X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skydespil til 9-årig - PSP/PS3?


Svar
KammaKammaSkrevet 09/10-07 19:46, rettet 09/10-07 19:48 
Er der nogen der kan hjælpe med at anbefale et skydespil til helst PSP ellers PS3. Jeg skal bruge det som fødselsdagsgave til min nevø, så det må helst ikke være voldsomt ulækkert eller uhyggeligt.

Da jeg ikke har fået særlig specifikke oplysninger, kan jeg ikke uddybe, hvad der menes med "skydespil", men jeg går ud fra, at minimumskravet er, at man skal skyde nogen/noget.

Jeg har meget brug for hjælp, da jeg selv kun spiller Halo :)
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 09/10-07 20:17 
På PSP'en er Socom og Syphon Filter i hvert fald kvalivare ;)

Af eksklusive titler er der kun crap-skydespil til PS3'eren, med mindre modtageren spiller online (så er der Warhawk & Resistance).

Af multititler er der selvfølgelig de lækre Tom Clancy-Spil (GRAW 2 & RS: Vegas).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-07 21:06 
Måske er Tom Clancy spillene lidt for svære for en 9årig? Desuden er de crap :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 09/10-07 21:46 
Prøv at kigge på PEGI-mærkningerne også. Nogle gange giver de rent faktisk mening. De spil der er nævnt i tråden er alle 16+, og altså for voldsomme for den gennemsnitlige 9-årige.

Jeg vil i stedet anbefale Ratchet & Clank spillene. De er gode og har masser af skyderi. Findes til PS2 i fire udgaver, til PSP i én udgave og der kommer et til PS3 inden jul.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 09/10-07 21:53 
Jeg tror du lige skal bede purken om en definition af skydespil - du risikerer ret nemt at skuffe, hvis du ikke lige ved hvad det er for et sprog han taler :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 09/10-07 22:01, rettet 09/10-07 22:08 
Chrono>
De spil der er nævnt i tråden er alle 16+, og altså for voldsomme for den gennemsnitlige 9-årige.

Det var heller ikke et PEGI-venligt spil der blev bedt om ;)

Jeg har nu opfattelsen, af at Kamma godt er klar over at gode skydespil, og en PEGI-rating på 7+ ikke hænger sammen.

Kravene var bare at: Det ikke var for ulækkert, ikke var for uhyggeligt og var til PS3 eller PSP.

At give en 9-årig dreng der stolt sidder med en PS3 et PS2-spil, er vist roden til de ultimative skuffelser.

Konsolkongen>
Måske er Tom Clancy spillene lidt for svære for en 9årig? Desuden er de crap :p

Ikke med mindre han kommer fra Ærø, folk derfra kan ikke finde ud af dem uanset alder ;)

Men uden TC-spillene er der jo stort set ingen gode skydespil til PS3 :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 09/10-07 22:09 
Core>
Det var heller ikke et PEGI-venligt spil der blev bedt om ;)

Nej, der blev bedt om spil til en 9-årig.

Og som sagt findes Ratchet & Clank også til PSP og snart til PS3, så hvis det vil skuffe at få et PS2-spil er der jo andre muligheder.

Vent et par år med at give ham realistiske skydespil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/10-07 22:35, rettet 09/10-07 22:36 
Core>
Konsolkongen>
Måske er Tom Clancy spillene lidt for svære for en 9årig? Desuden er de crap :p

Ikke med mindre han kommer fra Ærø, folk derfra kan ikke finde ud af dem uanset alder ;)

Men uden TC-spillene er der jo stort set ingen gode skydespil til PS3 :(

Nu spurgte han jo også efter skydespil og ikke snige, snige-spil ;)

jeg glemmer aldrig, hvor skuffet jeg blev, den første og eneste gang jeg prøvede et Tom Clancy spil (det første Splinter Cell): Jeg er langt om længe kommet gennem al snige, snige-træningshalløjet, tager min lyddæmpede automatpistol frem, løber hen til en bad guy og planter en kugle spot on i nakken af ham. Og hvad gør han så? Han vender sig om, kigger på mig, og tilkalder alle sine bad guy venner!!

Men ja, "rigtig" skydespil egner sig nok ikke til en 9-årig :/
AV Intelligent Terminal
KammaKammaSkrevet 09/10-07 22:51 
Mange tak for hjælpen :) Selvom jeg er fristet til at give ham Vegas, tror jeg det bliver Ratchet & Clank til PSP, da han får Daxter til PSP af en anden.
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 09/10-07 22:56, rettet 09/10-07 22:58 
Chrono>
Og som sagt findes Ratchet & Clank også til PSP og snart til PS3

Der er ikke mange 9-årige gamere der bliver særlig glade for en tilgodeseddel på et spil der kommer "snart". Det er jo en gave, så kan giveren da ikke bare sætte sig til at vente (med mindre fødselaren kan lokkes til at udskyde sin fødselsdag).

Ratchet & Clank til PSP er der rigtig nok, men hvis ønsket lyder på "skydespil", så tror jeg altså at Ratchet nemt kan komme til at skyde ved siden af målet.

Der findes jo knap nok nogle gode skydespil til PSP eller PS3 i forvejen, så at lade sig hæmme af PEGI-ratingen (hvilken egentlig er et rigtig godt tiltag, det er bare langt fra alle, der hænger sig i den) lukker ret hurtigt for dét bal.

Når ønsket lyder på et skydespil der hverken er for ulækkert eller for uhyggeligt, så syntes jeg da at det ligger i kortene, at man godt er klar over at der ikke findes skydespil der ikke er voldelige (i hvert fald ikke på de to formater).

Killer Bean 2>
Nu spurgte han jo også efter skydespil og ikke snige, snige-spil ;)

Parentesen i mit første indlæg ;)

((GRAW 2 & RS: Vegas) - Ikke Splintercell) ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig