X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Gary Gygax er død


Reply
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/03-08 05:11 
Manden bag Dungeons & Dragons er død, 69 år gammel. Det første Dungeons & Dragons Basic-set er den overvejende grund til at jeg kom ind i spilbranchen for mere end 20 år siden. Jeg skylder ham tak, ikke mindst for underholdningen. Gary hvil i fred.
nerosnerosSkrevet 05/03-08 09:38, rettet 05/03-08 09:39 
Viste ikke lige hvem han var men Dungeons & Dragons har jeg brugt meget tid på både som bøger og spil. Fantastisk verden!

Men spillede nu mest Drager & Demoner advanced ;-)
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 05/03-08 09:51 
Drager & Dæmoner spillede jeg også :)

Jeg havde ikke hørt om ham, men godt han var til - for tænk alle de spil jeg ellers aldrig ville have spillet. Dungeons & Dragons har haft kæmpe indflydelse på spilmediet. Ingen tvivl om det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 05/03-08 10:21 
Dæmoner selvfølgelig ;-)

Ja spilmediet har nydt godt af D&D.
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 05/03-08 18:05, rettet 05/03-08 18:06 
Jeg har godt nok også nørdet meget rollespil i mange år, da jeg var yngre, og det hele startede selvfølgelig med Basic Set. Tak for spillet, Gary!
HeroldHeroldSkrevet 05/03-08 18:08 
Gary Gygax er død
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 05/03-08 18:08 
Jeg startede også med D&D Basic. Jeg tror dog jeg begyndte på computerspil et par år tidligere, men det var deromkring og vigtige elementer i barndommen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 05/03-08 18:40 
Nej det var heller ikke en indgang til de elektroniske spil for mig. Det startede lang tid før.

Ikke at jeg egentlig mener, de to ting har ret meget med hinanden at gøre.
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/03-08 18:52 
RJK>
Jeg tror dog jeg begyndte på computerspil et par år tidligere..

Det gjorde jeg nu også, men der var et kæmpe skridt fra Adventure på Atari 2600 til at sidde med kort, terninger, figurer og hive 3-6 hjælpeløse rollespillere gennem mine egne dungeons :D
RJKRJKSkrevet 05/03-08 18:59 
JAA>
Ikke at jeg egentlig mener, de to ting har ret meget med hinanden at gøre.

Næeh, de har de vel heller ikke direkte. Men dengang blev det jo betragtet som meget fra "samme skuffe". Hvis man var til det ene, var man normalt også til det andet.

Jeg tænker også på de præster og pædagoger der himlede op om rollespil og computerspil som værende djævlens værk, som børn for alt i verden skulle undgå. Jo, der er alligevel sket meget siden dengang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 05/03-08 20:47 
Ha, ja. Flere af mine kammerater havde endda overordentligt lukrative fritidsjob i ungdomsklubber, hvor de underviste i rollespil. Tvivler på, den går nu.
WehnerWehnerSkrevet 05/03-08 20:54 
Jeg var også i det miljø i mange år, og jeg mener bestemt, at der stadig er TRoA-medlemmer, der underviser unge i rollespil og Mads Lunau samt Malik Hyltoft har jo lavet en hel efterskole med det tema, så jeg tror, du tager fejl :)

Jeg håber, at Gygax er havnet et godt sted. Grand Duchy of Karameikos måske. Skylder ham mange gode timer, selvom jeg ikke savner det i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 05/03-08 21:00, rettet 05/03-08 21:01 
Malik!? Er han stadig i det miljø? Nej hvor sjovt. Jeg har ikke snakket med ham eller set ham i mange år, men han var jævnligt med i vores lange aftener og nætter med Cthulhu. Meget passende, at han nu lever af det. Fedt :)

Lunau ringer også en klokke, men den er fjern.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/03-08 21:18 
Du er nok bare blevet lidt døv på dine gamle dage :-D
JAAJAASkrevet 05/03-08 21:25, rettet 05/03-08 21:28 
Eller tinnitus :!
WehnerWehnerSkrevet 05/03-08 21:31 
Forfatter til det danske rollespil Viking.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 05/03-08 21:36, rettet 05/03-08 21:37 
Det er rigtigt! Vi var med til at teste det ved en af de altid underholdende Gamecons (eller hvad de hed) i Århus. Der var mjød!

Jeg tror aldrig, vi spillede det siden ...
WehnerWehnerSkrevet 05/03-08 21:37 
Fastaval :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 05/03-08 21:42 
Hahaha, det er rigtigt. De var nogle rigtige hippier. Altid bedre stemning end på de Københavnske Cons.
HeroldHeroldSkrevet 05/03-08 21:53 
JAA>
Ha, ja. Flere af mine kammerater havde endda overordentligt lukrative fritidsjob i ungdomsklubber, hvor de underviste i rollespil. Tvivler på, den går nu.

Ungdomsskoler flere steder i landet kører rollespilsdage - og lærerne bliver godt betalt :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 06/03-08 01:00 
Det var da egentlig rart at høre :)
RuneSPRuneSPSkrevet 06/03-08 01:05 
JAA>
Det var da egentlig rart at høre :)

tænkte lige WTF indtil jeg fandt ud af at vi var på side 2 :/
Login for at besvare
Username
Password
Remember me