X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

PS3 antal samtidige kontrollere?


Reply
dRxLdRxLSkrevet 18/07-07 20:25 
Jeg synes at have læst for lang tid siden at PS3 understøtter op til 7 tilsluttede kontrollere. Er det noget man har set i spil indtil nu? Er det lovet i nogle spil der er ved at udkomme? Virker det allerede i "dashboardet" i dag?

Op til 7 samtidige spillere i nogle spil (Mashed, PES, etch) ville gøre PS3'en mere festegnet i mine øjne end andre konsoller man kunne nævne, da jeg er i den uheldige situation at have mere end 3 kammerater jeg spiller konsolspil med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 18/07-07 20:26, rettet 18/07-07 20:27 
Det virker allerede i dag med op til 7 controllers men har ikke hørt om nogen PS3 spil der understrøtter det.
Måske nogle PS1/PS2 spil hvor man normal skulle bruge 2 multi-taps?
dRxLdRxLSkrevet 18/07-07 20:32 
Hvis der nu var "nogen" der havde Micromachines v3 og en PS3, så kunne de jo bekræfte/afkræfte dette! =)

Ville stadig være en lækker ting.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 18/07-07 20:36 
Men er der så nogen der har syv controllers? :D

Det er måske noget der burde testes til et træf?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FizbanFizbanSkrevet 18/07-07 21:28 
Har desværre kun 1 controller selv =)
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 09/08-07 14:30 
Kan vi ikke lige organisere så vi kan få dette spørgsmål undersøgt til træffet 8 dage?
Der er ingen der har taget (fysisk) skade af lidt 7 spiller Micro Machines v.3 ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 09/08-07 15:51 
Jeg er klar :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 09/08-07 16:00 
Findes der andre interessante "flere end 2 spillere" spil der kan køre på ps3 som vi kunne teste ved samme lejlighed?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FizbanFizbanSkrevet 09/08-07 18:28 
Man er da altid klar på noget MMv3 =)
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 22/12-08 07:51 
Testede vi ikke dette sidste jul? I så fald kan jeg ikke huske svaret. Er der evt. andre der har fundet en måde at spille mere end 4 spillere i psx spil på ps3?

Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af, ikke MM v.3, men Micro Maniacs, også fra Code Masters og til PSX, understøtter 8 spillere med multitaps. Virker til at være en direkte viderudvikling af MM v.3 bare med små humanoide figurer i stedet for små biler. Jeg bliver ved med at lede efter Micro Machines V3, men jeg er ikke sikker på at det er udkommet i Japan.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/01-09 16:40 
Så har jeg selv fundet svaret, ganske vidst uden at bruge mange kontrollere. Når man spiller Micro Maniacs eller Micro Machines v3 (fandt det heldgvis SuperPotato på min sidst tur dertil i dag) kan man trykke på PS knappen og under kontroller indstillinger vælge én af 7 mulige kontroller indgange den givne kontroller skal være tilknyttet.

Så op til 7 spillere er i hvert fald sikre, og måske kan man også bruge en rent USB ført kontroller til at være nr. 8?
Ellers er 3 hold af 2 også fint til mine behov =)

Micro Maniacs er i øvrigt helt sikkert et spil til psx man skal holde udkift efter hvis man er glad for Micro Machines v3. Jeg har spillet dem begge i aften, og Micro Maniacs virker umiddelbart til at være noget mere varieret og sjovt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/01-09 12:44, rettet 12/01-09 12:46 
Vi fik lige brugt en 3 timer på Micro Maniacs i går og det holder 100%. Nok også bedre end Micro Machines v3.

Samtidig fik jeg tiltusket mig nok PSX kontrollere fra RJK til at jeg kan få endelig afklaring på om 8 spillere er muligt i PSX spil på PS3, så når mine 6 USB adaptere ankommer med posten så ved vi det :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 12:55 
Tror ikke 8 controllers er muligt. USB controllers (f.eks. arcade stick) kan også kun allokeres til 1-7.
dRxLdRxLSkrevet 19/01-09 12:51 
Pis også, nu fik jeg det prøvet med 2 dualshock3 og 6 usb-adapterede psx kontrollere. Den 8. kontroller man tilføjer bliver ganske enkelt ikke registreret.
Jeg skriver sgu til Sony og spørger hvad fanden de har gang i.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
IqonIqonSkrevet 19/01-09 13:00, rettet 19/01-09 13:01 
Sony har da for lang tid siden, da de først præsenterede PS3'en på en eller anden E3-messe sagt at maskinen understøtter op til 7 samtidige controllere. Er det ikke et spøjst tidspunkt at blive overrasket over at den ikke kan tage mere end det? :)

Men kan selvfølgelig godt se at der var en teoretisk mulighed for at et eller andet USB-halløj ville gøre det muligt at overskride den grænse. Men hvilke lys skulle så lyse op på controlleren? 1,3 og 4?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
ChronoChronoSkrevet 19/01-09 13:24 
Understøtter PS3'en 7 trådløse controllers? Hvilke lys er så tændt i dem?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 19/01-09 13:31 
Ja. Prøv at skifte til port 7, så kan du se dioderne :)
IqonIqonSkrevet 19/01-09 13:42 
Dioderne lyser så tallene summer til controllerens nummer:

5: 1+4
6: 2+4
7: 3+4
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
dRxLdRxLSkrevet 19/01-09 13:49 
Og hvorfor så ikke 1+3+4? Bastards!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-09 13:57 
BD remoten tager også port 7 så ved du det hvis du skal ha' sådan en engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Username
Password
Remember me