X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vista har fjernet grafikken :(


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 07/05-08 22:59, rettet 07/05-08 23:00 
Ja af hvad angår spil o.lign ihvertfald.

Jeg installerede Pool of Radiance den anden dag, og sagde (logisk nok) nej til til installering af Dx - men derefter virkede det som om computeren gik i ekstrem stenalder tilstand. Stortset alt som havde med grafik var nu gået ned- deres ydeevne er sat til 1.0 og den vil ikke finde den nye hardware som bliver nævnt - spil ville ikke starte op, og webkameraet ville den ikke finde (og det er inde i skærmen :p).
Den siger eks. at Direct 3D ikke kan initialiseres, og her kan jeg så fornemme at det lort ikke er slået til pt. (hvilket jeg også har set andre steder, da det ikke kunne undersøges). Men har ikke fundet noget sted via "hjælp" hvor det kunne sættes til. Et andet eks. kunne være at den ikke kunne komme ind i et program via en dll fil (kan ikke huske det præcist).

Eneste spil den gerne vil starte er "ping pong pen" (ja tåbelige navne). Det kan også nævnes at da jeg lavede en checkdisk virkede det som om computeren tog mig hårdt bagfra da den gik igang med at gendanne et utal filer o.lign. (nåja, den ville vist også gerne starte de mindre krævende spil som Wizardry 8, pools of Radiance, så det er alt inden for aero området den brokker sig med).

Men som det nok er til at forstå er dette rimeligt irriterende - specielt pga. computeren kun er lidt mere end en måned gammel nu.

- Har pt. prøvet som sagt checkdisk, og installeret dx10 for at se om det hjalp. Derudover det underlige "diagnose" program fra dell, som af en eller anden grund også er gået ned og ser ud som om det intet indeholder.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/05-08 23:33, rettet 07/05-08 23:33 
Åh det bringer minder fra den tid hvor man var pc-spiller :) Det lyder, som du sikkert også selv er nået frem til, som om installation af spillet har ændret på filerne der har med aero, og den grafiske brugerflade at gøre. Har du forsøgt at geninstallere driveren til dit grafikkort? Det umiddelbart det bedste bud jeg har.

Det lyder dog meget underligt at en sådan installation, har haft adgang til at lave så meget ravage i vitale filer - her tænker jeg på episoden med checkdisk. Indeholder Vista ikke sådan en systemgendannelses-funktion, som XP gør? Under dette styresystem, kan man uvilkårligt gendanne systemet efter en konfiguration fra en dato, man er sikker på har virket upåklageligt - den har ofte reddet min røv ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 07/05-08 23:57, rettet 08/05-08 00:00 
Echelon VI>
...Indeholder Vista ikke sådan en systemgendannelses-funktion, som XP gør? Under dette styresystem, kan man uvilkårligt gendanne systemet efter en konfiguration fra en dato, man er sikker på har virket upåklageligt...

Jo, hvis man vel at mærke huskede at definere et checkpoint på dette sted, men hvem fa'n tænker på det, når du sidder med en helt ny maskine frisk fra fad?

Hvis maskinen er købt med OEM Vista, så brug gendannelses-disk til at opnå fabriksindstillingerne, ellers så reinstaller Vista osv. (der ligger lige mindst en dags arbejde der, men tror helt ærligt det er det mest sikre i den situation du er havnet i };-( )

Udfra et cost/benefit-synspunkt, hvor tiden spiller rollen af cost, tror jeg helt ærligt at det er det du får mest ud af.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
The DaneThe DaneSkrevet 08/05-08 00:37, rettet 08/05-08 00:48 
Tænkte nok det ville være noget i den retning jeg skulle ud i :(. Men må jo se på det imorgen på et tidspunkt.

Ved desuden ikke hvor meget ravage det teknisk set har gjort, men checkdisk gik næsten amok over det da jeg havde sat det til.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-08 12:35 
Elgen>
Jo, hvis man vel at mærke huskede at definere et checkpoint på dette sted, men hvem fa'n tænker på det, når du sidder med en helt ny maskine frisk fra fad?

Det er da noget af et skridt tilbage. XP gør det automatisk, hver gang maskinen tændes, så vidt jeg kan se.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 08/05-08 15:28 
Det er meget muligt at jeg tager fejl, jeg roder meget sjældent med systemgendannelse.
Kan bare huske at jeg en enkelt gang havde brug for det, og fandt at der ikke var noget punkt at rulle tilbage til.
Hvis jeg tager fejl, undskylder jeg.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
The DaneThe DaneSkrevet 08/05-08 16:16, rettet 08/05-08 16:17 
Ser indtil videre ud til at det hjalp at "opgradere" til vista. Mistede nogen foldere/filer på skrivebordet (sjovt nok ikke alle), men det skulle være til at overleve så længe møget fungere :).

edit: nåja, og firefox etc. nulstillede.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig