X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

H.P. Lovecraft film?


Svar
nerosnerosSkrevet 08/09-08 17:48, rettet 08/09-08 18:36 
Ja som overskriften hentyder til så leder jeg i øjeblikket efter film som er baseret efter Lovecrafts romaner. Jeg kender til In The Mouth Of Madness og The Curse mener jeg også er efter en novelle, men er der andre?

Eller bare film som omhandler sådanne dystre universer ;-)

The Curse
Bashful Neophyte
51 emne(r).
« < 1 2

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/11-12 18:52, rettet 02/11-12 18:57 
Dagon kom ud på tysk Blu d. 18. okt. 1080p-kvaliteten er fin. Lidt grums hist og her, men gengiver generelt filmens dystre look med god klarhed (set på et 42" tv). Nok til at kvaliteten overraskede mig positivt.

Der er DTS-HD-lyd på både tysk (synkroniseret) og engelsk/spansk (oprindeligt). Jeg så det engelske og skiftede kort over til det tyske undervejs. Baggrundslyden virkede her lidt mere "klar". Jeg bemærkede kun dette ved at skifte frem og tilbage mellem lyden under en kort sekvens (RE4-momentet efter ca. 30 min). Jeg har ellers intet at udsætte på det engelske efter første gennemsyn (hørt i DTS-HD via AV-modtageren Harman Kardon AVR 260 i Dolby Headphone med et par Beyerdynamic T70-hovedtelefoner).

Ligheden med Resident Evil 4 er vel stadig ikke til at komme udenom. Den er ikke konsekvent hele vejen, men fans af RE4 burde give filmen et tjek og bliver næppe skuffede efter ca. 30 min :)

Mht. Lovecraft står filmen stadig som den hidtil mest troværdige, jeg har set i den retning. Jeg husker dog dårligt Dagon-novellen - er ret sikker på, jeg læste den i ca. 1996 inden min 1-års opgave om Lovecraft, men jeg læste sgu så meget af ham dengang, så alting flød sammen. :)

Ved ikke, om det giver mening at kalde den for UNCUT-udgaven, men det er den på 98 min. Jeg har ikke lige tjekket, hvad forskellen er fra den på 94-95 min (om denne bare er PAL eller hvad). Og husker ikke, om min gamle dvd er den danske PAL-udgivelse eller US-udgivelsen.

Til dem, der fatter hat af spansk: Slå helst tysk tekst til på den tyske Blu-udgivelse! :) Den halter lidt efter den spanske tale, men letter jo forståeligheden, hvis man forstår bare lidt tysk :P
Selv den tyske tekstlægger måtte give op et enkelt sted med teksten "Nicht verstandlich". :D

H.P. Lovecraft film?

Mere info om udgivelsen hos den tyske udgiver (3L Homevideo):
http://www.3l-homevideo.de/detail.php?ID=413

Anmeldelse af dansk dvd (94 min) på uncut.dk:
http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=186

Dagon (Blu-ray): Amazon.de - EUR 12,99
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
51 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig