X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RGB Scart switchbox


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-08 23:17 
Hvor kan man finde en Scart switchbox i god kvalitet til en rimelig pris? Mange har før snakket om den der Joytech ting men jeg synes ikke jeg kan finde den andre steder end gamebits der vil have syge priser for den.
Den skal helst være pæn, gerne hifi-lang (43cm?) og skal naturligvis have RGB på alle indgange og så lidt kvalitetstab som muligt. Et smart LCD display i fronten hvor man kan skrive navn på kilderne ville også være rart.

Fjernbetjening er ikke et must, men det er det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 31/08-08 23:38 
Har du tjekket Ebay.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-08 23:42, rettet 31/08-08 23:43 
Ja men kun efter Joytech AV Control Center. Vil gerne have anbefalinger på andre inden jeg køber, de fleste af dem der findes er sikkert skod.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 31/08-08 23:47 
Det skal kun være til Scart/RGB?, skal prøve at høre i morgen oppe på mit arbejde hvad vi har, og til hvilke priser.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-08 23:52 
Det må du da gerne :) Der skal bare være forstærker i for at mindske kvalitab og gerne en 4-5 indgange.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 31/08-08 23:54 
Okay prøver at finder udaf noget i morgen.
I love monster land
QQSkrevet 01/09-08 00:05, rettet 01/09-08 00:11 
Min erfaring med switchboxe til hjemmebrug, er at passive boxe fungerer væsentligt bedre end aktive. Skal du have en aktiv (med eller uden forstærker), øges risikoen for støj/kvalitetstab kraftigt, medmindre du punger ud. Og så kan det godt være den er smart, fancy og fjernkontrollerbar, men det ændrer altså ikke ved at billedet forringes. Og det er vel i sidste ende det det handler om.

EDIT:
Jeg selv bruger en som den her, dog med 4 indgange og RGB Scart selvfølgelig. Og den piller ikke ved kvaliteten overhovedet. Det bedste er at jeg fandt den til en 20'er på britisk eBay...

RGB Scart switchbox
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 13:36 
Sådan en har jeg til VGA og kvaliteten bliver klart værre. Så dem går jeg i en stor bue udenom. Ellers tak for hjælpen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/09-08 18:46 
Hmm, du må have været uheldig, for min egen af samme type til VGA får signalet igennem uden synligt tab.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 19:15 
Jeg synes der var skygger på alt over 640x480. Måske jeg bare har været uheldig? RGB er jo i forvejen et noget svagere signal end VGA ved 640x480. Så det kunne da godt være jeg ikke skulle afskrive den helt alligevel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig