X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 / modificering til partymaskine


Svar
kvikkvikSkrevet 02/09-08 11:30 
Hej alle,

Jeg er flyttet sammen med kæresten, der er ret så glad for Singstar og Buzz, hvortil hun har en lang række af spillene.
Hun har selv en PS2 slim, og jeg har en gammel ps2 (uden network adapter).

Det slår mig hver eneste gang, at vi holder et eller andet arrangement, at det er pisse irriterende at skifte dvd konstant, og jeg begyndte derfor at undersøge mulighederne for afspilning på harddisk (uden cd!).

Det skabte hurtig stor forvirring for mig, men jeg synes da at have fanget de enkelte begreber.

Så vidt jeg kan forstå, vil den smarteste løsning være at chippe PS2'en eller PS2 slim'en, have en DVD med HDloader siddende i drevet, og så have spillene liggende på harddisken, og selve dvd'erne gemt langt væk.

Jeg er helt sikker på, at der herinde findes spandevis af folk der kan vejlede mig, så derfor prøver jeg det.

Hvad vil være den letteste løsning for mig? - Jeg ville ikke have det store problem med at chippe en af maskinerne.
Det eneste jeg er interesseret i, er at kunne spille alle spillene fra en harddisk, og helt undgå at skifte dvd i drevet.

På forhånd tak for hjælpen.
KTCKTCSkrevet 02/09-08 11:36, rettet 02/09-08 11:36 
HDloader / HDAdvance og en netværksadapter i din GAMLE PS2, for her kan du have harddisken internt i maskinen, og så arbejder den meget hurtigere. På slim skal harddisken forbindes med USB, og siden det er USB1, er den faktisk langsommere til at indlæse end fra DVD!
Og så er det slet ikke nødvendigt med en chip :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kvikkvikSkrevet 02/09-08 11:41 
KTC>
HDloader / HDAdvance og en netværksadapter i din GAMLE PS2, for her kan du have harddisken internt i maskinen, og så arbejder den meget hurtigere. På slim skal harddisken forbindes med USB, og siden det er USB1, er den faktisk langsommere til at indlæse end fra DVD!
Og så er det slet ikke nødvendigt med en chip :)

Tak for svaret! :)
Jeg havde ikke lige tænkt på, at slim er USB1, det udelukker den selvfølgelig.

Kan HDloader ikke kun køre når maskinen er chippet, eller er det noget jeg har misforstået?
KTCKTCSkrevet 02/09-08 11:42 
Det er noget du har misforstået, ja :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kvikkvikSkrevet 02/09-08 11:53 
KTC>
Det er noget du har misforstået, ja :)

Cool, så jeg skal bare bruge en network adapter, en til PS2'en understøttet harddisk samt en dvd med HD Loader på, så er jeg kørende? :-)
Helt uden noget funky stuff som swaptools og lignende? :)

Har du evt. en slave-guide jeg kan følge?
KTCKTCSkrevet 02/09-08 13:03 
Man forbinder harddisken med netværksadapteren, forbinder netværksadapteren med sin PS2, sætter HD Loader DVD skiven i, og så er man kørende.

Du booter bare fra HD Loader skiven, så indlæser den en menu og lister indholdet fra din harddisk. I menuen kan du også installere nye spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
kvikkvikSkrevet 03/09-08 14:14 
KTC>
Man forbinder harddisken med netværksadapteren, forbinder netværksadapteren med sin PS2, sætter HD Loader DVD skiven i, og så er man kørende.

Du booter bare fra HD Loader skiven, så indlæser den en menu og lister indholdet fra din harddisk. I menuen kan du også installere nye spil.

Tak for dine uddybene svar, jeg er blevet meget klogere. :-)

Jeg tror dele af min misforståelse bestod i, at mange af de guides jeg har læst, er beregnet til decideret piratkopiering, og når jeg tænker over det, er det jo egentlig meget logisk, at din nævnte løsning VIL kræve at ens PS2 er chippet, hvis de spil man har overført til harddisken er uoriginale. :-)
Har jeg ikke ret i det, eller er jeg stadig forvirret? - Ikke at det betyder noget nu.

Endnu engang tak for hjælpen. Jeg holder øje med ebay for netværks adaptere!
KTCKTCSkrevet 03/09-08 14:59 
Jo, det er korrekt (mere eller mindre, for der findes måder at omgå det uden chip også, men det er jo uinteressant i dit tilfælde og tabu på Play:Right).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig