info" til andre der måtte undre sig over noget tilsvarende. I stedet skal jeg tage stilling til hvordan alskens distributører virker, for at forstå hvorfor jeg ikke får en ny vare!(undskyld, det JEG vil opfatte som en ny vare).
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig