X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

UK GCN - passer stikket i DK?


Svar
bootsbootsSkrevet 28/06-03 23:27, rettet 29/06-03 00:48 
Jeg har fundet et sted i England, hvor jeg kan købe en ny (PAL) GCN + GBplayer for ca. £130 inkl. porto (- nej, jeg fortæller ikke hvor, før jeg selv evt. har købt...). Det synes jeg lyder ret billigt; men der står at den har UK power cable. Nu er mit spørgsmål så: Har UK samme strømstyrke som DK? - Og passer stikket? Er der nogen her, der har købt GCN i UK?
RJKRJKSkrevet 28/06-03 23:47, rettet 28/06-03 23:48 
Stikket passer IKKE. Så vidt jeg husker er strømstyrken den samme, men du kan ikke få stikket ind i stikkontakten (don't try...).

Har du forstand på det, kan du muligvis bare skifte stikket ud. Men få lige en bekræftelse først på, at styrken ER den samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 28/06-03 23:50, rettet 28/06-03 23:52 
No problem. Stikket kan jeg sagtens få skiftet hos en elektriker jeg kender. Man kan vel også bare bruge én af de dér fikse adaptere man bruger i udlandet....der er bare lige det med strømstyrken...
olmeolmeSkrevet 28/06-03 23:53 
De har 240V, 50Hz som er cirka det samme som her. Så der skulle ikke være problemer.

lonelyplanet
dRxLdRxLSkrevet 28/06-03 23:55, rettet 29/06-03 00:01 
Dreamcasts købt i Danmark virker fint i England.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 28/06-03 23:57 
boots >
Man kan vel også bare bruge én af de dér fikse adaptere man bruger i udlandet....

Jaeh, det er bare spørgsmålet, om det er besværet for en relativt lille besparelse...

GCN + GB Player er jo et fast tilbud fra Nintendo, så mon ikke også vi får det at se herhjemme inden længe...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:01 
Det ved man jo aldrig; men foreløbig koster en player en plovmand i DK, og den kan åbenbart kun købes hos EBgames. Ser ikke ud til at der er særlig mange forhandlere der satser på den. Desuden er en ny NGC ret dyr her i DK lige for tiden... Et tilbud på NGC + player i DK kommer jo nok til at ligge over det engelske.
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:06, rettet 29/06-03 00:08 
Jeg har ikke forstand på prissætning i Danmark :) Jeg ved bare at det er et worldwide tilbud, der har en retailpris på $150 = 975 kroner. Så burde det vel ligge omkring 1.250,- herhjemme...? £130 = 1.400 kroner...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 29/06-03 00:08 
Man kan vel ikke regne direkte over, de prissætter dem vel forskelligt fra land til land.
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:09 
Det eneste jeg siger er, at noget der er 45% dyrere end MSRP vel ikke kan siges at være specielt billigt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:10 
Ohhh ja; men her i DK betaler vi jo 25% i moms... Og så kommer der jo sikkert også nogen afgifter oveni. Prøv at sammenligne prisen på en US GCN og en dansk. Det er lidt af en prisforskel...
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:11 
RJK >
Det eneste jeg siger er, at noget der er 45% dyrere end MSRP vel ikke kan siges at være specielt billigt...

Undskyld; men hvad er MSRP?
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:11 
Hvad er MSRP på en løs GameCube i USA? $125?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:13 
boots >
Undskyld; men hvad er MSRP?

Manufacturer's Suggested Retail Price

Jeg kan ikke lige huske, hvad vi kalder det i Danmark, så derfor... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:14, rettet 29/06-03 00:59 
Vejledende pris?
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:15 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:19 
RJK >
Hvad er MSRP på en løs GameCube i USA? $125?

Nærmere $119; men det er da ihvertfald langt billigere end prisen på en ny GCN i DK i dag - medmindre man er enormt heldig. Jeg gav kun 634,- for min. Jeg var én af de heldig der fik en GCN til 999,- minus rabatbon'en for GBASP på 365,-
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/06-03 00:28 
Hos os koster GC/GB-player 479,- for Basic Members. MEN i følge Nintendo kommer alle GameCubes fremover med playeren bundlet, også i Danmark. Så forhandlerne kan ikke vælge at de ikke vil satse på den. Når det så er sagt ved jeg endnu ikke hvad de har tænkt sig med de maskiner der ligger ude hos forhandlerne. Men der er en god chance for at de får lagt en Player oveni til samme pris.
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:29 
Så vidt jeg lige kunne se er MSRP på en løs GCN også $149 i USA. Dvs. at man ikke kan købe den uden GB Playeren.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:30 
King Chaos >
Hos os koster GC/GB-player 479,- for Basic Members. MEN i følge Nintendo kommer alle GameCubes fremover med playeren bundlet, også i Danmark. Så forhandlerne kan ikke vælge at de ikke vil satse på den. Når det så er sagt ved jeg endnu ikke hvad de har tænkt sig med de maskiner der ligger ude hos forhandlerne. Men der er en god chance for at de får lagt en Player oveni til samme pris.

Nu er der jo ikke så himmel mange forhandlere tilbage efterhånden. Når jeg kigger på nettet er prisen for en NGC 17-1800 eller mere, så selvom playeren kommer oveni til samme pris, er det stadig dyrere end i England...
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:35, rettet 29/06-03 00:39 
boots >
Nu er mit spørgsmål så: Har UK samme strømstyrke som DK? - Er der nogen her, der har købt GCN i UK? (Jeg poster også spørgsmålet på Konsolforum, så I behøver ikke svare begge steder).

Jeg gentager lige mit spørgsmål....
Jeg har fået oplyst at de kører med 240 V og 50 Hz (Tak Olme!). Vi kører med 220 V og 50 Hz - kan det give problemer?
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:39 
boots >
Når jeg kigger på nettet er prisen for en NGC 17-1800 eller mere,

Så lad være med at kigge på nettet :) Den lokale boghandel: 1.400,- incl. Metroid Prime...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 29/06-03 00:39 
olme >
De har 240V, 50Hz som er cirka det samme som her. Så der skulle ikke være problemer.

Ja :-)
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:42 
RJK >
boots >
Når jeg kigger på nettet er prisen for en NGC 17-1800 eller mere,

Så lad være med at kigge på nettet :) Den lokale boghandel: 1.400,- incl. Metroid Prime...

Nu står jeg jo ikke og skal bruge en Metroid Prime, og jeg tror næppe at jeg kan få 500,- for dét spil i dag.... Hvilken boghandel er dét i øvrigt?
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:43 
Jeg siger jo ikke andet, end at man sagtens kan finde tingene billigere, hvis man kigger sig omkring... Det er en Bog & Idé, så vidt jeg husker...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:45 
RJK >
Jeg siger jo ikke andet, end at man sagtens kan finde tingene billigere, hvis man kigger sig omkring... Det er en Bog & Idé, så vidt jeg husker...

OK? I vores Bog & Idé koster den 1799,-!
RJKRJKSkrevet 29/06-03 00:49 
Måske er priserne bare lavere i Jylland...? ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:52 
Nå, men tak for svarene. Jeg tror alligevel jeg venter lidt endnu så.....men det er godt nok sejt....Siden vi har fået AC har mine døtre ikke sluppet Cuben. Nu har jeg lige fået Zelda; men det er umuligt for mig at komme til at spille. (Jeg spiller selvfølgelig også AC; men i min by er det nat om dagen hvor jeg er på arbejde. Så kan jeg lige få lov til at spille lidt, når ungerne er smidt i seng....). Jeg vil jo også gerne have dén player; men som I kan se, er jeg nødt til at skaffe en ekstra Cube til mig selv, hvis jeg vil kunne bruge den... ÅHHH, hvor er det surt at vente...
bootsbootsSkrevet 29/06-03 00:53, rettet 29/06-03 01:01 
RJK >
Måske er priserne bare lavere i Jylland...? ;p

Tjoo, det ER jo uden for EU, ikk'?...hehe

Tråden kan godt blive lukket nu....
dRxLdRxLSkrevet 29/06-03 01:07 
Du får også en dansk garanti med når du køber Cuben i Danmark. Den kan være rar at have hvis lortet går i stykker indenfor et år.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dpldplSkrevet 29/06-03 01:20 
Og vis coolshop holder deres pris på GC også GBA player kommer med. Og de har den på lager ;)

Så koster det jo kun 1300kr i DK. Men det er lige om de holder prisen. Og så hvor lang tid man kommer til at vente efter man har bestilt :D :D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/06-03 08:31 
Jeg var af den opfattelse at det var engelske maskiner Coolshop solgte???
APHAPHSkrevet 29/06-03 08:44 
boots >
Jeg har fået oplyst at de kører med 240 V og 50 Hz (Tak Olme!). Vi kører med 220 V og 50 Hz - kan det give problemer?

I Danmark er spændingen 230V, hvorimod den er 240 i UK. En trafor tager ikke skade ved at blive belastet med en lavere spænding end den nominelle, så du kan uden problemer bruge en UK strømforsyningen i danmark. Men du bliver formenligt nød til at skifte stikket på strømforsyningen, da der anvendes andre typer stik i uk end her i landet
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 29/06-03 12:03 
Nu har vi så for længst slået fast at stikket skal skiftes...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
APHAPHSkrevet 29/06-03 12:23, rettet 29/06-03 12:29 
Da jeg har faglige kendskab til emnet, slog jeg bare fast at det er muligt at anvende en engelsk strømforsyning i dk, selvom mærkestrømmen er 240v
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig